AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Føler dere at livet er på vei til å gå forbi dere? Ønsker dere et liv med mann og barn? Anonymous poster hash: c2df7...dbe
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Nei, nei. og kanskje ja på siste. Eller... Endret 14. oktober 2013 av Gjest
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Føler dere at livet er på vei til å gå forbi dere? Ønsker dere et liv med mann og barn? Anonymous poster hash: c2df7...dbe jeg er ikke 35 ennå men ja.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Slett ikke. Pst: Man kan ha mann selv om man har valgt bort barn. Anonymous poster hash: 0ba59...ea6 8
LukaFrost Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 På ingen måte! Jeg føler meg veldig parallell med livet. Mann har jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Nei, livet inneholder da så mye mer enn å få barn. Selv om det er en svært stor verdi i seg selv. Jeg har det helt fint uten barn, og er usikker på om jeg vil ha mann. Trives godt jeg Dater litt av og til, men vet nå ikke helt. Anonymous poster hash: 4aea4...41a 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Nei, livet inneholder da så mye mer enn å få barn. Selv om det er en svært stor verdi i seg selv. Jeg har det helt fint uten barn, og er usikker på om jeg vil ha mann. Trives godt jeg Dater litt av og til, men vet nå ikke helt.Anonymous poster hash: 4aea4...41a heldig du er som er fornøyd
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Nei, føler ikke livet er i ferd med å gå fra meg. De siste årene (er 36 nå) har vært noen av de beste i livet mitt. Jeg har kjæreste, og kan velge selv om jeg vil ha barn med ham eller ikke (han vil, men "må" ikke, da han har barn fra før). Om jeg ønsker meg et liv med mann og barn? Tja, jeg har ikke veldig lyst til å være alene resten av livet. Jeg vil gjerne ha en livspartner eller i hvert fall noen gode og inspirerende forhold. Om jeg vil ha barn? Jeg heller mer og mer mot det, men er egentlig ganske usikker. Og jeg vet jeg vil ha det fint uten barn også. Uten mann og, for den saks skyld, jeg trives som singel så lenge det ikke er HELT dødt i årevis. Anonymous poster hash: 3f464...f3e 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Haha du tror du automatisk får masse besøk bare fordi du har barn? Jeg har jobbet mye på sykehjem og jeg skal si deg det du at det er mange som har unger som så og si aldri får besøk. Og hva var poenget med dette innlegget ditt egentlig? Å rakke ned på de som ikke har barn ved å si : Haha dere kommer til å bli ensomme, ædda bædda? Endret 14. oktober 2013 av BettyBoop 30
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Har jobbet i helsesektoren, og sett hvor ensomme de gamle er selv om de har barn dessverre. Anonymous poster hash: 4aea4...41a 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg er gift og over 35 år, men føler livet uten barn egentlig er ganske bra, bortsett at jeg selv har dårlig helse. Man får jo mye tid til egne ting. For meg har aldri barneønsket vært sterkt, jeg har heller i perioder vært sikker på at liv med barn ikke er noe for meg. Jeg føler livet er rikt uten barn også. Samtidig har jeg ønsket barn i perioder. Det hadde nok vært givende, men også slitsomt - det ville koste (og jeg tenker ikke bare på penger her). Og det er vel ikke allltid barna blir slik man håpet eller forventet, selv om man kan en del om tilknytning og psykologisk utvikling. Men min mann ønsker seg nok barn litt mer, særlig etter at alle vennene har fått barn, og barnebildene på facebook strømmer frem. Dette at vi ikke er helt på samme sted der er vanskelig for oss, men samtidig noe vi snakker åpent om. Anonymous poster hash: 2162a...0e6
Serafina. Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Det er ikke sjelden barn flytter til andre deler av landet eller til og med et annet land, så man har aldri noen garanti for at barna er i nærheten når man selv blir gammel. Jeg føler ikke at livet sklir forbi meg uten barn, det har aldri vært et viktig mål for meg å bli mor. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Det er mange ensomme på sykehjemmene og omsorgsboligene dessverre. Barn er ingen garanti for god pleie som gammel, men selvsagt kan de være til hjelp så man kan bo hjemme lenger, Om man er så uheldig å bli dement, kan hele personligheten forandre seg, men kan slå og bli aggressiv, eller glemme hvem barna er. Mange må også skiftes bleie på. Mange barn orker ikke å forholde seg til dette, og backer ut. Den de engang kjente, er ikke der lenger. Andre sliter seg ut for sine demente og ayke foreldre. Er det det du ønsker for dine barn?Anonymous poster hash: 2162a...0e6 9
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Synd på dem som skal ha det kravet hengende over seg hele livet. Både mine foreldre og svigerforeldre har to barn hver, men alle har flyttet til andre byer/land, så de gamle må klare seg alene i hverdagen likevel. Ingen vet hva livet bringer. Ellers konstaterer jeg at det å få barn tydeligvis ikke automatisk gjør en mer empatisk innstilt overfor ens medmennesker. Anonymous poster hash: 0ba59...ea6 16
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Har jobbet i helsesektoren, og sett hvor ensomme de gamle er selv om de har barn dessverre. Anonymous poster hash: 4aea4...41a Kan skrive under på den der...Anonymous poster hash: 2162a...0e6 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Det er en veldig dårlig grunn til å få barn. Og når man er gammel så er man dement, og husker ikke barna sine. Så det spiller ingen rolle egentlig. Jeg vet forresten om ganske mange eldre som sitter på eldrehjem alene, uten at barna besøker de. Anonymous poster hash: 8fe51...b0c 2
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Det er en veldig dårlig grunn til å få barn. Og når man er gammel så er man dement, og husker ikke barna sine. Så det spiller ingen rolle egentlig. Jeg vet forresten om ganske mange eldre som sitter på eldrehjem alene, uten at barna besøker de. Anonymous poster hash: 8fe51...b0c Nåja. Alle blir ikke demente da.. Ellers er jeg enig med resten av innlegget. 7
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 Nåja. Alle blir ikke demente da.. Ellers er jeg enig med resten av innlegget. 80 % av dem som havner på sykehjem, har en eller annen form for demens. Om du er under 35 år og ønsker barn, så er det ikke for sent, forresten. Fikk inntrykk av at du er ufrivillig barnløs. Håper du får hjelp for det. Men ikke forvent at de hjelper deg som gammel Anonymous poster hash: 2162a...0e6
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 Blir nok ensomt når dere blir gamle og pleietrengende. Er da man virkelig kommer i ensomheten. Gjerne feire jul helt alene, eller alene på et sykehjem. Grøss. Er så glad jeg har barn som skal ta meg med ut, hehe. Har sagt det til mine barn at de må stelle godt med meg når jeg blir gammel, så steller jeg godt med dem nå Anonymous poster hash: 2e0af...ef5 Det har du ingen garanti for at de vil gidde da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå