AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #1 Skrevet 7. oktober 2013 Hva skjer forandringene der? Kan alt overføres til mor? Eller er det bare 10 uker som er det nye?Anonymous poster hash: 3fc2b...48c
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. oktober 2013 #2 Skrevet 7. oktober 2013 Så vidt jeg har skjønt kan dere overføre alt til mor dersom dere har en veldig god grunn, men dette kan myndighetene sjekke i ettertid og sikkert straffe dere for dersom grunnen ikke er god nok.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #3 Skrevet 7. oktober 2013 Så vidt jeg har skjønt kan dere overføre alt til mor dersom dere har en veldig god grunn, men dette kan myndighetene sjekke i ettertid og sikkert straffe dere for dersom grunnen ikke er god nok. Neida, det er en tillitsbasert ordning med veldig mye som aksepteres som grunn, så det blir nokså uproblematisk å overføre hele permisjonen til mor hvis man har det minste snev av grunn i følge kriteriene. (Mange vil mene at det er naturlig at mor har permisjonen uansett, for barnets beste, og at det er grunn nok i seg selv, og i såfall kan man nok finne på en grunn) Anonymous poster hash: 768e3...54d
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #4 Skrevet 7. oktober 2013 Man trenger ikke å søke om å overføre permisjonen (dvs. man trenger ikke noe forhåndsvedtak fra NAV). Man rapporterer dette bare inn. Unntakskriteriene er f.eks. - sykdom - fars arbeidsledighet under mors permisjonstid - fars arbeidsopphold i utlandet - selvstendige næringsdrivende/eneaksjonærer - mors arbeidssituasjon Sistnevne er jo ganske subjektivt og åpner for mye skjønn, så det vil være fullt mulig å få det som man vil med litt kreativ regeltolkning om nødvendig. Anonymous poster hash: 768e3...54d
Sulosi Skrevet 8. oktober 2013 #5 Skrevet 8. oktober 2013 Vi (dvs eksen om meg) overførte all permisjon til meg. Vi fikk beskjed om at det skulle ganske sterke grunner til for å overføre fra far til mor men for oss gikk det greitt iom far var under lønnet utdanning så for han var valget å fortsette skolen og praksisen eller slutte.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #6 Skrevet 8. oktober 2013 Vi (dvs eksen om meg) overførte all permisjon til meg. Vi fikk beskjed om at det skulle ganske sterke grunner til for å overføre fra far til mor men for oss gikk det greitt iom far var under lønnet utdanning så for han var valget å fortsette skolen og praksisen eller slutte. Det var vel under de gamle reglene. Det kommer nye, mye mer liberale regler nå. Anonymous poster hash: 768e3...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå