Gå til innhold

50-50, gå fra en uke i strekk til t - hvilken alder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har sett blitt nevnt flere ganger i tråder om 50-50 og delt bosted, men klarer ikke finne noe ved å google nå.

Ser at barnet vårt på den ene uken h*n er hos hver av oss ikke helt "lander", og jeg lurer derfor på om det ville vært en ide å gå over til at h*n er to uker hos hver av foreldrene. Barnet gir uttrykk for at det ønsker å ha like mye tid hos mor og far, men ser nok ikke selv enda (på grunn av alder) dette med at en uke er for kort til for h*n til å komme i en rytme for sin egen del.

Praktisk sett, i forhold til avstand til skole og venner har det marginal betydning hvor h*n er. Barnet er 7 år gammelt.

Jeg lurer altså på, dere som har gjort det selv, eller har barn som bor to uker hos hver av foreldrene, når startet dere, og hvordan fungerer det for barnet?

PS: Noen diskusjon om hvorvidt 50-50 er OK eller ikke kan dere fikse en egen tråd om, denne er for å få erfaringer rundt en løsning.

Anonymous poster hash: 20733...41e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, en uke i strekk vil jo si at barnet flytter bortimot 50 ganger i året (trekker fra ferier som kanskje blir lengre).
Jeg har ikke vært i situasjonen selv, men ser for meg at det vil være roligere å ta to uker på hver plass?

• Liker 1
Skrevet

Enig med at 14 dager høres best ut ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...