Gå til innhold

Bruder i 2015


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Er det noen her som planlegger 2015-bryllup? Vi forlovet oss i sommer og har så smått begynt å tenke på bryllup. Planen er våren 2015. Har allerede startet å stresse over lokaler ;)

Noen som er godt i gang ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har planlagt lenge, men har ikke bestemt noenting enda, foreløpig er bryllupet bare på drømmestadiet ;) Men begynner i alle fall å se for meg sånn grovt hvordan dagen skal være. Men det blir sommeren 2015 i alle fall. Lokaler stresser meg også, finner ingen som er akkurat sånn som jeg ser for meg, og hvis de er det så er de for dyre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg høsten 2015 ;) Planlegging er i gang for lengst, men ingenting er bestilt eller helt bestemt enda. Har laget meg en bryllupsdagbok her inne som jeg skal samle all planleggingen i. Heldigvis har jeg veldig god tid på meg, det er jo en jungel av bryllupsting der ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss jan/feb/mar 2015 :) Ganske utradisjonelt bryllup, men det er slik vi ønsker det. Av alle ting så kjøpte jeg meg bryllupkjole igår!!! Tror jeg aldri jeg har gjort noe så crazy :P Ble helt "blown away", for jeg hadde aldri trudd at jeg ville forelske meg i den typen brudekjole. Men jeg er iallfall vldig fornøyd :) Jeg må inn på tlf å kikke på bildene som ble tatt og syns de nesten er som tatt ut av et eventyr :) Har en dagbok som det ligger link til, om noen blir nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss jan/feb/mar 2015 :) Ganske utradisjonelt bryllup, men det er slik vi ønsker det. Av alle ting så kjøpte jeg meg bryllupkjole igår!!! Tror jeg aldri jeg har gjort noe så crazy :P Ble helt "blown away", for jeg hadde aldri trudd at jeg ville forelske meg i den typen brudekjole. Men jeg er iallfall vldig fornøyd :) Jeg må inn på tlf å kikke på bildene som ble tatt og syns de nesten er som tatt ut av et eventyr :) Har en dagbok som det ligger link til, om noen blir nysgjerrig ;)

Jeg ble kjempenysgjerrig på kjolen, vil du vise den fram? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss jan/feb/mar 2015 :) Ganske utradisjonelt bryllup, men det er slik vi ønsker det. Av alle ting så kjøpte jeg meg bryllupkjole igår!!! Tror jeg aldri jeg har gjort noe så crazy :P Ble helt "blown away", for jeg hadde aldri trudd at jeg ville forelske meg i den typen brudekjole. Men jeg er iallfall vldig fornøyd :) Jeg må inn på tlf å kikke på bildene som ble tatt og syns de nesten er som tatt ut av et eventyr :) Har en dagbok som det ligger link til, om noen blir nysgjerrig ;)

Ja, du må vise kjolen!

Jeg vet ikke om vi bør ha festen på et hotell der gjestene får mat og drikke til maten + evt et par bonger til baren eller om vi skal leie et lokale selv der vi står for drikke. De lokalene vi har sett på der vi ordner mat og drikke selv koster mellom 15 000 og 20 000. Så må vurdere hva som blir billigst og best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du må vise kjolen!

Jeg vet ikke om vi bør ha festen på et hotell der gjestene får mat og drikke til maten + evt et par bonger til baren eller om vi skal leie et lokale selv der vi står for drikke. De lokalene vi har sett på der vi ordner mat og drikke selv koster mellom 15 000 og 20 000. Så må vurdere hva som blir billigst og best..

Dette synes vi er det som er vanskeligst å avgjøre også. Vi lurer på om vi skal dra på hotell/restaurant å spise treretter, eller skal vi leie et lokale og servere tapas som vi lager selv (billigere). Lager vi det selv vet vi at vi får det akkurat som vi vil ha det, men det er litt mer arbeid med det. Har vi det på restaurant må vi ta til takke med den treretteren de serverer, men da vet vi at det er folk der som fikser hele kvelden, og det blir mindre ansvar på oss. Siden jeg verken har funnet det perfekte lokalet eller det perfekte hotellet er det enda vanskeligere å bestemme seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes vi er det som er vanskeligst å avgjøre også. Vi lurer på om vi skal dra på hotell/restaurant å spise treretter, eller skal vi leie et lokale og servere tapas som vi lager selv (billigere). Lager vi det selv vet vi at vi får det akkurat som vi vil ha det, men det er litt mer arbeid med det. Har vi det på restaurant må vi ta til takke med den treretteren de serverer, men da vet vi at det er folk der som fikser hele kvelden, og det blir mindre ansvar på oss. Siden jeg verken har funnet det perfekte lokalet eller det perfekte hotellet er det enda vanskeligere å bestemme seg...

