Gå til innhold

Bestilte fabrikkny bil, men fortsatt ikke fått den

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I MAI bestilte vi oss en ny bil. Leveringstid er 10-12uker, men kunne bli noe forsinket pga sommerferien.

Fikk beskjed før ferien at de ikke rakk før fabrikken stengte, men at den kom nok til å bli levert i slutten av august.

I august fikk vi beskjed om at bilen ville bli produsert i september og levert i slutten av mnd, men i september fikk vi beskjed om at det var satt produksjonsdato 4oktober, altså idag.

Pga så mye utsettelser og tull ringte vi forhandleren idag og får nå beskjed om at produksjonsdato er satt til 17oktober. Hvorfor kan ingen svare oss på.

Nå kjenner jeg at det koker over snart. Har snart ventet 6mnd og de har ikke begynt å lage bilen engang!! Vi bestilte oss ny bil pga plassmangel i den vi har fra før så det er ikke gøy å vente så lenge. Vi har ikke mulighet for ferie eller reise til familie før vi får den nye bilen.

Har man noe rettigheter i sånne saker? Det virker for meg som om de dytter oss lenger og lenger bak i køen og det er ikke akseptabelt!!

Anonymous poster hash: dbac8...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker for meg som om de dytter oss lenger og lenger bak i køen og det er ikke akseptabelt!!

De? Er ikke akkurat forhandleren som bestemmer det. Sålenge bestillingen er sendt til fabrikken er det de som fastsetter produksjonsuke.

Hvis dere f.eks har bestillt bil med endel ekstrautstyr kan det være det har blitt tomt for noe, f.eks automatkasse, parkeringsassistent osv. og da tar det selvsagt lengre tid. 6mnd + er desverre ikke uvanlig på populære biler. Og siden Norge ikke er noe stort marked for noen bilfabrikanter blir vi generelt satt lenger bak i køa.

Anonymous poster hash: 15cab...286

Anonymous poster hash: 15cab...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn forbrukerkjøpsloven på lovdata. Se der det står forsinkelse.

Anonymous poster hash: b6fd1...52f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De? Er ikke akkurat forhandleren som bestemmer det. Sålenge bestillingen er sendt til fabrikken er det de som fastsetter produksjonsuke. Hvis dere f.eks har bestillt bil med endel ekstrautstyr kan det være det har blitt tomt for noe, f.eks automatkasse, parkeringsassistent osv. og da tar det selvsagt lengre tid. 6mnd + er desverre ikke uvanlig på populære biler. Og siden Norge ikke er noe stort marked for noen bilfabrikanter blir vi generelt satt lenger bak i køa.Anonymous poster hash: 15cab...286 Anonymous poster hash: 15cab...286

Har jeg sagt at DE var forhandleren? Med DE mener jeg selvfølgelig fabrikken.

Og hvis det er pga mangel på noe ekstrautstyr så går det an å kommunisere med kjøper og spørre om det er noe de ikke trenger eller om de ønsker å vente på det

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hissigpropp, rolig nå. Du har fått et godt svar, sjekk lovdata og ta det derfra. Lykke til med ny bil!

Anonymous poster hash: dc32c...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...