Gjest Elyssa Skrevet 20. oktober 2013 #1 Skrevet 20. oktober 2013 Jeg skal fly med sønnen min til Danmark (1t og 10 min) og lurer litt på noen tips. Er litt redd for at han skal slå seg vrang og nekte å sitte på fanget og bare skrike Tenkte å prøve å time det litt sånn at han spiser på flyet, og å ta med iPad. Det holder ham jo opptatt litt i hvert fall. Han klarer ikke å sovne der. Tips?
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 20. oktober 2013 #2 Skrevet 20. oktober 2013 smokk ved letting og landing! mat funkar jo alltid.
Gjest Trolletrine Skrevet 20. oktober 2013 #3 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hehe...kjenner følelsen:-) Jeg grudde meg noe helt enormt til en 3,5 timer flyreise nå i sommer med mini, men alle bekymringer ble gjort til skamme:-) Mini STORKOSTE seg med oss og med å hilse på alle i dokø, og i tillegg hadde vi tatt med kjeks, rosiner og barnejuice. Turen ble rett og slett koselig:-) Bare husk drikke eller smokk ved opp - og nedstigning:-) Glemte å skrive at vi også hadde med noen bøker, samt IPad med masse barnegreier som vi hadde lastet ned på forhånd:-) Endret 20. oktober 2013 av Trolletrine
Gjest Elyssa Skrevet 20. oktober 2013 #4 Skrevet 20. oktober 2013 Er det forresten noen som vet om man kan låne en trille på Gardermoen? Vi skal fly med Norwegian, om det har noe å si.
thinkywinky Skrevet 20. oktober 2013 #5 Skrevet 20. oktober 2013 Vi har flytt med datteren vår da hun var ca 6 mnd, 8 mnd og 1,5år. Og det var sistgangen som definitivt var verst! Da var hun vesentlig mer mobil og ønsket ikke å sitte i ro med beltet på. Soving var uaktuellt her også, men vi sysselsatte så godt vi kunne med kjeks, drikke, iPad og slikt. Fetteren var også med, og med et ganske tomt fly fikk de løpt litt og rørt seg bak i flyet. De fleste synes også at barn er sjarmerende og snakker gjerne med dem.
Tordensky Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Ja, ettåring er gjerne ikke beste alder...har flydd en del slike entimersturer med småen, og de har bare blitt verre og verre :-P Men som det nevnes over her så syns de fleste at ettåringer er veldig sjarmerende ;-) Ha med "gøy" mat (frukttuber, kjeks, suppetube eller annet du vet slår an), og bok eller iPad. Gå rundt og se i flyet mens det er lov så er det større sjanse for at han gidder å sitte ved nedstiging igjen. Ekstra kjipt med den alderen er jo at de fortsatt må sitte på fanget, men det gjerne er det siste de vil :-P Lykke til - går nok fint :-)
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #7 Skrevet 21. oktober 2013 Om du har med et par nye leker så kan det være et bra tips. Prøv å ha med headphone til Ipaden så den ikke forstyrrer medpassasjerene. Anonymous poster hash: a388d...9e5 3
Gjest Dorey Skrevet 21. oktober 2013 #8 Skrevet 21. oktober 2013 Norwegian har ikke vogner til utlån, desverre. De som står på Gardermoen er SAS sine. Huff, det er ganske slitsomt å fly med en ettåring, men det går jo Vi kjøpte en liten pakke med Duplo som han ikke fikk før på flyet, da kunne han plukke ut innholdet, leke med esken etc. Men ellers er å ta med en tegneblokk og fargestifter et veldig godt tips!
Gjest navnelapp Skrevet 21. oktober 2013 #9 Skrevet 21. oktober 2013 Stort sett så syns dei det er så spennande med alt som skjer at dei har meir enn nok med å følge med på det. Noko å drikke på veg opp og ned er viktig for å få utlikna trykket som oppstår i øyrene, elles kan det bli smertefullt. Eg hadde alltid med meg eit bittelite glas (slike som du får på hotell som det har vore syltetøy i) med sirup som eg hadde i beredskap i tilfelle dei ikkje ville suge. Viss dei illskreik putta eg ein finger i sirupen og stakk i munnen på dei. Ikkje heilt etter boka, men det funka. Smokk virkar og, den kan også dyppast i sirup i ein krisesituasjon.
Tordensky Skrevet 21. oktober 2013 #10 Skrevet 21. oktober 2013 Stort sett så syns dei det er så spennande med alt som skjer at dei har meir enn nok med å følge med på det. Noko å drikke på veg opp og ned er viktig for å få utlikna trykket som oppstår i øyrene, elles kan det bli smertefullt. Eg hadde alltid med meg eit bittelite glas (slike som du får på hotell som det har vore syltetøy i) med sirup som eg hadde i beredskap i tilfelle dei ikkje ville suge. Viss dei illskreik putta eg ein finger i sirupen og stakk i munnen på dei. Ikkje heilt etter boka, men det funka. Smokk virkar og, den kan også dyppast i sirup i ein krisesituasjon. Problemet her har vært at det er så spennende med alt som skjer at han vil ut og utforske. Altså går selve flygingen helt topp, men opp og ned så har han ikke tid til å sitte på fanget. Det er gjerne da man trenger en ny spennende leke eller noe å spise på el.l.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #11 Skrevet 21. oktober 2013 Vi fløy til Amerika når mini var 13 måneder, jeg var veldig nervøs men det gikk kjempe fint. Kjøpte litt tegnesaker og leker hun aldri hadde sett før så det var veldig spennende syntes hun. Anonymous poster hash: 4fd63...d53
Erica❤ Skrevet 21. oktober 2013 #12 Skrevet 21. oktober 2013 Lenge siden nå da men da vi fløy med våre fikk de kjøpe seg en liten leke/godteri ting på taxfreen som de kunne ha med seg. søte bjørner pastiller var stas:) d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå