Gå til innhold

LaToya er gravid, venter vårt første barn :)


LaToya

Anbefalte innlegg

Godt vi er flere Favole

Blir veldig spennende med UL neste uke, gleder meg.

Har så langt ikke handlet inn noe eller planlagt barnerommet. Må snart starte tror jeg. Siden både jeg og gubben er treige så er det godt å være ute i god tid. Spennende og litt skummelt.

Lurer på hvordan jeg blir som mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan sikkert være greit å få bestilt ting som kan være litt leveringstid på, hvis dere skal kjøpe ny vogn, bilstol o.l. Når man først begynner å handle til babyen så er det vanskelig å slutte. Ihvertfall for min del :fnise: Livredd for å mangle noe, spesielt klær, så vi har vel egentlig litt for mye :P Har dere tenkt noe på hvilket utstyr dere vil ha? :)

Noe av det jeg tenkte mest på hele svangerskapet var hvordan jeg ville bli som mor, ville jeg bli god nok, kom jeg til å skjønne noe som helst av hva babyen trengte fra meg.. Veldig redd for å feile på det området. Men tror det meste faller ganske naturlig på plass hos de aller fleste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert være greit å få bestilt ting som kan være litt leveringstid på, hvis dere skal kjøpe ny vogn, bilstol o.l. Når man først begynner å handle til babyen så er det vanskelig å slutte. Ihvertfall for min del :fnise: Livredd for å mangle noe, spesielt klær, så vi har vel egentlig litt for mye :P Har dere tenkt noe på hvilket utstyr dere vil ha? :)

Har ikke begynte å tenke på noe. Mannen nekter å snakke om navn før vi har vært på ny UL og vet (forhåpentligvis) med sikkerhet hva slags kjønn det blir.

Vi har ikke sett på noe, hverken vogn, bilstol eller annet man bør ha.

Men jeg tenkte at vi må komme igang snart. Går fort til juni.

Har ikke så mange venniner/folk rundt meg som har barn, men de jeg kjenner har jeg spurt om litt tips ang barnevogn.

Mange anbefaler å kjøpte brukt, men jeg tror jeg vil ha ny.

Så langt har jeg ikke handlet noe. Vet at moren min kommer til å handle enorme mengde klær (hennes første barnebarn) og jeg er god på handling selv, så for mye klær er jeg redd det blir. Men babyen trenger jo en del andre ting også, som gjerne koster litt.

Og så må vi se litt på permisjonsregler også. Mye å sette seg inn i.

Vi er litt trege, men håper å komme mer i gang etter UL neste uke.

Nå merker vi egentlig ikke så mye til det hele, så det føles på mange måter litt uvirkelig. Om 2 uker er jeg halvveis i svangerskapet ......ganske utrolig

Godt å høre at det ikke bare er jeg som trenker på hvordan man blir som mamma. Jeg har faktisk aldri skiftet en bleie engang - så her blir det mye nytt. Men jeg satser på at det meste faller naturlig og tar ting litt som de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare bare å komme i gang alltid, men til juni er dere nok i mål ;) Og en god del kan man jo ta etter behov også etter babyen er født. Utrolig nok så stenger ikke butikkene selv om en selv lever i hva som føles som unntakstilstand - ALT sentrerer seg rundt babyen og man enser ikke resten av verden. Evig søndag i flere uker :fnise:

Det er en hel del å sette seg inn i, alt fra bleier til permisjonssøknader. Men man får det til! Har man ikke så mange rundt seg å spørre har man heldigvis/dessverre (stryk det som ikke passer) internett :P

Det å ikke ha så mye erfaring med barn fra før trenger ikke være negativt, for ingen barn er like, og alt er en læringsprosess! Man får jo veiledning på sykehuset før man drar hjem og helsesøster kommer på hjemmebesøk noen dager etter man er kommet hjem :) På forhånd leser man jo gjerne en hel del, så litt forberedt er man jo - teoretisk iallefall, for man vet vel egentlig ikke helt hva man går til når man er førstegangs :P Det går nok helt fint skal du se! Jeg har vært ekstremt opptatt av babyer og barn hele mitt liv, passet alt av unger jeg har kommet over omtrent, men var likevel halvt ihjelskremt når jeg skulle hjem med min baby og ha ansvaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skifta bleie jeg heller. :P

Det er sånne fødselsforberende kurs på sykehuset hvor jeg har fått fødeplass (Ullevål), vi lurer litt på å melde oss på det som har med barseltiden å gjøre. Sikkert fullstendig bortkasta for mange å være med på siden det er ting endel kan - men jeg tror vi kan ha nytte av det. Vi er jo nesten helt blanke. :fniser:

(også er det innmari godt å høre at også folk som Favole blir skremt) Jeg tror nesten alle lurer litt på hvordan de blir som mamma/pappa, jeg - og er litt skremte. Alt annet tyder jo på at du er helt skråsikker, og det er liksom ikke et bra tegn det heller.

Og de permisjonsreglene ja. Det er kompliserte greier! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man sliter mer om man er så skråsikker på hvordan man skal gjøre saker og ting, for man har jo INGEN aning på forhånd hvordan babyen kommer til å være. Å se for seg hvordan man ønsker å løse ditt og datt er jo en ting, men man må nok ofte belage seg på å ta ting som det kommer, og som regel går det heeelt fint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!

Gratulerer med junibaby i magen - jeg har også termin i juni, litt tidligere enn deg. Blir kjempespennende med UL snart da, og innkjøp er tross alt litt lettere når man vet kjønn. Vi får en gutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd på fredag og terminen er flyttet til 3.juli

Mest sannsynlig ei jente og alt står bra til med den lille. Alle mål helt normalt og i rute. Det er godt å høre :)

Tenk, snart er jeg halvveis. Litt uvirkelig noen ganger

Gleder meg :) Skal se litt på barnevogn fremover og finne ut hva vi trenger.

Har startet å spare litt penger, men det går trått. Men det blir da noen tusenlapper til sommeren, så håper det hjelper litt.

Gleder meg til magen blir mer synlig og det heles føles mer virkelig. Nå er det liksom så lenge til .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott ultralyd og jente (?) på vei! Så koselig :hjerte:

Tusen takk. De kunne ikke si sikkert, men mener at det er ei jente. Så vi satser på det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den siste dagene har jeg kjent det jeg tror er spark :) Utrolig morsomt

Magen begynner så smått å komme og det er gøy.

Formen er fortsatt bra og det er jeg veldig glad for.

Kjenner jeg begynner å glede meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååå koselig med spark :hjerter_rundt:

Ja, det er veldig koselig og litt uvant.

Gleder meg til mannen kan kjenne det også

åååå, spark! Så kos! :rodmer:

Hvordan er formen ellers?

Formen er faktisk veldig bra. Merker egentlig ikke så mye til graviditeten bortsett fra magen er mer tydelig i sin gravid form nå og spark. Ikke noe problem med å gå en tur og trene, så det er veldig deilig. Så føler meg veldig bra. Energi nivået er ikke på topp, men det er litt typisk vinter og dette grå været.

Vi driver og lurer på om vi skal ta en 3D ultralyd, men har ikke helt bestemt oss enda.

Og så har vi startet å se på ting til barnerommet. Blir nok seng fra Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er utrolig dårlig på oppdatering her.

Lover å bli bedre

Siden sist så kjenner jeg spark flere ganger daglig.

Har fått gravid mage og det er så koselig. Jeg hadde litt mage fra før, så nå synes det at jeg er gravid og ikke bare tjukk :fnise:

Har kjøpt meg 2 mamma bukser og joggesko jeg kan bruke på jobben, så jeg slipper høye hæler.

Veldig deilig.

Vi har bestilt ultralyd etter påsken :danse:

Jeg har handlet noen søte barneklær og funnet ut hvilken butikk jeg skal dra med gubben til, slik at vi får sett på vogn og tilbehør. Fått tips om å sende ulike butikker en mail og få en pakkepris på det man ønsker.

Seng kommer vi til å kjøpe på Ikea. Muligens stellebord også, men må se på de først. Ikke så stor plass på badet, så må ha et som passer inn. Så har jeg forelsket meg i Emmaljunga vogn uten å ane noe om de ....he he he he he Men det blir nok en sånn + muligens en litt mindre reisevogn siden bilen ikke er så stor.

Føles litt uvirkelig fortsatt noen ganger, men veldig moro

Er i uke 24 allerede :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det uke 25 :gravid:

Har begynt på en liste over hva jeg (vi) vil ha

- vogn (Emmaljunga)

- bilstol (fått anbefalt Emmaljunga + adapter, så man lett kan feste på vogn)

- Lekegrind (justerbar med to høyder)

- Bæresele - BabyBjørn sin

- Vippestol

- Seng (Ikea)

- Stellebord (Ikea, om de har et fint lite et som passer på badet)

Så er det sikkert masse annet som jeg har glemt i farta

Blir spennende dette her. Har startet å tenke/planlegge barnerommet også.

Tror tiden fremover går fort, kun 3 uker til påsken og når den er ferdig er vi snart i starten av mai, og da er det kun 2 mnd igjen ....... :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Stakkars, denne boka blir ikke ofte oppdatert *skjerpings*

Nå er vi i uke 31+5

Så fort tiden har gått. Tenk at det er bare 2 mnd igjen til termin

Formen er fortsatt bra, men en begynner å merke det mer nå

Men det hører med. Jobber fortsatt 100%

Tok ultralyd etter påsken og det er ei jente vi venter :) På kontroll hos jordmor forrige uke hadde vi hatt et veksthopp hun ikke likte, så jeg skal på ny kontroll denne uka. Stusser litt siden ultralyden viste at alt var helt normal og hun lå midt på kurven. Mulig jordmor målte noe feil?

Vi tar nå en sjekk til ihvertfall.

Barnevogn er handlet inn, samme med bilstol. Men vi må pusse opp( dvs male) barnerommet, kjøpe seng og annet småtteri man trenger. Kjenner jeg blir litt stressa av at tiden går fort, men prøve rå puste rolig. Både gubben og jeg er litt trege, så ting tar alltid tid med oss. Men vi kommer nok i mål :)

Det verste er vel at permisjonspapirene ikke er sendt inn, men de skal vi skrive og sende i dag. Så da håper jeg det går fint.

Kun 6 uker igjen på jobben, det er deilig. Selv om det er en del ting som skal være ferdig her før man tar permisjon.

Navn er ikke bestemt, men vi har noen på lista, så får vi bare se. Vil gjerne se henne før navnet blir bestemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...