Det hadde vært veldig deilig å få alt slikt ordnet av noen andre slik at man kan slappe av og bare nyte det. Det er nok av annet å tenke på før dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt det må være å ha funnet kjolen! Jeg synes vanligvis ikke noe særlig om denne typen brudekjole, men synes den du har kjøpt deg var fin! Enkel, men samtidig så er det små detaljer som gjør den spennende. Og så ser det ut som om den sitter veldig fint på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planer om å gifte oss 8. august 2015 :) Men jeg sliter veldig med å finne et fint lokale uten sjenkebevilgning her i Trondheim :( Det er bra vi har god tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det virker som det er dårlig med fine lokaler i Trondheim synes jeg :( Så bra at dere har satt en dato! Så langt har ikke vi kommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifter oss i juli 2015, og lokale er booket, hurra!
Vi leier kun lokale, og fikk (etter en del fram og tilbake) også tilgang på kjøkkenet slik at vi står for maten selv. At andre skal lage maten vår er HELT uaktuelt da jeg er hyperallergisk... Vi betaler ekstra for fullstendig rundvask av kjøkkenet to dager før bryllupet, og lager mye på forhånd. Både forret og dessert blir litt tapas-aktig; serverer fat med flere ulike småretter på. Så skal vi leie inn elever fra en elevbedrift på kokk- og servitør linja, som skal gjøre ferdig siste rett av maten, legge opp og servere.

Åhh, som jeg gleder meg nåå! :)



Anonymous poster hash: 70ab2...95a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det et virkelig ikke noe utvalg å skryte av :(

AB over her, har du lyst til å fortelle litt mer inngående om menyen? Hørtes spennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jordbærkake! Jeg er Ab over her :)

Vi har ikke spikret alt helt enda, men foreløpig tenker vi:

Forrett; Tapasfat med vannmelon&fetaost, spekeskinke og hvit melon, jordbær, og ett par ting til vi ikke er helt sikre på enda.

Hovedrett; Fylt potetskall med ost og bacon, salat med mye rødt , og kjøttet har vi ikke bestemt enda. Jeg vil ha kylling, sambo er ikke heeeeelt enig ;)

Dessert: Tapasfat med pikekyss, jordbær dyppet i hvit sjokolade, muligens cakepops og noe mer?

Ehe, temaet vårt blir rødt og hvitt, så jeg vil gjerne gjenspeile det litt i maten også. Men det smaker jo såå godt uansett!

Anonymous poster hash: 70ab2...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Jordbærkake! Jeg er Ab over her :)

Vi har ikke spikret alt helt enda, men foreløpig tenker vi:

Forrett; Tapasfat med vannmelon&fetaost, spekeskinke og hvit melon, jordbær, og ett par ting til vi ikke er helt sikre på enda.

Hovedrett; Fylt potetskall med ost og bacon, salat med mye rødt , og kjøttet har vi ikke bestemt enda. Jeg vil ha kylling, sambo er ikke heeeeelt enig ;)

Dessert: Tapasfat med pikekyss, jordbær dyppet i hvit sjokolade, muligens cakepops og noe mer?

Ehe, temaet vårt blir rødt og hvitt, så jeg vil gjerne gjenspeile det litt i maten også. Men det smaker jo såå godt uansett!

Anonymous poster hash: 70ab2...95a

Jeg har VELDIG sansen for forretten og desserten hvertfall! Det høres utrolig godt ut! ;)

Hvor skal alle brudene gifte seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her var det lite aktivitet, har dere kommet noe lenger med planlegginga? :)

Endret av Jordbærkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifter oss mest sannsynlig august 2013. Vi bor på gård og planlegger derfor å ha gårds/låvebryllupp. Jeg hadde egentlig alltid sett for meg fancy sted med treretters, men planer endret. Egentlig er jeg mer fornøyd sånn det blir nå, mer personlig. Er litt usikker på åssen mat det blir da det blir vanskelig med typisk treretters uten storkjøkken. Har egentlig lyst på treretters men.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også gårdsbryllup.. Er oppvokst på gård, men har ikke muligheter for å ha det der uten å ha det i telt, og det er jeg ikke så gira på. Jeg og min forlovede møttes på en låvefest til utenfor der jeg er oppvokst, så vi holder på å finne ut om vi kan leie den låven :) I så fall blir det mye hjemmelagde lysholdere og markblomster, hvertfall :)

Det går jo for eksempel fint an å grille, hvis du synes treretters blir vanskelig.. Hvor mange skal dere være til middags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...