Gå til innhold

stress har ødelagt meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har for ikke så lenge siden vært fullstendig utbrent med forskjellige kroppslige symptomer til, har gått i flere mnder og ventet på den ene undersøkelsen etter den andre, og etter ingen unormale funn fikk jeg nevrolog time, han undersøkte meg fra topp til tå, og jeg forklarte han hvordan jeg hadde det i hverdagen, at symptomene var helt klart virkelige og at jeg plages av de hver dag, han kom fra til at jeg har gått rundt med et voldsomt stress inni meg i lang tid, og ikke tatt hensyn til kroppens signaler og at det plutselig EKSPLODERTE i meg kroppslig med symtpomer, plager og feil, dette mener han kommer av stress, symptomene er som følger:

:ising i hodet og en leamus i hele kroppen

:smertefulle støt i ben og armer:

:veldig sensitiv for støy og lyder:

:press i nakke og hodet hver eneste dag

:lekker urin

:synsforstyrrelser

osv osv

jeg har sjekket det meste på sykehus tatt MR,CT og ultralyd av diverse

men jeg plages av dette og det er grusomt og komme hjem fra jobb eller være i jobb med disse symtomene som herjer.

går til fysioterepaut og han har prøvd å hjelpe med med min vonde rygg og nakke, men det er kun DER OG DA det virker, noen timer etter er jeg like ille :( hva gjør jeg med dette? manuell terepaut eller hva? kan jeg aldri få oppleve hvordan det er og være uten den konstante spenningen og stresset?



Anonymous poster hash: 36b26...7c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke ting som fikses fort hos en fysio. Du bør og trene evnt gå turer. Få fysio til og sette opp et program som kan fungere for deg. Når en har kommet så langt at alt bare verker så kan det ta lang tid og komme seg ovenpå igjen.

har selv gått på en real smell og går til fysio hver uke og har et treningsprogam, går framover men er ikke bra enda. Har holdt på i over 1 år. Vi snakker om 30 år med stress her altså både privat og på jobb. Som fysio sier dette er ikke noe man fikser på en to tre.

Det er ikke fysio eller kiropraktor som gjør deg frisk, de løsner det akutte og etterpå er det faktisk opp til deg og holde det ved like. Treningsprogrammet jeg har er ikke hardt men basert på og holde muskulaturen i nakke og rygg ved like. Hvis jeg ikke trener er jeg helt gåen.



Anonymous poster hash: 5aa7d...683
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er mulig og du ikke allerede gjør det, synes jeg at du burde vurdere å gå litt ned i stillingsprosent. Jeg var helt utbrent for nesten ti år siden etter flere livskriser under et halvt år og er ikke helt meg selv enda, men nå skal det sies at jeg levde under rimelig hardt stress i minst 6 år etterpå og fikk ingen hjelp ( fordi jeg som legen sa: ikke var noe hengehode) .

Tar lang tid å komme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor med massasje hjelper meg mot spenningene. Fysio bare så på mens jeg tok armhevinger, så det hjalp ingenting. man trenger hard massasje.m

Og så gjelder det å redusere stressfaktorer i hverdagen, og erstatte det med ting som bygger deg opp. Svømming er god mosjon om man sliter med spenninger.

Anonymous poster hash: 6c64f...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stress er tegn på mangel på kontrol.Du blir hva du tenker.Du vil ha hjelp fra de andre mennesker,men det er på tide at DU begynner å hjelpe til de andre mennesker.Slutt å konsentrere deg på dine problemer,alt det onde og det gode skal gå over.Det er sånn det er i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er tegn på mangel på kontrol.Du blir hva du tenker.Du vil ha hjelp fra de andre mennesker,men det er på tide at DU begynner å hjelpe til de andre mennesker.Slutt å konsentrere deg på dine problemer,alt det onde og det gode skal gå over.Det er sånn det er i denne verden.

Jeg for min del har truffet flest mennesker som kollapser på grunn av stress eller blir utbrent fordi de har tatt seg alt for mye av andre og glemt seg selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har truffet flest mennesker som kollapser på grunn av stress eller blir utbrent fordi de har tatt seg alt for mye av andre og glemt seg selv.

stemmer i mitt tilfelle også, jeg klarer ikke si nei til noen og dette har nå gjort meg helt sensitiv for stress og masse kroppslige plager :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...