pusefrøken Skrevet 30. september 2013 #1 Skrevet 30. september 2013 Jeg holder på å tenke på hva jeg skal servere i min datters barnebursdag. De blir 20 barn i alderen 3-5 (hele barnehageavdelingen) Pølser får de i barnehagen hver gang noen har bursdag, så har lyst å servere noe annet som varmmat.. Noen forslag? Tenkte videre å lage sjokoladekake, muffins og gele.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #2 Skrevet 30. september 2013 Minipizza Hamburger Kjøttboller med potetmos Pannekaker Anonymous poster hash: f7c91...a8e
skruf Skrevet 30. september 2013 #3 Skrevet 30. september 2013 Jeg bruker å lage pizzasnurrer (lager alltid med kyllingkjøttdeig pga to stk som er muslimer), sjokoladekake, muffins og pikekyss (marengs).
Anciol Skrevet 30. september 2013 #4 Skrevet 30. september 2013 Laget miniburgere forrige gang og det gikk ned på høykant:) Og serverte eple og kanel muffins og gelekake og sjokoladekake:)
Harlekin Skrevet 30. september 2013 #5 Skrevet 30. september 2013 Jeg laget pizzasnurrer i tre varianter - pepperoni, skinke og vegetar. Dessuten var det pølser (som gikk ned på høykant ), gele, sjokoladekake og småmuffins.
pusefrøken Skrevet 30. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2013 Pannekaker syns jeg var en god ide Kan lage mange mini-pannekaker Men har ikke lyst å servere blåbærsylte eller noe som setter flekker, så hva annet kan jeg evt servere til pannekakene?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #7 Skrevet 30. september 2013 innbakte pølser piroger mini hamburger Anonymous poster hash: 6a631...658
Gjest Morgun Skrevet 30. september 2013 #8 Skrevet 30. september 2013 Pitapizza - mye enklere enn å bake pizzasnurrer. Bare å hive på diverse på pitabrød og steke det kjapt i ovnen.
minister-mio Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 Pizza er jo topp som barnebursdagsmat syntes jeg
kaprifolen Skrevet 30. september 2013 #10 Skrevet 30. september 2013 Pølser er drittmat deluxe, så flott at du tenker utenfor pølseboden! Pizzasnurrer er jo godt! gjerne grove. Det er bursdag, men for mange unger der det bursdag mange ganger i uka, så skader jo ikke å lage det sunnere? Spyd med kjøttboller, kyllingbiter, poteter, gulrotskiver og cherrytomater? Kjøttboller og potetmos synes jeg også var en god idè! Men hva er favorittmaten til bursdagsbarnet, da? Pannekakene som ble nevnt over her kan jo serveres med rørt jordbærsyltetøy, hvis det setter mindre flekker? Eller med en kule iskrem? Men da blir det jo mer dessert... Fruktspyd er ofte pop til dessert! 1
Silfen Skrevet 30. september 2013 #11 Skrevet 30. september 2013 Jeg har hatt gryterett, pizzasnurrer, kjøtt/pølse/grønnsaksspyd og oppskjærte grønnsaker med dip til bursdagsmiddag i barnehagen. I tillegg til fruktspyd eller plastkopper med youghurtgelé til dessert.
fruBeist Skrevet 30. september 2013 #12 Skrevet 30. september 2013 Jeg har hatt gryterett, pizzasnurrer, kjøtt/pølse/grønnsaksspyd og oppskjærte grønnsaker med dip til bursdagsmiddag i barnehagen. I tillegg til fruktspyd eller plastkopper med youghurtgelé til dessert. Yoghurtgelé? Høres spennende ut
Silfen Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Yoghurtgelé? Høres spennende ut Tja, SÅ spennende er det ikke. Men jeg blander en stor youghurt og en pakke gelé, for eksempel bringebær og skogsbæryoughurt. Og har oppi det jeg ønsker av frukt i biter og/eller sjokoladebiter. Vaniljesaus på og nam, nam. Friskt og godt og en slager blant alle barn.
angara Skrevet 1. oktober 2013 #14 Skrevet 1. oktober 2013 Mange gode tips her. Hvordan lager man egentlig minihamburgere?
fruBeist Skrevet 1. oktober 2013 #15 Skrevet 1. oktober 2013 Mange gode tips her. Hvordan lager man egentlig minihamburgere? Jeg har sett miniburgerbrød på Coop. Selve burgeren lager du som du ellers ville laget en burger, bare mindre. Har og sett miniburgere på coop, men da helst i grillsesongen.
Severus Skrevet 1. oktober 2013 #16 Skrevet 1. oktober 2013 Å vil du lage alt selv, så kan du bruke et glass eller ei rund pepperkakeform til å trykke ut brød og kjøttkake.
fruBeist Skrevet 1. oktober 2013 #17 Skrevet 1. oktober 2013 Å vil du lage alt selv, så kan du bruke et glass eller ei rund pepperkakeform til å trykke ut brød og kjøttkake. Pepperkakeformburgere gir jo uante muligheter! Hjerteburger, stjerner, småfolkburgere, bjeller 1
Gjest Maman Skrevet 2. oktober 2013 #18 Skrevet 2. oktober 2013 Hadde ikke trodd det selv, men vi hadde voksenbursdagsselskap her for en stund siden med mange barn til stede. Det ble servert rømmegrøt og spekemat, eggerøre, flatbrød, potetsalat, smør. Og hvem var det som spiste to og gjerne tre porsjoner? Ungene! De spiste ikke av den kraftigste spekematen, men de spiste pølseskivene og ellers alt det andre som ble servert. Og det er unger som vanligvis er veeeldig kresne.
Silfen Skrevet 2. oktober 2013 #19 Skrevet 2. oktober 2013 Hadde ikke trodd det selv, men vi hadde voksenbursdagsselskap her for en stund siden med mange barn til stede. Det ble servert rømmegrøt og spekemat, eggerøre, flatbrød, potetsalat, smør. Og hvem var det som spiste to og gjerne tre porsjoner? Ungene! De spiste ikke av den kraftigste spekematen, men de spiste pølseskivene og ellers alt det andre som ble servert. Og det er unger som vanligvis er veeeldig kresne. Ungene mine elsker spekemat av alle slag, iallfall den norske varianten. Egg, flatbrød og til dels rømmegrøt går rett ned (ikke alle er like glad i grøt). Det er jo snaddermat alt sammen.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #20 Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor tror så mange at barn ikke spiser noe annet enn dritt? Kudos til TS og alle andre som tenker kreativt. Anonymous poster hash: bee1a...794 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå