AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 1-åringen er ikke helt i form - veldig snørrete og tett, hoster og er litt sutrete. Men ingen feber og har matlyst, generelt god allmenntilstand. Han pleier å sove to dupper, fra 09.30-10.00 og fra 12.00-14.00. Nå sover han. Men bør jeg bare la ham få sove til han våkner nå, siden han ikke er helt i form? Vanligvis vekkes han etter 30min søvn, for så å få en lang (2 timer) dupp senere. Dette er det mønsteret han følger i bhg og (han har fri på mandager, ikke hjemme pga sykdom). Jeg er litt redd for at det skal klusse til natten, men samtidig vil jeg jo ikke vekke en liten som kanskje trenger litt ekstra søvn for å bli frisk... Hva ville du gjort? Erfaringer? Anonymous poster hash: 60a0b...580
Gjest Dorey Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg ville latt ham sove lengre, Gjør alltid det selv, om min er pjusk
skruf Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg ville latt han sove, han er jo ikke i form stakkars. Voksne har jo også ekstra behov for søvn og hvile når vi er syke, så da synes jeg barna skal få det også. Sykdom er litt unntakstilstand når det kommer til rutiner. 3
Hulderen Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Siden han ikke er helt frisk, så ville jeg latt ham sove til han våkner og la ham få en rolig dag med mye kos på fanget.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Godt å høre at dere er enige med meg - er vel instinktet og fornuften som taler Jeg lar ham sove så får vi ta en dårlig natt om det skulle skje. Ts Anonymous poster hash: 60a0b...580 1
Vera Vinge Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Min personlige regel er å la sønnen min (21 mnd) sove så lenge han vil, syk eller ikke. Men det skal sies at om han trenger å sove tre timer en dag, så er det fordi han har mer behov for søvn den dagen, selv etter en god natt. Han sovner likevel godt igjen til vanlig leggetid. Det tok litt tid før jeg fikk barnehagen til å forstå at de ikke trenger å drive med vekking hvis han sover lengre en dag. Så da sier det seg selv at jeg lar ham sove det han trenger når han er syk. Så ville bare prøvd og sett. Men om natta da hadde blitt helt tullete, kunne jeg nok vekket et sykt barn på dagtid likevel. Ikke morsomt for verken barn eller voksne om det blir mye styr på natta. Men det virker for meg som de fleste barn tåler å sove mer på dagen, uten å ødelegge natta, når de er syke.
Gjest RockOn Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 De små pleier jo ofte og "sove av seg" sykdom. Så jeg ville latt han sove..
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Han våknet av seg selv etter en time (altså 30 ekstra minutter bare) og regulerte da selv dupp nummer to til å være 30 min kortere. Sovnet greit i kveld, så får vi se hvordan natten går. Tipper at om den blir "unormal" så er det nok helst fordi han hoster så fælt... :-(Anonymous poster hash: 60a0b...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå