Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Joda, det var det! :fnise: Men hun trodde jeg tulla, så hun brukte laaaaaaang tid på å summe seg.. Hehe. Går tiden virkelig så sakte hele veien eller? Jeg vil også være i uke 8 eller 9 eller ti eller what !! :laugh:

Jeg syns tiden har gått både fort og sent, dagene går sent men ukene fort. Er liksom over 1 mnd siden positiv test, så når jeg tenker slik har det gått fort! Bare 4 uker til 12ukers grensa. GUD som jeg gleder meg til den. Skal også ha tidlig ul på torsdag, det skal bli deilig!!!:) svigermora mi drømte inatt at jeg skulle ha tvillinger, haha. Litt skremmende tanke, men tenk så gøy også!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns tiden har gått både fort og sent, dagene går sent men ukene fort. Er liksom over 1 mnd siden positiv test, så når jeg tenker slik har det gått fort! Bare 4 uker til 12ukers grensa. GUD som jeg gleder meg til den. Skal også ha tidlig ul på torsdag, det skal bli deilig!!! :) svigermora mi drømte inatt at jeg skulle ha tvillinger, haha. Litt skremmende tanke, men tenk så gøy også!

Har ikke lest aaalt i denne tråden, men har du vært hos lege for å måle hcg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer Plingse, Haa84 og Skogstrollet! :danse:

Er deres form den samme enda eller? Dere som er i 6/7 uke.. Jeg begynte med oppkast igår og startet dagen kl 06 idag med to omganger.. :frown: Får ikke i meg stort mer enn drikke, da kommer det bare i retur..

Ellers var jeg hos legen på mandag! De satte opp time til meg da, ikke aner jeg hvorfor så tidlig (6 uke).

Tok blodprøver, sjekket alt mulig, fikk helsekortet, bok og noen magasiner! Utrolig fornøyd med legen min (ny fastlege).

Har noen av dere bestilt time?

Jeg kjenner nå at kvalmen begynner - var på julebord i går og magen var helt urolig. Gikk forresten helt fint å ikke si noe, de må gjerne ha sine mistanker men det var ingen som spurte. Tok taxi hjem kl 24 - super digg å våkne uten å være bakfull.

Ellers har huden begynt å produsere mye mer ulumskheter, så jeg går nå til hudpleie og skal fortsette med det hvis alt går som det skal. Jeg sover også helt utrolig dårlig, flere som har det slik? Jeg tenkte først at det må være pga av at brystene er så tunge, men det kan jo ikke være det som holder meg våken.

Samtidig er turene med hunden blitt tyngre, og kvelden inntas sovende på sofaen.

Konstant lett hodepine, men det hjelper litt med kaffe.

Har ikke bestilt legetime, jeg er i 2. trimester rundt 1.jan så tar det på nyåret. Men det hadde vært kjekt å vite om jeg har vært utsatt for toxoplamose tidligere, slik at jeg kan spise spekemat og biff (favoritten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tiden har gått både fort og sent, dagene går sent men ukene fort. Er liksom over 1 mnd siden positiv test, så når jeg tenker slik har det gått fort! Bare 4 uker til 12ukers grensa. GUD som jeg gleder meg til den. Skal også ha tidlig ul på torsdag, det skal bli deilig!!! :) svigermora mi drømte inatt at jeg skulle ha tvillinger, haha. Litt skremmende tanke, men tenk så gøy også!

Hei du,

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha tidlig UL? Er det noe du sponser fra egen lomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest aaalt i denne tråden, men har du vært hos lege for å måle hcg?

Ja helt i begynnelsen. Tok en clearblue digital som viste 1-2 da den skulle vist 2-3. Fikk helt hetta, og tenkte at nå gikk det galt igjen. Derfor fikk jeg målt. Var mye høyere enn gjennomsnittet så da fikk jeg roet meg litt :) Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

Kan jeg spørre hvorfor du skal ha tidlig UL? Er det noe du sponser fra egen lomme?

Ja det kan du :) jeg ønsker det fordi jeg mistet sist, og vil gjerne se om hjertet slår og alt er bra før vi forteller det til folk. Så det er rett og slett for min egen del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers har huden begynt å produsere mye mer ulumskheter, så jeg går nå til hudpleie og skal fortsette med det hvis alt går som det skal. Jeg sover også helt utrolig dårlig, flere som har det slik?

Disse to problemene har jeg også, jeg våkner flere ganger om natten og sover ikke så tungt som jeg brukte å gjøre. Pluss at jeg har noen kviser her og der, jeg hadde så godt som aldri kviser før jeg ble gravid.

Men for å få det lille nurket kan jeg helt fint leve med disse bivirkningene. :fnise: Det er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med flere i terminklubben, velkommen skal dere være! :)

Jeg har også hatt netter hvor jeg har sovet ekstremt dårlig, men det virker heldigvis som det er tilbake til normalen nå *bank i bordet* ;)

Ellers så har vi bestemt oss for å ikke si noe til noen før til jul. Er litt utålmodig, for jeg gleder meg veldig til å fortelle det, men samtidig er det litt godt at det er vår hemmelighet inntil videre. Bestevenninna mi vet om det da, så jeg har heldigvis noen å prate med det om. Ellers hadde jeg vel sprukket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det best å dra på tidlig ul? Vil gjerne få gjort det før jul, og tenkte kanskje uke 51, da er jeg vel 7+ ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det best å dra på tidlig ul? Vil gjerne få gjort det før jul, og tenkte kanskje uke 51, da er jeg vel 7+ ett eller annet.

Det høres ut som en fin uke å ta ul på. Går man for tidlig kan man jo risikere å ikke se noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fin uke å ta ul på. Går man for tidlig kan man jo risikere å ikke se noe.

Den aktuelle dagen for meg vil jeg være 7+4.. Må ringe klinikken i morgen og høre med dem om de har ledig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg og maser litt igjen :fnise: Burde jeg dra til lege og måle hcg før man bestiller tidlig UL?

Nei. Hcg trenger man egentlig ikke måle hvis man ikke tror det er noe galt. Jeg gjorde det fordi jeg fikk helt hetta av den gtesten jeg tok. Men er eeeegentlig unødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Hcg trenger man egentlig ikke måle hvis man ikke tror det er noe galt. Jeg gjorde det fordi jeg fikk helt hetta av den gtesten jeg tok. Men er eeeegentlig unødvendig :)

Takk for svar! :hoppe: Har ringt klinikken flere ganger, men de svarer ikke... arghhh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! For en elendig dag... Jeg er vanligvis veldig positiv av meg, men nå tror jeg hormonene har tatt meg med på bærtur :fnise: Kom hjem klokka tre etter en kort førstedag i praksis, men er helt UTSLÅTT. Har tilbrakt to timer på sofaen, men er for sliten, guffen og deppa til at jeg klarer å sove. Og bare tanken på skoleoppgavene og den laaange parksisperioden jeg har foran meg får meg til å grine. Beklager for sutringa, jeg er alene hjemme denne uka, så måtte bare øse det ut ett sted. Håper resten av dere har en bedre dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! For en elendig dag... Jeg er vanligvis veldig positiv av meg, men nå tror jeg hormonene har tatt meg med på bærtur :fnise: Kom hjem klokka tre etter en kort førstedag i praksis, men er helt UTSLÅTT. Har tilbrakt to timer på sofaen, men er for sliten, guffen og deppa til at jeg klarer å sove. Og bare tanken på skoleoppgavene og den laaange parksisperioden jeg har foran meg får meg til å grine. Beklager for sutringa, jeg er alene hjemme denne uka, så måtte bare øse det ut ett sted. Håper resten av dere har en bedre dag ;)

Klem til deg :hug: Er ikke like lett å være positiv når man er så sliten at man bare vil grine. Men heldigvis er det ikke sånn hele tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bah! For en elendig dag... Jeg er vanligvis veldig positiv av meg, men nå tror jeg hormonene har tatt meg med på bærtur :fnise: Kom hjem klokka tre etter en kort førstedag i praksis, men er helt UTSLÅTT. Har tilbrakt to timer på sofaen, men er for sliten, guffen og deppa til at jeg klarer å sove. Og bare tanken på skoleoppgavene og den laaange parksisperioden jeg har foran meg får meg til å grine. Beklager for sutringa, jeg er alene hjemme denne uka, så måtte bare øse det ut ett sted. Håper resten av dere har en bedre dag ;)

:hug: Stor klem til deg. Håper du føler deg bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! For en elendig dag... Jeg er vanligvis veldig positiv av meg, men nå tror jeg hormonene har tatt meg med på bærtur :fnise: Kom hjem klokka tre etter en kort førstedag i praksis, men er helt UTSLÅTT. Har tilbrakt to timer på sofaen, men er for sliten, guffen og deppa til at jeg klarer å sove. Og bare tanken på skoleoppgavene og den laaange parksisperioden jeg har foran meg får meg til å grine. Beklager for sutringa, jeg er alene hjemme denne uka, så måtte bare øse det ut ett sted. Håper resten av dere har en bedre dag ;)

:klem: til deg! Det går over, det går alltid over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen :blomst: Det hjalp med litt mat og en liten dupp.

Åååååh, kjipern... Klinikken jeg skulle på for tidlig UL hadde ikke ledig time før 14.januar... blæh.

Huff, så kjipt! Det finnes ingen andre alternativer heller? Kanskje du kan sette deg opp på venteliste i tilfelle noen avbestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...