Gå til innhold

Hva trenger vi til barnehagestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi trenger litt hjelp, er veldig usikker på hva jeg trenger til barnehagestrat.

Lille frk starter i barnehagen 1 februar og har da akkurat fylt 1 år.

Jeg trenger en handle liste :-)

Jeg vogn og vongnpose.

Trenger vi regntøy og utedress og sko???

Anonymous poster hash: 5a456...35c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regntøy kan du nok vente med.....lite regn i feb. Utedress, gjerne med avtsgbart for så kan dressen brukes lengre. Ull/fleece tly, votter, lue, sko (bare om hun går) bruk dunsokker eller lignende om hun bare krabber. Skiftetøy (bodier, strømpebukse, genser etc)

Skrevet

Du må nok regne med å kjøpe uteklær ja. I vår barnehage forsøker de at alle får en liten tur ut i løpet av dagen, selv de minste(de sitter gjerne i en trille)

Sko kommer jo an på om hun går eller ikke. Men du kan jo evt kjøpe Stonz eller lignende.

Ellers så kan du trenge:

Ulldress

Fleecedress

En god lue

Votter, gjerne noen som ikke er så tykke.(men allikevel varme). Ullvotter går greit i vått vær, men funker ikke så bra i snø.

Skjerf eller hals.

Skifteklær, her kjøper jeg på salg eller bruker noe som er arvet, det er gjerne ikke klær som blir så mye brukt.

Innesko, noe med myk såle. Å leke på gulvet i sko med hard såle er ikke så behagelig.

Ellers får du nok tips fra barnehagen hva som trengs. Når oppstart ikke er før i februar, så har du god tid og ser nok bedre selv hva som trengs og ikke når det nærmer seg.

Anonymous poster hash: 63af2...264
Skrevet

Innesko/tøfler, regntøy, gummistøvler (eller andre vanntette) parkdress, vinterdress, vinterstøvler, luer, votter, hals om dere ikke bruker sånn lue og hals i ett, så må dere ha et par klesskift liggende i bhg alt innenifra som truser og sokker til bukser osv.

Nå er det forskjellig fra bhg til bhg, og litt iforhold til hvor dere bor, regner ikke med du trenger regntøy og parkdress med en gang hun starter i februar, da er det vel bare vinterdress og vinterstøvler som gjelder, og ull og fleece i skiftekurven og til å ha under dress + ullvotter og ulllue. Men du må fort nok ha regntøy, parkdress, regnvotter og gummistøvler.

Når vi først fikk eldste i bhg så fikk vi liste med hva bhg ønsket foreldrene hadde liggende til de forskjellige årstidene.

Smokk og kosedyr til å ha i vognen om hun bruker det. Bleier og våtservietter hvis ikke bhg står for det.

Skrevet

Jeg har et sett med fleecetøy, ullundertøy, ulldress, vintersko, 2 sett regntøy, støvler, sydvest, ufora regnvotter, fora regnvotter, vindtett lue, parkdress med uttagbart for, votter, 2 bukser, 2 gensere, strømpebukse og body, ullvotter og ullue liggende i barnehagen. I tillegg har hun da tøffler og sandaler stående der. Skiftetøyet blir ofte byttet ut siden hun søler på seg, leker ute i regnet, bæsjer utenfor bleien osv. Mi er nå 17mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...