Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg fikk positiv test på den 14. Etter å ha glemt ut litt at vi prøvde - så fant jeg ut at jeg var på overtid. Litt av et sjokk!

Har ingen symptomer - bare hodepine. Virker nesten som om "tante rød" er rett rundt hjørnet. Gleder meg til jeg virkelig at kjenne at det er noe der - og at det føles tryggere.

Er litt ekkelt denne første tiden syns jeg - siden risikoen for å miste det er der. Har kun fortalt kollega (tok testen på jobb), og sjefen. Og selvfølgelig mannen. :) han forer meg med snop som belønning, som om jeg plutselig har lyst på mye snop. ;-)

Min termin er, hvis alt går etter planen, 19.07

Gratulerer Plingse, og velkommen! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg fikk positiv test på den 14. Etter å ha glemt ut litt at vi prøvde - så fant jeg ut at jeg var på overtid. Litt av et sjokk!

Har ingen symptomer - bare hodepine. Virker nesten som om "tante rød" er rett rundt hjørnet. Gleder meg til jeg virkelig at kjenne at det er noe der - og at det føles tryggere.

Er litt ekkelt denne første tiden syns jeg - siden risikoen for å miste det er der. Har kun fortalt kollega (tok testen på jobb), og sjefen. Og selvfølgelig mannen. :) han forer meg med snop som belønning, som om jeg plutselig har lyst på mye snop. ;-)

Min termin er, hvis alt går etter planen, 19.07

gratulerer! jeg bare lurer - hva sa sjefen? og hvorfor sa du det så tidlig til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer! jeg bare lurer - hva sa sjefen? og hvorfor sa du det så tidlig til han?

Fordi hun maste sånn på hva som var galt. For jeg hadde ikke omgangssyke, ikke influensa, ikke hodepine - var bare rett og slett helt forvirret. Dette var dagen jeg tok testen, er så vant til at testen alltid er negativ så hadde ikke forventet dette i det hele tatt. Var helt svimmel - så reiste hjem.

Det var ikke ønskelig å fortelle henne det allerede så tidlig, men vi har et godt forhold, så jeg ser ikke på det som noe krise. Jeg driver en egen avdeling, og styrer hverdagene selv. Men her skulle hun komme for å ha en liten prat - så var ikke jeg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker dere kaffe eller andre ting med koffein forresten? Jeg har lest at man bør holde seg unna koffein når man er gravid, men synes det er vanskelig å unngå helt. Det hender det blir en kopp på jobb og skole for å holde seg våken de siste timene, tilsammen utgjør det kanskje 4-5 kopper te/kaffe i uka. Det kan vel ikke være så ille? *håpefull* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt man må tenke på, altså :fnise: drikker selv en del kaffe, men prøver å trappe ned litt på det. Drikker kanskje 3 kopper daglig nå, jeg er jo heeelt avhengig av kaffe på jobb.... Hvor farlig er det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 kopper er vel maks av det som er sunt.

Jeg kuttet fra ca en liter kaffe til 4 dl om dagen - da kom hodepinen! ;-)

Jeg snuset også ganske mye da jeg fant ut at jeg var gravid, det var ganske tøft å slutte. Jeg fant meg noen som var laget av havre, det hjalp meg.

Hadde også sushi med tunfisk og kveite dagen før testen, men har hørt at hvis jeg fremdeles er gravid - så har det ikke gjort noen skade. Har dere hørt om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg slenger meg på her - har testet positivt og beregnet termin 14.juli 2014.

Er 29 år og gift.

Er første gangen jeg er gravid.

Har gått fra å være forholdsvis rolig og fornuftig til å være konstant bekymret og superstressa! Ser ut til (her inne) at det ikke er bare meg som har det sånn, tror det skal bli bedre når den magiske 12 ukers grensa er nådd (håper jeg).

Uansett - gøy å henge med på en sånn tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg slenger meg på her - har testet positivt og beregnet termin 14.juli 2014.

Er 29 år og gift.

Er første gangen jeg er gravid.

Har gått fra å være forholdsvis rolig og fornuftig til å være konstant bekymret og superstressa! Ser ut til (her inne) at det ikke er bare meg som har det sånn, tror det skal bli bedre når den magiske 12 ukers grensa er nådd (håper jeg).

