Gå til innhold

Frodige modeller


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

For meg har ordene "tynn" og "feit" en ganske ulik underklang. Vi vet jo at "tynn" er noe veldig mange drømmer om å bli, mens det er ytterst få som ønsker å bli "feit".

"Tynn" er nok et ord mange kan si med en slags missunnelig undertone, "Feit" blir bare ekkelt. Skjønner?

Uansett så så er jo ikke disse modellene småfeite i det hele tatt! De har helt normale, kvinnelige kropper! Flotte sunne modeller, synes jeg!

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...Jeg gjorde det fordi jeg forgjeves prøvde å si i tidligere tråd at jeg faktisk tar meg nær av sånt selv om det ikke er sagt direkte til meg. Siden alle bare gikk imot meg da måtte jeg prøve en annen metode. Jeg blir like lei meg hver gang folk her inne snakker om syltynne ekle folk.

Var det i denne tråden? :o

Ser ikke det jeg, og har ikke lest andre (?)den tråden du snakker om, og derfor tråkker du må mine uskyldige tær når du "tar igjen" i en helt annen tråd, eller på helt andre mennesker uansett tråd.

Hvorfor skal du kalle meg og mine like for småfeite fordi noen andre kalte deg tynn ett annet sted?

Jeg har venninder som lider under problemet at mange mener de kan kalle dem både syke og stygge fordi de er tynne, de lar da vitterlig ikke det gå utover meg eller andre som er større fordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Jammen så slutt for svarten å kalle folk for syltynne, når de har både pupper og hofter, hva?

Jeg sier ikke de er bedre enn de "frodige", jeg syns alle teller like mye, men alltid er det noen enten for tynne som skal kalle noen andre feit, eller omvendt. Og det gjør meg sur som en gris, for man kan jo faen ikke gå rundt å være fornøyd med seg selv og en ellers grei slank kropp før noen hyler ut at den er ekkel usunn og tynn og fæl og unaturlig.

ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Forresten, gjennomsnitt meg her og gjennomsnitt meg der Bare fordi de fleste kvinner har den størrelsen, er det det eneste riktige?

JA det virker som dere mener det, enkelte av dere. ALLE HAR FORSKJELLIG KROPP så HOLD TJÆFT! Ellers går jeg og spiser slapsemat og legger på meg til jeg går fra en 34 til en 42 blir dere glade DA kanskje??!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Forresten' date=' gjennomsnitt meg her og gjennomsnitt meg der Bare fordi de fleste kvinner har den størrelsen, er det det eneste riktige?![/quote']

Ingen som har påstått at det er "det eneste riktige" :roll:

Jeg bare sier at det er det som er NORMALT.. Og mange ser ut til å trenge å juster normalitetsbegrepene sine når de kaller normale folk for "småfeite" men ikke selv takler å bli kalt tynn selv om man er laaaaangt under gjennomsnittet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det i denne tråden? :o

Ser ikke det jeg, og har ikke lest andre (?)den tråden du snakker om, og derfor tråkker du må mine uskyldige tær når du "tar igjen" i en helt annen tråd, eller på helt andre mennesker uansett tråd.

Hvorfor skal du kalle meg og mine like for småfeite fordi noen andre kalte deg tynn ett annet sted?

Jeg har venninder som lider under problemet at mange mener de kan kalle dem både syke og stygge fordi de er tynne, de lar da vitterlig ikke det gå utover meg eller andre som er større fordet!

Nei det var i denne tråden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.

Det er flott at Det Nye bruker jenter i mer "normale" størrelser! Men dere diskuterer om man er feit eller tynn etter hvilken str man bruker. Selv mener jeg ikke dette er riktig, akkurat som å dømme om man er tykk eller tynn ut i fra vekt. Jeg bruker str. 42-44 og veier godt nesten 80 kg. Det er kanskje mye, men jeg trener absolutt hver dag, røyker ikke, drikker ikke, spiser veldig sundt, men jeg er absolutt ikke tykk! (Min trener trodde jeg veide 60 kg bare for å nevne det, bare for å understreke hvor mye utseende lurer!) Jeg er veltrent og har fått en kjempe flott kropp jeg er fornøyd med meg selv, men jeg blir aldri noen sylfide! Jeg er kraftig og slank på en og samme tid :) Jeg mener det kommer helt ann på hva slags kroppsbygning man har, selv har jeg fra naturens side fått mange muskler, noe som veier mye mer enn fett. Man kan ikke dømme noen utifra kg eller klesstr!

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Nei det var i denne tråden her

hvorfor ta det utover oss som er i denne tråden da?

Vi har da ikke gjort deg noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yvonne, denne er til deg:

:klappe:

Godt innlegg og fornuftige ord!

K

Tusen takk!

Det er ikke ofte jeg får ros :) Hyggelig å høre, skal prøve å fortsette sånn :ler: ...

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applauderer Yvonne`s innlegg :klappe:

:D

Jeg synes det er to personer her som HVER gang en snakker om frodige folk og overvektige, skal BUSE inn og "ta igjen" med at

"jamen vi tynne liker jo ikke å bli kalt tynne heller" og andre relativt irrelevante ting.

Det er en smule sært å "ta igjen" slik i andre tråder det ikke gjelder, og det er ikke snakk om å rakke ned på tynne folk selv om vi prøver å si at "midt i mellom"-størrelsene ikke er småfeite :o

Skjønner dere at det ikke er DERE det dreier seg om, Sikka og Pterodactylkake ?

Jeg blir så oppgitt av den serringa!

Vi må vel få lov til å kunne mene at gjennomsnittet er mest "normalt" fordi det faktisk blir gjennomsnittet fordi FLEST folk har disse størrelsene ?

Det er da vel ingen som kaller dere som tar dere nær av dette for tynne og ekle vel ?

I forhold til motebildet og alle som er på slanker`n her og ellers, så må dere skjønne at det faktisk er mer "godkjent" å være tynn, og faktisk til og med mager!

Jeg reagerer sterkt på at Sikka kaller modellene i reportasjen for småfeite, synes det var stygt gjort.

Men så sier kanskje Sikka : "jamen, vi tynne liker jo ikke å bli kalt tynne" etc.

Det ER ikke det det handler om her! Hvorfor ta ut denslags frustrasjon på gjennomstnittlige jenter og overvektige ?

Jeg ordlegger meg litt dårlig nå, men jeg synes denne diskusjonen har tatt helt av.

De tynneste her gjør seg til "ofre" og sier at de blir så mobbet etc.

Lag dere en egen tråd!

Jeg skjønner at det ikke er lett å være for tynn heller, men det er faktisk et langt større problem å være feit/overvektig/adipøs! Kall det hva dere vil. Det er fryktelig vanskelig å gå ned i vekt og det finnes f.eks ikke så mye klær og mote for de som faktisk veier "litt ekstra" Vi overvektige har heller ikke "lov" av dere tynne å spise godteri eller hamburger, for da er vi jo såååå dumme! Vi blir jo bare feitere!

Prøv å skjønn hvem som muuligens har mest å stri med da!

Grrrr :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva: hvordan kan du si at det er værre å være overvektig enn undervektig? Jeg kan spise tonnevis av mat hver dag uten å gå opp et gram.

Jeg spiser mer enn alle vennene mine og mannen min faktisk.

Hadde jeg vært overvektig ville jeg spist sunt og startet å trene, hva skal jeg gjøre når jeg er for tynn da? Er ikke mye som hjelper for å legge på seg for sånne som oss skjønner du. Har spist pulver for å legge på meg, og det hjalp, men jeg har ikke råd til å fortsette med det desverre for det er utrolig dyrt.

Men tar hintet, skal forlate tråden her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og sunn mat er vel nøkkelen for å oppnå normalvekt uansett. Dessverre er det en del som erfarer at det ikke er så lett likevel, enten man er tynn eller tykk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å si at de "tykke" har det verre enn de "tynne" er en håpløs påstand synes jeg, like håpløs som om det hadde vært omvendt. En selvsikker person vil drite i hva andre sier uansett, mens en som er usikker og kanskje sliter med dårlig selvbilde selvfølgeligvil ta det like tungt enten han blir kalt smellfeit eller radmager. Synes forøvrig ikke synd på noen av gruppene, det får da være grenser for å stakkarsliggjøre folk, men det er selvfølgelig trist at unge må vokse opp med et så enormt fokus på det ytre som det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at de "tykke" har det verre enn de "tynne" er en håpløs påstand synes jeg, like håpløs som om det hadde vært omvendt. En selvsikker person vil drite i hva andre sier uansett, mens en som er usikker og kanskje sliter med dårlig selvbilde selvfølgeligvil ta det like tungt enten han blir kalt smellfeit eller radmager. Synes forøvrig ikke synd på noen av gruppene, det får da være grenser for å stakkarsliggjøre folk, men det er selvfølgelig trist at unge må vokse opp med et så enormt fokus på det ytre som det er i dag.

Det var et godt innlegg, Viva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Men handler ikke denne tråden egentlig om at vi ønsker et mangfold? At vi ønsker modeller i reklamer og motereportasjer som kan inspirere oss alle og som vi kan identifisere oss med?

Vi ønsker vel alle å ta oss best mulig ut, og det handler om mye mer enn vekt. Det handler om; lange ben, korte ben, høyt liv og lavt liv, noen er smale - andre brede, noen høye, noen er korte, små pupper,store pupper og ingen pupper. Vi kvinner kommer i ørten utgaver og derfor er det så lite inspirerende at alle modeller er "kliss" like; 180 høy og str 36. Vi ønsker modeller som representerer hele det utvalget jeg nettopp ramset opp, gjør vi ikke?

Jeg har tittet enda en gang på bildene som det ble linket til i starten av tråden og kan fremdeles ikke fatte at disse jentene er frodige. "Midt på treet" og hurra for Det Nye! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

" Det er ikke så stort marked for modeller i store størrelser. Bladene skal selge, og de selger bedre med slanke modeller, sier Øvrebø."

Det første jeg tenkte når jeg så på modellene var at de to norske er helt to normale jenter, men ikke veldig fylidge.

Det neste jeg tenkte på var: jeg har aldri kjøpt Det Nye pga modellene de bruker. ja, jeg ser igjennom klærne som de viser også, men det er aldri pga klærne jeg har kjøpt et blad. Og jeg tror at et blad ville solgt like mye, om ikke mere, om de brukte pene jenter i alle størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er str 42/44 (som noen her sier er det som er normalt og gjennomsnittsstørrelsen til norske kvinner), men kjenner meg allikevel ikke igjen i modellene fra det nye. For jeg er mye tynnere enn dem, og høøøy! De eneste modellene jeg kjenner meg litt igjen i er de 1.80m høye modellene, men de er allikevel tynnere/smalere enn meg...Så hva med å få noen modeller som ser akkurat ut som meg, som jeg kan kjenne meg igjen i?

Eller kanskje jeg ikke trenger å se noen modeller med lik kropp som meg for at jeg skal være fornøyd med kroppen min og føle meg like normal som alle andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Syns de ser ut som helt gjennomsnitts kvinner jeg.

Syns det er fint at de kan bruke kvinner som ser mer normale ut enn disse radmagre kvinnene de pleier å ha avbildet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phair

Datteren min på åtte satt og så i det nye, og fniste litt da hun så de "tjukke" modellene!!! Jeg prøvde å forklare henne saker og ting men det virker ikke som det gikk inn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...