AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Det er ingen tvil om at det finnes mange hobbypsykologer her inne, men det er en ting som ofte dukker opp som jeg stusser over. Hvorfor er det slik at ved en spesiell oppførsel hos et barn alltid så skal alltid mor fraskrives ansvar.. Eksempelvis hvis barnet er utagerende hos far og 'vanlig' hos mor så er det fordi at barnet sliter hos far... Er barnet derimot utagerende hos mor og 'vanlig' hos far så er det fordi barnet føler seg tryggest på mor og kun hos henne tørr å utagere. Hvorfor er det slik? Er det så enkelt at dette er et kvinneforum?+ Anonymous poster hash: 21bef...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 .... Ja rart det der.. Uansett så blir det galt for far. Anonymous poster hash: 21bef...5a2
Gjest Riskjeks Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Når det er en mann som er trådstarter er det jo omvendt. Det er alltid den parten som starter en tråd, som har "rett". Slik er det jo i alle tilfeller - når noen har en konflikt, er det to sider, og hvem som har rett og hvem som har feil, avhenger av hvem av partene man snakker med. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Når det er en mann som er trådstarter er det jo omvendt. Det er alltid den parten som starter en tråd, som har "rett". Slik er det jo i alle tilfeller - når noen har en konflikt, er det to sider, og hvem som har rett og hvem som har feil, avhenger av hvem av partene man snakker med. Med andre ord så er grunnen at vi er på et kvinneforum? Egentlig skulle jeg ønske at alle, både kvinner og menn, kunne forsøke å være litt objektive en gang i blant. Er det så farlig å innrømme at man gjør feil? Alle gjør feil. Uansett tror jeg at kvinner har større problemer med å se sine egne feil og mangler når det kommer til egne barn enn menn.. Anonymous poster hash: 21bef...5a2
Gjest Riskjeks Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Med andre ord så er grunnen at vi er på et kvinneforum? Egentlig skulle jeg ønske at alle, både kvinner og menn, kunne forsøke å være litt objektive en gang i blant. Er det så farlig å innrømme at man gjør feil? Alle gjør feil. Uansett tror jeg at kvinner har større problemer med å se sine egne feil og mangler når det kommer til egne barn enn menn.. Anonymous poster hash: 21bef...5a2 Vil tro det er hovedgrunnen, ja.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Med andre ord så er grunnen at vi er på et kvinneforum? Egentlig skulle jeg ønske at alle, både kvinner og menn, kunne forsøke å være litt objektive en gang i blant. Er det så farlig å innrømme at man gjør feil? Alle gjør feil. Uansett tror jeg at kvinner har større problemer med å se sine egne feil og mangler når det kommer til egne barn enn menn.. Anonymous poster hash: 21bef...5a2 Anonymous poster hash: 21bef...5a2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Ja det kan du seie. Dette har min mann fått høyre i 8 år fra helsesøster til psykologar. Ungen har hadde raserianfall da dei begge budde i lag og seinare hos mor og på skulen, men ikkje ein einaste gong hos far sidan skillsmissa. Og ungen er 50% hos faren. Forstå det den som kan. Eg trur det er hos far ungen er trygg, ingen overskelsa og faste rutiner. Lik behandling av ungane.Anonymous poster hash: a3558...509 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tror også det er vanskeligere for damer å innse at barna ikke har det optimalt his dem eller sliter. For å ikke snakke om at det under noen omstendigheter kan ha det bedre hos far. Sitter kanskje ekstra langt inne pga redsel for å ikke være god nok mor? Det triste er jo bare at ved å se slikt selv ville de vært god mor. Kudos til dere som har selvinnsikt og ønsker barnets beste! Anonymous poster hash: 21bef...5a2
Kontormus Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tror også det er vanskeligere for damer å innse at barna ikke har det optimalt his dem eller sliter. For å ikke snakke om at det under noen omstendigheter kan ha det bedre hos far. Sitter kanskje ekstra langt inne pga redsel for å ikke være god nok mor? Det triste er jo bare at ved å se slikt selv ville de vært god mor. Kudos til dere som har selvinnsikt og ønsker barnets beste!Anonymous poster hash: 21bef...5a2 Så du mener at menn er flinke til å innrømme at de ikke er perfekte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå