Gå til innhold

Forslag til barnehagemat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sender med et mellommåltid i barnehagen (som tillegg til fruktmåltid), og jeg ønsker å variere, men trenger inspirasjon! Det blir gjerne yoghurt med havregryn, middagsrester, eller sunne muffins.

Flere gode idèer til sunn og god mat..?

Anonymous poster hash: 1c5a1...388
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vil jeg henge med :)

Hva med fullkorns fajitalefser eller kikertpannekaker med fyll av ymse slag? Skinke/ost, salat, avocado, bulgur osv. Det spørs jo helt på alderen og så klart.

Piroger. :)

Suppe på termos.

Skrevet

Hva med brødskiver

• Liker 1
Skrevet

Gutten er bare halvannet år, så det er ikke store mengdene som skal til foreløpig, og det begrenser seg litt hva han kan spise.

Sunne muffins er veldig kjekt å sende med synes jeg. Har bakt noen med ost, skinke, broccoli og vårløk, og noen med havregryn og banan.

Hva med brødskiver

Han spiser brødskiver til frokost og lunsj, så jeg synes godt mellommåltidet kan være noe annet.

TS

Skrevet

Jeg har bakt omelett i store muffinsformer. Noen ganger med litt revet brød i bunnen for å være litt ekstra mettende. Det er jo greit for et lite barn å håndtere også :)

Kjøttkake eller fiskekaker funker også.

• Liker 2
Skrevet

Gutten er bare halvannet år, så det er ikke store mengdene som skal til foreløpig, og det begrenser seg litt hva han kan spise.

Sunne muffins er veldig kjekt å sende med synes jeg. Har bakt noen med ost, skinke, broccoli og vårløk, og noen med havregryn og banan.

Han spiser brødskiver til frokost og lunsj, så jeg synes godt mellommåltidet kan være noe annet.

TS

Mmmm, de muffinsene hørtes gode ut :) Hvordan lager du dem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...