AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #1 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hei. Noen sjeler der ute som kan hjelpe meg med teoriprøva, først og fremst? Jeg leser teoriboka nå for andre gang, klarer ikke forstå meg på selve bilen (ABS-bremser, lufttrykk osv osv. I tillegg er det andre gangen jeg bestiller meg ukepass på www.teoritentamen.no. Har enda ikke klart å bestå èn gang. Jeg fyller 18 år i janaur, og holder på med øvelseskjøring på skole og hjemme. Etter jeg har tatt teoriprøven, sier kjørelærer at han kan bestille oppkjøring, så vil gjerne ta prøva, men føler meg ikke klar. Litt "redd" for prøva, da jeg strøk 2 ganger på prøva til moped. Føler meg ikke klar, men må jo ta den engang? Er spørsmålene like som de på teoritentamen feks? Veldig mange av svarene der er mer eller mindre ganske like, bare få setninger som skiller dem. Veldig vanskelig å bestå der. Kan noen skrive opp eventuelle spørsmål som dere fikk på prøva? Og fortelle meg litt om dere opplevelse da dere hadde oppkjøring. Hvordan sensor var, kommunikasjon, var det stivt osv? Gruer meg, og vil gjerne bestå på første forsøk. Veldig takknemlig for hjelp Hilsen jente 17 Anonymous poster hash: 56811...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #2 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hvis du ikke forstår deg på bilen enda bør du ikke ta oppkjøring. Ikke fordi du nødvendigvis stryker, men fordi du mest sannsynlig kommer til å være en farlig bilist. Jeg kjenner ikke deg, og vet ikke hvordan du er, men det er ingen menneskerett å kjøre bil. Mange klarer det rett og slett ikke. Mange som har lappen idag burde aldri vært bak et ratt. Beste du kan gjøre er å tenke deg om, hvorfor er det slik. Hvorfor har vi ABS-bremser? Jo, det er fordi du ikke klarer å styre bilen noe særlig hvis du låser hjulene. Tenk slik om at du kommer på, og finn ut svaret så blir det mye enklere. Start med: Hvorfor clutcher du? (for at motoren ikke skal dø er ikke svaret. HVA skjer inni bilen når du clutcher) Anonymous poster hash: 36a4f...597 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #3 Del Skrevet 24. oktober 2013 Hei. Noen sjeler der ute som kan hjelpe meg med teoriprøva, først og fremst? Jeg leser teoriboka nå for andre gang, klarer ikke forstå meg på selve bilen (ABS-bremser, lufttrykk osv osv. I tillegg er det andre gangen jeg bestiller meg ukepass på www.teoritentamen.no. Har enda ikke klart å bestå èn gang. Jeg fyller 18 år i janaur, og holder på med øvelseskjøring på skole og hjemme. Etter jeg har tatt teoriprøven, sier kjørelærer at han kan bestille oppkjøring, så vil gjerne ta prøva, men føler meg ikke klar. Litt "redd" for prøva, da jeg strøk 2 ganger på prøva til moped. Føler meg ikke klar, men må jo ta den engang? Er spørsmålene like som de på teoritentamen feks? Veldig mange av svarene der er mer eller mindre ganske like, bare få setninger som skiller dem. Veldig vanskelig å bestå der. Kan noen skrive opp eventuelle spørsmål som dere fikk på prøva? Og fortelle meg litt om dere opplevelse da dere hadde oppkjøring. Hvordan sensor var, kommunikasjon, var det stivt osv? Gruer meg, og vil gjerne bestå på første forsøk. Veldig takknemlig for hjelp Hilsen jente 17 Anonymous poster hash: 56811...a03 Du har feil tilnærming til teoristoffet. Du tenker kun på selve prøven, men ikke på faktisk å kunne teorien. Du skal kunne alt i læreboka. Kan du dette har du nok kunnskap til å bestå teoriprøven. Det holder ikke si ..ja..men..jeg har lest boka to ganger. Det hjelper ikke om du har lest den to el tre ganger om du ikke har fått med deg og skjønt det du leser. Les det steg for steg. Kapittel for kapittel, avsnitt for avsnitt og jobb med stoffet slik at det sitter og du husker det. Om det tar deg 1 mnd å kunne eller 9 mnd spiller ikke noen rolle. Ikke vits å ta disse nettprøvene om du ikke har fått med deg mesteparten av teorien i læreboka. Anonymous poster hash: 7795a...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå