Gå til innhold

Gi leker til barnehagen anonymt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes barnehagen barna mine går i har litt lite utvalg i lego- og duploleker, og har lekt litt med tanken om å kjøpe noen leker å sette ved inngangen til barnehagen etter stengetid slik at ingen vet at det er jeg som har kjøpt dem.

Men, er det ok å gjøre dette, eller risikerer jeg at barnehagen ikke vil ta imot lekene og heller gir det til noen andre?

Er det noen her som har gjort dette før, og som klarte å bevare det som en hemmelighet?

Anonymous poster hash: 72e20...f3e
Skrevet

Hvorfor må det være hemmelig?

Anonymous poster hash: db909...224
  • Liker 1
Skrevet

Vet at noen i min datters barnehage gjorde dette (nesten ubrukte leker som de ikke trengte selv). De ansatte ble glade, og det ble ingen snakkis hos foreldrene:)

Anonymous poster hash: 7f17d...1a3

Skrevet

Hvorfor må det være hemmelig?

Anonymous poster hash: db909...224

Fordi jeg er generelt en litt innadvendt person, og så ønsker jeg ikke at mine barn skal tro at det er "deres" leker om de får vite at det er jeg som har kjøpt dem.

Dessuten vil jeg ikke at de skal få feil inntrykk om jeg gir barnehagen gaver, at jeg mener barnehagen er for dårlig eller noe.

Anonymous poster hash: 72e20...f3e

• Liker 4
Skrevet

Her vil ikke barnehagen ha leker (type barna bruker ikke lenger). De vil gjerne ta i mot klær og ting som kan brukes som leker, men ikke faktiske leker. Kanskje er det bevisst fra barnehagens side å ikke ha så mye Lego? Da risikerer du at de ikke vil ta i mot. Hør med dem du :-)

Skrevet

I min sønns barnehage henger det lapp der de etterspør gamle leker....

Anonymous poster hash: 45995...262
Skrevet

Du må jo spørre dem syns jeg. Det kan være bevisst at de ikke har lego, for eksempel. Eller kanskje de blir kjempeglad, men de har helt sikkert en policy på hva det bør være ( typisk ikke friends, star wars osv kanskje?) Å sette det utenfor døra er bare supersært. Ingen grunn til at de skal fortelle det til barna, særlig ikke hvis du ber dem om ikke. Forresten var julegave en god ide, men spør om de vil ha lego først.

Skrevet

Synes du kan gå til styrerens kontor og levere dem som julegave, jeg. I vår barnehage etterspør dem faktisk utkledningsklær (legefrakker og slikt). Så jeg er ganske sikker på at her hadde det bare vært positivt. Om du også sier til styreren at du ikke ønsker noe oppstuss omkring deg eller ditt barn pga gaven, så respekterer nok vedk. det også. :)

Anonymous poster hash: e7afd...ca2
Skrevet

Prata med barnehagen du.

Vi har gett bort både leker och spel som barnen vuxit ifrån, alla gånger har personalen varit väldigt tacksam. Någon gång har leksakerna medvetet getts till en annan avdelning för att inte vårt barn ska se "sina" saker, en annan gång för att de ska till en småbarnsavdelning men kanske oftast till barnets avdelning.

Gjest Coolaid
Skrevet

Kjøp det du syns er greit. Pakk det inn i en kartong. Skriv adresse på og med avsender julenissen. NB! Send den i desember :)

Skrevet

Synes du kan gå til styrerens kontor og levere dem som julegave, jeg. I vår barnehage etterspør dem faktisk utkledningsklær (legefrakker og slikt). Så jeg er ganske sikker på at her hadde det bare vært positivt. Om du også sier til styreren at du ikke ønsker noe oppstuss omkring deg eller ditt barn pga gaven, så respekterer nok vedk. det også. :)

Anonymous poster hash: e7afd...ca2

Slike utkledningsklær (eller "rare" klær som kan brukes som utkledningsklær) er også veldig ønsket hos oss, men de vil altså ikke ha faktiske leker. Så jeg signerer det å spørre først :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...