Gå til innhold

Tverrfaglig eksamen Vg1 helse og oppvekst. Se her.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en praktisk eksamen i vg1 helse og opvekstfag siden jeg går dette nettbassert. Og lurer litt på hva må jeg forberede meg på til denne? Hva slags praktiske oppgaver kan man få?



Anonymous poster hash: 0c40e...0e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg tok denne eksamenen i fjor. Jeg kom eksamensdagen og fikk en liste med masse spm (15 stk ca) som jeg skulle kunne svare på. Fikk en halvtime forberedelsestid. Spm var alt fra håndhygiene til å kunne førstehjelp. Noen av spm var teoretiske (forklare fordøyelsessystemet) andre var praktiske (feks førstehjelp på en dukke). Et annet spm jeg fikk var hvordan man kan utnytte kulturforskjeller i en bhg. Tar for seg alle tre lærebøker.

Du bør vite det meste av det i lærebøkene, da går det raskere å finne frem og notere under forberedelsestiden.



Anonymous poster hash: c524b...10b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også denne eksamen i fjor. Sikkert forskjellig fra fylke til fylke hvordan den utføres. Men jeg hentet en liste med punkter dagen før, og skulle lage et 10 minutters PowerPoint fremlegg foran 3 sensorer. Etter disse 10 minuttene var det "grilling" (;p ) med spørsmål fra fremlegget og diverse annet som var basert på tre lærebøkene "helse", "samspill" og "yrke".

Var likevel ikke veldig vanskelig, da stoffet er temmelig lettlest. I tillegg er det jo kun muntlig, så du kan jo hente deg inn på mye du ikke kan ved å være flink til å svare for deg.

Kan jeg spørre om hva du har tenkt å gå videre? :)



Anonymous poster hash: 48f8d...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Jeg har tenkt å gå helseservicefag og helsesekretær, men er ikke helt låst på 3 året.



Anonymous poster hash: 0c40e...0e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...