Upadiela Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Hei! Dette er en liten "friendly reminder" fra en som jobber i kassa. Hylla nederst ved enden av kassebåndet er ikke laget for at barn skal sitte på demn, og klatre osv. Den er laget for å gjøre det enklere å pakke ned varene dine. I "min" butikk henger denne hylla fast i TO skruer, og de er i tillegg løse/justerbare. Derfor har det hendt at hylla har gitt etter etter for mye vekt. Det er i og for seg veldig kjipt, når egg og melk deiser i gulvet... Min "største frykt" er at den raser sammen mens en smilende liten treåring står der. Vær så snill, ikke la ungen din stå eller sitte på den hylla, det kan bli veldig stygt, og det er ikke alltid jeg rekker å si ifra til dere foreldre at det ikke er lurt. Spesielt når det er mye kø, og mange varer å scanne. Fortell dette gjerne videre til andre foreldre. Da hadde jeg blitt så glad 13
meta2 Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Har aldri latt mine få lov å sitte stå oppå den hyllen. Setter varene på gulvet når jeg er ferdig å pakke de ned. Minsten setter varene på den hyllen når han pakker ned.Men er det ikke mulig å feste den bedre da? Mange små barn som liker å hjelp til med å pakke ned varene. Endret 10. oktober 2013 av meta2
Rararara Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Nå lar jeg ikke mine unger sitte på den hylla, men om den bare er festet med to løse skruer kommer jeg nok ikke til å pakke mye varer på den framover heller.. "Alle" vet jo at hylla ikke er der for at unger skal sitte på den, men om den er der for å pakke varer så går jeg jo ut fra at den er godt nok festet til å tåle det.. Endret 10. oktober 2013 av Rararara 1
Frisørdama Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg lar aldri mine barn klatre opp på den "pakkerampen" lillesøsteren min gjorde det som liten, skle og slo munn så noen tenner gikk :-( synes det er bra hvis ansatte sier ifra om sånne ting for noen ganger er unger raskere enn forledrenes øyne (eller foreldre tenker ikke hvor galt det kan gå) kanskje det burde komme opp en advarsel klistremerke på de pakkerampene....
Harlekin Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Takk for påminnelse. Jeg har latt jenten min sitte på den, flere ganger har jeg spurt den i kassen om det var greit, og det var det. Men mulig det er forskjell fra butikk til butikk. Hvorfor er den forresten bare festet med to løse skruer? Er ikke det ganske lite, matvarer kan jo være ganske tunge? Uansett kommer jeg nok ikke til å la henne sitte der mer.
Britt Banditt Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Sett opp lapp? Har sett det steder før. Og om den bare er festet med to løse skruer så bør dere kanskje feste den bedre, for varene kan jo fort veie like mye som en gjennomsnittlig 2-3 åring..
Upadiela Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg skjønner at dere reagerer på det med to løse skruer. Kan være jeg har overdrevet beskrivelsen min litt (dette er tross alt skremselspropaganda fra butikken Neida!). Det er såklart ikke i vanlig størrelse, men ganske store og solide skruer. At de er løse, da mener jeg at de er skrudd fast slik at man skal kunne justere hylla, altså hvor langt den skal stikke ut. I og for seg er dette mer enn godt nok for å holde vekten av varene dine, og det har kanskje hendt to ganger i "min tid" på noen år at den har rast. Da tror jeg grunnen kan ha vært at de som har vedlikeholdt den ikke har satt den godt nok på plass. Vi har ikke satt opp lapper, og vi kommer heller ikke til å gjøre det (jeg har spurt...), da min sjef mener dette er foreldrenes ansvar å forstå at den ikke er ment for barn. Og det er igrunn sant! Dere kan jo "miste" en liten ting på gulvet neste gang dere er å handler, for å se hvordan den ser ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå