Gå til innhold

Spørsmål fra en som ikke har så god peiling om bil.


rosahelikopter

Anbefalte innlegg

Dette lurer jeg på:

1) Har merket i det siste at det kommer pyton lukt fra eksosen når speeden kommer forbi 50km/t. Det er så ille at man ruller igjen vinduet.

2) Står jeg for lenge stille i feks når man venter på grønt lys, plopser bensinlyset opp i vinduet og det medfølger et pip, så må jeg starte bilen på nytt

3) Steinsprut i vinduet, hvor lenge kan det være før det går ille?

4) Bensinmåleren lever sitt eget liv. Si jeg egentlig har halv tank, plutselig mener måleren at jeg har full tank, etter fem minutter kan måleren stå på null og bensinlyset lyser opp igjen.

5) Bilen bestemmer tydeligivs selv om den vil starte eller ikke. Jeg kan fint begynne å kjøre med bilen så helt uten videre dør den mange ganger etter hverandre.

Om noen har noe som helst peiling på hvorfor disse tingen skjer med bilen min og vil svare, så setter jeg veldig pris på dette :)

Ps: Det er en vw 98modell som har kjørt 167000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan svare deg på steinsprut skaden i hvertfall. Den bør du fikse ASAP før kulden kommer, årsaken er at nå som kulden kommer, og når du da varmer opp bilen og bil vinduet, vil den sprekke seg større utover vinduet. og du resikerer og måtte bytte hele vinduet i stedet for bare å reparere den lille steinspruten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår å sjekke batteriet på bilen, eventuelt sende den inn for sjekk av dynamoen. Kan være strømfeil. (i og med at bilen stopper opp) Har nylig opplevd at bilen min stoppa helt opp og var totalt fri for strøm what so ever, og det var dynamoen det var noe feil med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår å sjekke batteriet på bilen, eventuelt sende den inn for sjekk av dynamoen. Kan være strømfeil. (i og med at bilen stopper opp) Har nylig opplevd at bilen min stoppa helt opp og var totalt fri for strøm what so ever, og det var dynamoen det var noe feil med.

Mulig men høres ikke helt slik ut, hadde det vært batteri/dynamo ville hun tilslutt ikke fått start på bilen igjen. Høres mer ut som et problem med drivstoff tilførselen, med tanke på lukt. Ettersom hun lukter det selv inne i bilen er det ikke et problem i eksosanlegget, men framme i motorrommet.

Det skal sies at alt dette er gjettig fra min side, jeg har ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4) Sensoren i tanken er mest sannsynlig dårlig/løs. Kjedelig at den hopper såpass mye da, men skal ikke være komplisert å fikse. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er bilen EU-godkjent?

1. Kan være at katalysatoren bør skiftes/reparer. For er det ikke slik at eldre biler pleier å ha det mens nyere ikke har det lengre? Bare tipper, ikke 110% sikker.

http://www.bilindustrien.com/biler/auto-repair/diagnosing-car-problems/67146.html

Hvis du merker at motoren går varmere enn normalt i faste hastigheter, kan dette tyde du har dårlig effektivitet. Det er et annet tegn på en dårlig katalysator.
Stygg lukt

Hvis din katalysatoren har gått dårlig, kan du merke et råttent egg lukt, som er et resultat av for mye hydrogensulfid produksjon på grunn av en ubalanse i luft-og brennstoffblanding eller et høyt brennstoff svovelinnhold. Hvis du ikke håndtere dette problemet, kan omformeren smelte ned.
Veldig aktivt Converter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...