Gå til innhold

fedrekvote med nybregjering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer forandringene der? Kan alt overføres til mor? Eller er det bare 10 uker som er det nye?

Anonymous poster hash: 3fc2b...48c

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Så vidt jeg har skjønt kan dere overføre alt til mor dersom dere har en veldig god grunn, men dette kan myndighetene sjekke i ettertid og sikkert straffe dere for dersom grunnen ikke er god nok.

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt kan dere overføre alt til mor dersom dere har en veldig god grunn, men dette kan myndighetene sjekke i ettertid og sikkert straffe dere for dersom grunnen ikke er god nok.

Neida, det er en tillitsbasert ordning med veldig mye som aksepteres som grunn, så det blir nokså uproblematisk å overføre hele permisjonen til mor hvis man har det minste snev av grunn i følge kriteriene. (Mange vil mene at det er naturlig at mor har permisjonen uansett, for barnets beste, og at det er grunn nok i seg selv, og i såfall kan man nok finne på en grunn)

Anonymous poster hash: 768e3...54d

Skrevet

Man trenger ikke å søke om å overføre permisjonen (dvs. man trenger ikke noe forhåndsvedtak fra NAV). Man rapporterer dette bare inn. Unntakskriteriene er f.eks.

- sykdom

- fars arbeidsledighet under mors permisjonstid

- fars arbeidsopphold i utlandet

- selvstendige næringsdrivende/eneaksjonærer

- mors arbeidssituasjon

Sistnevne er jo ganske subjektivt og åpner for mye skjønn, så det vil være fullt mulig å få det som man vil med litt kreativ regeltolkning om nødvendig.

Skrevet

Vi (dvs eksen om meg) overførte all permisjon til meg. Vi fikk beskjed om at det skulle ganske sterke grunner til for å overføre fra far til mor men for oss gikk det greitt iom far var under lønnet utdanning så for han var valget å fortsette skolen og praksisen eller slutte.

Skrevet

Vi (dvs eksen om meg) overførte all permisjon til meg. Vi fikk beskjed om at det skulle ganske sterke grunner til for å overføre fra far til mor men for oss gikk det greitt iom far var under lønnet utdanning så for han var valget å fortsette skolen og praksisen eller slutte.

Det var vel under de gamle reglene. Det kommer nye, mye mer liberale regler nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...