Uansett - gøy å henge med på en sånn tråd :)

Gratulere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg og med! Positiv test 18.okt og ca termin 2.august 2014 :) hyggelig med en skravletråd her!

Kort om meg, er en jente på 26 år, gift med mannen på 24, har en datter på snart 2 år. Jobber som sykepleier på legevakt.

Blir inspirert av dere som er så flinke til å trene! Det vil jeg og prøve på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg og med! Positiv test 18.okt og ca termin 2.august 2014 :) hyggelig med en skravletråd her!

Kort om meg, er en jente på 26 år, gift med mannen på 24, har en datter på snart 2 år. Jobber som sykepleier på legevakt.

Blir inspirert av dere som er så flinke til å trene! Det vil jeg og prøve på :)

Velkommen hit og gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg og med! Positiv test 18.okt og ca termin 2.august 2014 :) hyggelig med en skravletråd her!

Kort om meg, er en jente på 26 år, gift med mannen på 24, har en datter på snart 2 år. Jobber som sykepleier på legevakt.

Blir inspirert av dere som er så flinke til å trene! Det vil jeg og prøve på :)

Gratulerer! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 kopper er vel maks av det som er sunt.

Jeg kuttet fra ca en liter kaffe til 4 dl om dagen - da kom hodepinen! ;-)

Jeg snuset også ganske mye da jeg fant ut at jeg var gravid, det var ganske tøft å slutte. Jeg fant meg noen som var laget av havre, det hjalp meg.

Hadde også sushi med tunfisk og kveite dagen før testen, men har hørt at hvis jeg fremdeles er gravid - så har det ikke gjort noen skade. Har dere hørt om dette?

Hei

Jeg har også snuset og holdt på :) Nå sitter jeg med en nikotinfri snus- og merker at jeg rett og slett ikke gidder å stappe den inn i munnen heller. Så da ble jeg endelig ferdig med det der :) PUH. Sushi tror jeg ikke er noe problem egentlig.....spesielt ikke før fosteret begynner å få næring fra deg.dvs uke 7? vet ikke helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen og gratulerer Plingse, Haa84 og Skogstrollet! :danse:

Er deres form den samme enda eller? Dere som er i 6/7 uke.. Jeg begynte med oppkast igår og startet dagen kl 06 idag med to omganger.. :frown: Får ikke i meg stort mer enn drikke, da kommer det bare i retur..
Ellers var jeg hos legen på mandag! De satte opp time til meg da, ikke aner jeg hvorfor så tidlig (6 uke).
Tok blodprøver, sjekket alt mulig, fikk helsekortet, bok og noen magasiner! Utrolig fornøyd med legen min (ny fastlege).
Har noen av dere bestilt time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer Plingse, Haa84 og Skogstrollet! :danse:

Er deres form den samme enda eller? Dere som er i 6/7 uke.. Jeg begynte med oppkast igår og startet dagen kl 06 idag med to omganger.. :frown: Får ikke i meg stort mer enn drikke, da kommer det bare i retur..

Ellers var jeg hos legen på mandag! De satte opp time til meg da, ikke aner jeg hvorfor så tidlig (6 uke).

Tok blodprøver, sjekket alt mulig, fikk helsekortet, bok og noen magasiner! Utrolig fornøyd med legen min (ny fastlege).

Har noen av dere bestilt time?

Jeg var hos legen idag, 7+5 og tok blodprøver og sånn. Nedte time om 4 uker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte meg akkurat time. Helsesekretæren sa det var vanlig med første time i uke 12, så den ble satt til den 3.januar. Gleder meg! :)

Ellers er formen fin. Er fremdeles mye trøtt og sliten, og har perioder hvor jeg føler meg litt småkvalm, men har heldigvis berget for skikkelig kvalme og oppkast så langt. Håper virkelig jeg berger nok til at jeg klarer å holde meg i jobb, vi går ut i praksis snart, og for mye fravær gjør at jeg stryker praksisen, uansett grunn... Håper formen din blir bedre snart Arrow! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten ganske mye svimmel, men glemte å nevne det på telefonen til helsesekretæren. Tror jeg skal øke jerntilskuddet, jeg bruker Floradix Formula fra butikken, og det er jo ikke store mengder jern i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...