AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Min 2 åring har aldri smakt det... Er det normalt å gi så små barn det? Anonymous poster hash: afb6f...1b6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Nei jeg syns ikke det er normalt. Jeg har planer om å vente så lenge som mulig med å gi mitt barn sånne søtsaker. Barnet mitt er litt over 1 år og har kun spist litt kake en gang og det var på ettårsdagen. Eller går det i brød, sunn balansert middag, melk og vann og frukt. Anonymous poster hash: f3dc1...80d 6
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Det er sikkert ikke så uvanlig, men jeg ser ikke poenget. Kommer til å vente så lenge som mulig med den slags. Anonymous poster hash: 890ae...c83
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Nei jeg synes ikke man skal gi det, aner ikke hvor normalt det er. Anonymous poster hash: 6f099...74b
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Er enig i å utsette at barna får smake sånt men vet dere hva de får i barnehagen? Jeg jobbet ca 3 mnd som vikar på en småbarnsavdeling (fra under 1 år til 3 år gamle barn) og der fikk de is 2-3 ganger og en annen gang søte boller. Men vi informerte foreldrene om det når barna ble hentet.Anonymous poster hash: 3c4c9...9d7
Gjest Magdalene Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Det er vel helt vanlig å ikke ha gitt det til en ettåring. Når det er sagt, vår minste får nok sjokolademelk mye før vår eldste fikk (kjøper det kanskje en gang i mnd). Rett og slett fordi det ikke er noen kamp vi gidder å ta. Han vil jo ha alt storesøster har
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Er enig i å utsette at barna får smake sånt men vet dere hva de får i barnehagen? Jeg jobbet ca 3 mnd som vikar på en småbarnsavdeling (fra under 1 år til 3 år gamle barn) og der fikk de is 2-3 ganger og en annen gang søte boller. Men vi informerte foreldrene om det når barna ble hentet.Anonymous poster hash: 3c4c9...9d7 Jeg er ihvertfall ganske trygg på at mitt barn ikke får noe av det i barnehagen. Barnet mitt har matallergi og kan derfor ikke spise noe annet enn det vi har med til henne. Men veldig sant det du sier. At man på en måte aldri kan vite. Men informerte dere ikke på forhond? Så hadde foreldre mulighet til å si hva de mente om det. Anonymous poster hash: f3dc1...80d
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Er enig i å utsette at barna får smake sånt men vet dere hva de får i barnehagen? Jeg jobbet ca 3 mnd som vikar på en småbarnsavdeling (fra under 1 år til 3 år gamle barn) og der fikk de is 2-3 ganger og en annen gang søte boller. Men vi informerte foreldrene om det når barna ble hentet.Anonymous poster hash: 3c4c9...9d7 Synes det er latterlig at barnehager holder på sånn. men hva annet kan man regne med når man sender ungene bort til de. Anonymous poster hash: 6f099...74b 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg kjøper det ikke selv til mitt barn. Men det hender besteforeldre vil være ekstra snill og kjøper med seg sjokolademelk. Ikke noe problem for meg, siden det ikke er hverdagskost her og det skjer ikke ofte. Men er enig i det dere andre sier, lager fruktskål som lørdagsgodt og lager heller smoothie istedet for sjokolademelk. Jeg syns det er bedre selv å knaske på Anonymous poster hash: 39a3d...eb1 1
Mafalda Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Er enig i å utsette at barna får smake sånt men vet dere hva de får i barnehagen? Jeg jobbet ca 3 mnd som vikar på en småbarnsavdeling (fra under 1 år til 3 år gamle barn) og der fikk de is 2-3 ganger og en annen gang søte boller. Men vi informerte foreldrene om det når barna ble hentet.Anonymous poster hash: 3c4c9...9d7 Jeg synes det er greit at de innimellom får boller eller is. Ikke hver uke selvsagt, men innimellom Derimot ville jeg ikke gitt en ettåring sjokomelk, de er jo fornøyd med den vanlige melken...
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Ser ikke problemet at en 1-åring får smake litt sjokolademelk. Vår 2-åring har ikke smakt det, men det er mest fordi vi ikke pleier å kjøpe det. Vi spiser lite snop, kaker og lignende, men hvis vi først har det får selvsagt barnet smake. Orker ikke dette hysteriet og fokuset på at barn ikke under noen omstendighet skal ha slik mat. Er der krise om de får en is eller bolle i barnehagen? Anonymous poster hash: 5264f...964 4
minister-mio Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Har ingen problemer med å gi så små barn sjokolademelk. Viktigste er at de får sunn og variert mat i hverdagen, og sjokolade bare av og til. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Det er vel helt vanlig å ikke ha gitt det til en ettåring.Når det er sagt, vår minste får nok sjokolademelk mye før vår eldste fikk (kjøper det kanskje en gang i mnd). Rett og slett fordi det ikke er noen kamp vi gidder å ta. Han vil jo ha alt storesøster har Nettopp... Det er veldig lett å si at "mitt barn skal ikke få x og y og z før det er så og så gammelt"... Kom tilbake når du har fått flere, og se hvor enkelt det er å holde slike "løfter" Alt med måte, er mitt motto på dette området. Sjokolademelk har vi aldri, men barna får både godteri, kaker, saft osv innimellom.
Gjest Marmot Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Her i huset får alle et glass sjokolademelk eller en kopp kakao til frokost hver lørdag, det har også ungen fått så lenge han har vært stor nok til å drikke melk. Han velger oftest juice i stedet, noe som i mine øyne ikke er særlig sunnere. Jeg synes små barn også kan få gode smaksopplevelser, selv om de er fornøyde med "kjedeligere" ting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå