Gå til innhold

Min første "bilulykke" skjedde i dag...


Sandy

Anbefalte innlegg

Og fyttekatta som jeg ble redd!

Kjæresten og jeg var på vei hjem fra butikken, og kjører langs en laaaang og litt bred vei. Ute i veien sykler en liten gutt på 8-9 år sikksakk. Han hørte tydeligvis bare bilen foran, for da den kjørte forbi kjørte han ut i veien igjen. Vi kjørte ikke kjempefort, men litt for fort da han brått var rett foran oss og ikke hørte oss.

Først trodde vi han hørte oss og svingte unna, men han bare lekte seg, og vi rakk akkurat å bråstoppe idet fronten på bilen tar tak i sykkelen hans og velter han. Jeg så ikke hva som skjedde under oss, og løp ut i full fart, og foran bilen ligger den vesle gutten, heldigvis uten en skramme, han hadde bare slått seg på nesen og blødde neseblod. Han ble hvertfall vettskremt, og trodde nok han skulle dø eller noe, jeg kan ikke fatte at det gikk så bra som det gjorde. Vi fikk fulgt han hjem og fortalte moren hva som hadde skjedd, og alt var heldigvis bra.

Dette må være noe av det værste jeg har opplevd, og i tillegg vite at det var vår (sjåførens) skyld, selv om det var lite vi kunne ha gjort for å forhindre at den vesle gutten brått svingte ut i veien igjen, men vi skulle nok ha holdt en litt lavere fart da vi kjørte forbi. Barn er vanvittig farlige i trafikken!

Vil bare fortelle om dette, det er så fort gjort, og det lærte jeg absolutt i dag, og håper det er til ettertanke til alle dere andre bilister. Sånt er så fort å glemme!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at dette var en forferdelig opplevelse Sandy, spesielt fordi det var en kollisjon mellom en person og bil som jo er rått parti.

Har selv vært involvert i 2 kollisjoner, riktig nok bil mot bil og det er heller ikke noe morro.

Det skjer uhorvelig fort og man blir helt skjelven av å se hvor store skader en kollisjon mellom 2 biler kan gi selv om farten er forholdsvis liten.

Da skjønner man godt hvor fatale kollisjoner i stor fart kan være, for selv om vi føler oss forholdsvis trygge der vi sitter, så kan en bil bli rene sardinboksen når uhellet først er ute.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff uff'! det er godt at moren tok det pent da og at det ikke gikk riktig ille med noen av dere! se på det som en lærepenge,neste gang garanterer jeg deg at du kjører pent forbi syklende barn,det kommer automatisk etter en slik hendelse:)

lykke til og godt at det gikk bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det gikk bra! Viser at det er viktig å holde GOD avstand til barn i veien... (Dvs svinge godt utenom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser vel hvor lett ting kan gå galt i trafikken. Hadde alle kjørt litt saktere og holdt større avstand til bilen foran, tenk på alle ulykkene som kunne vært unngått!

Men det var bra det gikk bra Sandy! Vet veldig godt hvordan det føles. Havnet selv i en ganske stor ulykke for en stund siden (ikke min skyld)men har absolutt lært meg et og annet om bilkjøring etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann...

Jeg må bare si at jeg er veldig glad for å høre det gikk bra.

Ting skjer fort i traffikken. Jeg har opplevd 2 krasjer selv, heldigvis uten noe varige men.

Jeg har kommet først til 2 dødsulykker, en tenker ikke over slik når en er ute å kjører. Men ting skjer fort!!.. Ting jeg har opplevd har iallefall gjordt noe med min kjørestil.

BRUK BELTE!!! folkens....

Stein....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så synd at mange først må oppleve en ordentlig ulykke før man "lærer" å kjøre bil.

Jeg hadde kjempeflaks, og det kunne gått mye værre enn det gjorde. Det er mange uansvarlige bilkjørere ute, og de aner ikke hvor mye de kan ødelegge for selv og andre mennesker før ulykken faktisk skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...