Gå til innhold

Er det ok at fylkesyk mor og stefar overlater 8-åringen til naboene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden i dag tidlig har vi hatt besøk av nabojenta, 2 år yngre enn mitt barn på besøk. Hun ringte på døra mens vi spiste frokost i 10-tiden, har spist lunsj her og snart er det middag. Dette barnet er ifte på besøk sammen med andre barn og jeg gir dem jo alltid mat når de leker og styrer. Så det er ikke problemet.

Spurte henne i morges om mamma vet du er hos oss? Fikk til svar : "Hun er fylkesyk" . Åja.. Sa jeg. Men vet hun du er her? "Jeg skrev en lapp." Lot det være med det, de bor i en kommunal leilighet 50 meter fra innkjørselen vår, og hun er her ofte så jeg regnet med hun fikk liv. Etter lunsj spurte jeg henne om hun hadde noen tid hun skulle hjem på. "Vet ikke, når jeg vil". Ok.., du kan jo spise hos oss i dag da sa jeg. Jeg sender sms til moren din. Sendte den kl 13.30 etter lunch å skrev "Lise" er hos oss i dag, hun spiser middag her kl 17. Fikk til svar "Ok, bare send henbe hjem i 20-tiden, hun legger seg kl 21."

Wtf? Greit at ungen besøker oss, men skal ikke mor hente ungen litt tidligere? Istedet for å pleie sin egen fylkesyke? Ingenting galt i at hun er her, men synes litt synd på henne. Sitter å lurer på om jeg skal sende en bekymringsmld til barnevernet.., Dette er jo omsorgssvikt ...

Anonymous poster hash: fedb5...695

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du burde ringe barnevernet om det der. Er jo helt klart omsorgsvikt.

• Liker 10
Skrevet

Send bekymringsmelding. Den stakkars jenta skal ikke måtte ha det sånn hjemme.

Anonymous poster hash: 8fecd...420
  • Liker 12
Skrevet

Og hvor var jenta i går når mamma drakk?

• Liker 12
Skrevet

Vel, det trenger ikke å være noe galt pga mora er fyllesyk en gang, skjer det her hver søndag så hadde jeg reagert.

• Liker 15
Gjest mariast
Skrevet

Synes du er kjempeflott som lar henne være hos deg ihvertfall!! :5:

• Liker 17
Skrevet

Vel, det trenger ikke å være noe galt pga mora er fyllesyk en gang, skjer det her hver søndag så hadde jeg reagert.

mora burde skaffet barnevakt både for i går og i dag. ikke sende ungen til rundt til naboer.

Anonymous poster hash: 1243c...7c7

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er IKKE OK!

Grov omsorgssvikt. Det er din plikt å varsle barnevernet. Du vil aldri tilgi deg selv om du lar være, og det skulle skje noe med dette barnet senere pga omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: d49de...f8f
  • Liker 4
Skrevet

Hva er fylkesyke?

Anonymous poster hash: 9448b...c59
  • Liker 1
Skrevet

Hvor gammelt er barnet?

Flott at dere ikke jager henne hjem, og gir henne en fin søndag:)

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Huff høres helt trasig ut, og noe sier meg at denne mora er fyllesyk ganske ofte. Jeg mener og bekymringsmld til barnevernet er på sin plass.

• Liker 2
Skrevet

Det som er galt her er jo at ungen vet hva fyllesyke er og at moren ikke har barnevakt mens hun pleier egen fyllesyke.

• Liker 13
Skrevet

Og hvor var jenta i går når mamma drakk?

Hun sa hun hadde barnevakt i går kveld. En eldre jente på 14-15 som ikke bor så langt unna her. Regner med hun gikk hjem når mor og stefar kom hjem. Vurderer sterkt å melde. At hun er her ofte elkers er jo helt ok, det er mange barn her elkers pga vi har stort hus og stor hage, en naturlig "samlingsplass", men når hun går ut så tidlig en søndag morgen pga at foreldrene har drukket seg sønder og sammen og det ser ut som de gir faen, det er da jeg reagerer. Hun var ikke skittent kledt da hun kom, håret var gredd osv, men hun steller seg nok selv som alke barn. Får litt vondt av henne. Men hun har det da hyggelug her, så skal jeg egenhendig følge henne hjem kl 20 for deretter å tipse barnevernet. Ts

Anonymous poster hash: fedb5...695

Skrevet

Det er mye bedre å tipse en gang for mye enn en gang for lite

Anonymous poster hash: be3c6...be7
  • Liker 4
Skrevet

Barnevernet bryr seg heldigvis ikke om at noen er fyllesyk en gang. Må nok ha mer om du skal sende bekymringsmelding. Hva er problemet, at de bor i kommunal leilighet?

• Liker 4
Gjest BettyBoop
Skrevet

Barnevernet bryr seg heldigvis ikke om at noen er fyllesyk en gang. Må nok ha mer om du skal sende bekymringsmelding. Hva er problemet, at de bor i kommunal leilighet?

for meg hørtes det ut som noe som skjer hyppig..

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor tar du ikke en prat med foreldrene først? Spør for eksempel om de trenger at noen holder et ekstra øye med jenta i blant. Du nevner ikke noe om hvordan denne jenta har det i hverdagen ellers og det er drøyt å ringe barnevernet dersom du ikke vet 100% sikkert at "Lise" lider overlast til daglig. Det er minst like mye omsorgssvikt i barnevernet som i vanlige hjem, uten at vi trenger å gå lenger inn på det. På den annen side er det kjempeflott at dere har åpnet hjemmet deres for henne. Såpass små barn burde ikke være alene hele dagen. Foreldrene høres veldig egoistiske ut siden hun har vært hos dere hele dagen og ikke visste det, og tydelig ikke reagerte på det i det hele tatt. Det er kritikkverdig at du ikke blir spurt på forhånd av foreldrene hennes om det er greit at hun kommer på besøk på søndag hvis de trenger noen til å passe på henne.

• Liker 3
Skrevet

Har man ikke barnevakt dagen etter at man har vært ute så drikker man ikke så mye at man blir sengeliggende hele dagen derpå!!

Og å si til deg at du skal ha jenta til 1time før leggetid er jo bare hårreisende, at hu kan dytte ungen sin over på en nabo på den måten sier litt om henne.

Jeg hadde meldt ifra til bv, i mine øyne er dette bekymringsverdig. Virker som om jenta er vant til å måtte ta vare på seg selv og at hu vet hva fyllesjuke er betyr jo at dette sikkert ikke er første gangen.

Bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite

Anonymous poster hash: 26ac9...dfd

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke du skal ri ge barneverne uten å ha snakket med foreldrene først.

• Liker 3
Skrevet

TS skal ikke måtte prate med foreldrene og tilby seg å se etter jenta når foreldrene føler for å drikke seg dritings. Da feies bare problemene under teppet.

Anonymous poster hash: 8fecd...420
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...