Gå til innhold

Hvor mye gir man i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenkte å gi penger, siden brudeparte ønsker seg det. Vi skal til middag, og er ganske nære venner av paret. Hvor mye skal vi gi?

Skrevet

Vanskelig å si...

Hvor mye hadde du forventet å få av dem om situasjonen var omvendt? ;)

Gjest Poirot
Skrevet

Tja, jeg er litt gnien og har ikke så god råd, men 500-700 kr kanskej.

Skrevet

Vi gir 500 kroner til dem vi skal i bryllup til. Skulle jeg gitt 1000 til alle hadde jeg vært blakk. Det er derimot litt anderledes når veldig nære venner gifter seg, men som hovedregel gir 500, det synes jeg er nok.

Skrevet

Hvis man er invitert til middag i et bryllup, er det ikke kuvertprisen man vanligvis regner etter da...?

Skrevet

Synes også at 500 holder. Det er vel ikke gavene folk gifter seg for? Synes det er unødvendig å blakke seg fordi man skal i bryllup. Kommer an på hvor god råd man har, hvor nære venner dere er etc. Vi fikk gavkort på 150 kroner fra et vennepar som var på vår middag, og stussa ikke over det.

Skrevet

Ja, 500 kroner er nok...i allefall for min økonomi. Tror de blir glade uansett hvor mye det blir. Tanken som teller, ikke sant...? Jeg hadde i allefall tenkt sånn...

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg gav 500 kr da min mor giftet seg. Litt morsomt egentlig; Bryllupet deres kostet cirka 10 000 kr...og det var den summen de fikk i bryllupsgave. :-)

Skrevet
Hvis man er invitert til middag i et bryllup' date=' er det ikke kuvertprisen man vanligvis regner etter da...?[/quote']

Hvordan skal gjestene vite det egentlig? Aner ikke hva kuvertprisen var sist jeg var i bryllup nemlig. :wink:

Skrevet

Vi gir rundt 500.-, men da mamma giftet seg for 2 år siden, "fleska" vi til med en gave til 4000.-, men det var og hennes bursdag. Var litt mye, men vi hadde god økonomi på det tidspunktet, og hun og stefaren min har hjulpet oss mang en gang vi har gått rundt oss selv og lure på hvor vi skal få penger til og betale alle regninger, så jeg synes det var verdt det! Nå skal jo hun til og betale en god del i mitt bryllup til sommeren og da! :wink:

Skrevet

Jeg skal være forlover til en vennine og da tenker jeg å gi 1000, men ellers til venner skal jeg gi 500.

Skrevet

Da jeg gikk som singel i min vennindes bryllup for noen år siden, jeg var hennes forlover, kjøpte jeg vinglass til henne for 1250 kroner.

Hvordan skal gjestene vite det egentlig? Aner ikke hva kuvertprisen var sist jeg var i bryllup nemlig.

Man har vel en sånn ca-peil uansett vel.... det ligger jo gjerne på rundt fem hundre kroner pr kuvert, gjennomsnittelig....

Skrevet

Er enig med de fleste at det kommer an på hvor nære venner man er.Synes 500 er fint.Er man bestevenner ville jeg gitt mere.1000-lapp antagelig.

Skrevet

Dette lurer jeg også på, skal i bryllup snart til min venninne og nabo, vi var nære før, men ikke så nære nå lenger.

Hadde tenkt ca 500 kr evt ++ alt etter hvilken gave jeg finner.

Vi fikk gave for ca 300 til vårt bryllup av dem, men de kom til kaffe til oss, mens de ber alle til middag i sitt bryllup.

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg syntes 500 er helt ok, til veldig nære venner ville jeg gitt 1000.

At kuvertprisen skal bestemme størrelsen på gaven er nytt for meg, og ikke noe jeg tar hensyn til. Jeg ville gitt det samme uansett om det var duket for grendahusfest eller stivede hvite duker og kandelabre. :wink:

Skrevet

Kuvertprisen har ikke alltid så mye med dukene å gjøre :wink:

Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg synes 500 er passe. Er man veldig nære brudeparet (bestevenner, forlover etc) og man blir bedt som et par kan det hende at 1000 er passe. Selv skal jeg være toastmaster til en barndomsvenninne og har tenkt å gi for ca 500 kr. Det er mer enn nok for min økonomi. I tillegg har jeg sikkert med gaver til barna deres siden jeg jobber i leketøysbutikk! (gaver som de kan leke med hvis de kjeder seg i bryllupet)

Pam

Skrevet

Jeg synes det blir helt feil å ta utgangspunkt i kuvær priser!

Kostnaden på brullupet er brudeparrets valg, gaven er gjestens valg. Disse valgene bør ikke ha noen sammenheng.

Jeg ville gitt det samme i gave om jeg var inivitert eller ikke, for det er forholdet jeg har til en person som avgjør hva jeg legger i en gave, ikke hvor stort egoparty de lager seg.. ;)

Skrevet

Synes og det blir feil å beregne gave ut fra kuvertpris - fordi de kan variere veldig. Skal brudeparet "belønnes" for å ha høy kuvertpris?

Selv kom kuvertprisen i vårt bryllup på mellom 100 og 150 kroner et sted, men vi har vært i bryllup der den har ligget på omtrent 1000 kroner. Når det skal sies fikk nok vi flere dyre gaver enn dem. Tror ikke mange regner ut fra kuverten.

Jeg ville gitt det samme i gave om jeg var inivitert eller ikke' date=' for det er forholdet jeg har til en person som avgjør hva jeg legger i en gave, ikke hvor stort egoparty de lager seg.. [/quote']

:enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...