Gå til innhold

Hvor sende brev til vegvesenet angående naboens bil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er et uendelig bråk fra nabogutten! Han er kanskje tidlig 20 årene, og kjører noe ordentlig søppel. Tre ganger den siste måneden har de sveiset i gården utenfor fordi eksosen faller av ved fartsdumpelen ute her. Det sier vel kanskje sitt om den eksosen, og høyden på bilen ikke minst? Det er diesel, og den ryker så svart at jeg som har veranda mot gårsplassen deres umulig kan sitte ute når han starter opp.

Den bråker, skriker og bærer seg og jeg er så møkk lei! Har tidligere hørt at folk har sendt melding til vegvesenet slik at de får visning på bilen og må fikse eventuelle feil.
Men hvor kan jeg sende dette? Bor i Østfold.

Anonymous poster hash: 0b2b7...d51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du skal ta bilen fra en gutt som kanskje ikke har råd til noe bedre ? Hyggelig.

Anonymous poster hash: 337c9...f59
  • Liker 7
Skrevet

Så du skal ta bilen fra en gutt som kanskje ikke har råd til noe bedre ? Hyggelig.

Anonymous poster hash: 337c9...f59

Når støyet og bilens tilstand går utover oss andre i nabolaget, så ja! Ja, da skal jeg få han til å forstå alvoret. Dette er ingen bil det er trygt å kjøre rundt med. At han ikke har råd til bedre får ikke være mitt ansvar. Her har vi et nabolag fult av barn, og både mine og naboen ved siden av han har våknet tidligere av dette forbanna støyet!

• Liker 5
Skrevet

Liker ikke slike som deg TS, som ugleser andre og som har flere uvesentligheter å bry seg om, liker slike som ikke hadde giddet å bry seg om noe så banalt da jeg ei heller hadde brydd meg selv.

Det er naboer som deg folk irriterer seg over og det er slike som deg mange ikke vil omgås, og her nevner du noen av grunnene til det...

Skrevet

Ekle folk som må bry seg om alt.

Anonymous poster hash: eca20...eae

Skrevet

Bilen høres trafikkfarlig ut og det er ikke en uvesentlighet. Ring til biltilsynet og hør hvordan du kan gå frem.

Anonymous poster hash: 4367d...7fc
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor ikke ta kontakt med gutten selv først? han er kansje ikke klar over at naboene sitter å baksnakker han.

Skrevet

Hvorfor ikke ta kontakt med gutten selv først? han er kansje ikke klar over at naboene sitter å baksnakker han.

Vi har tatt kontakt med gutten, men da min nabo sa til han sist at han måtte roe ned kjøringen litt fikk han beskjed om å ryke og reise, mens han etter dette har ruset opp bilen utenfor til alle døgnets tider. At min nabo misliker meg av dette bryr meg mildt sagt midt i ræva.

• Liker 4
Skrevet

Du får sjekke når den skal på EU-kontroll igjen da. Det finnes en side der man legger inn reg-nr.

Så har du en dato å forholde deg til og noe å se frem til!

Skrevet

Ekle folk som må bry seg om alt.

Anonymous poster hash: eca20...eae

Som for eksempel trafikkreglene?

§ 16. Forstyrrende kjøring og unødig støy m.m.

1. I eller ved bebyggelse må det ikke foregå unødvendig og forstyrrende kjøring med motorvogn. Der må det heller ikke foregå bruk av motor på tomgang eller annen bruk av motorvogn som volder unødig støy eller unødig utslipp av røyk eller gass.

• Liker 6
Skrevet

Ring politiet. De gjør jobben for Vegvesenet.

Anonymous poster hash: 840e4...3ea

• Liker 1
Skrevet

LoL! Håper han finner ut hva som eventuelt har skjedd og kjøper seg feit amerikaner med motor som gjør at det rister i vinduene deres :fnise:

Skrevet

Bilen høres ut som om den er farlig på veien. Ring biltilsynet!

Anonymous poster hash: 840e4...3ea

Skrevet

Sjeleglad for at du ikke er min nabo TS, er når to som deg som blir naboer konflikter virkelig bryter ut...

Å klage på den støy han må kjøre rundt i konstant blir bare tåpelig av deg, hadde jeg vært hans nabo hadde jeg ikke en gang giddet å bry meg.

Har dessverre levd lenge nok til å oppleve "typen" du er, på internat jeg bodde bl.a. var to som klaget på alt andre ikke en gang gadd å bry seg med, støy, at andre drakk etc., alt ble rapportert videre av dem.

Igjen, jeg er sjeleglad for at jeg ikke kjenner deg og må forholde meg til noen som klager over bagateller.

Skrevet

Det er et uendelig bråk fra nabogutten! Han er kanskje tidlig 20 årene, og kjører noe ordentlig søppel. Tre ganger den siste måneden har de sveiset i gården utenfor fordi eksosen faller av ved fartsdumpelen ute her. Det sier vel kanskje sitt om den eksosen, og høyden på bilen ikke minst? Det er diesel, og den ryker så svart at jeg som har veranda mot gårsplassen deres umulig kan sitte ute når han starter opp.Den bråker, skriker og bærer seg og jeg er så møkk lei! Har tidligere hørt at folk har sendt melding til vegvesenet slik at de får visning på bilen og må fikse eventuelle feil.Men hvor kan jeg sende dette? Bor i Østfold. Anonymous poster hash: 0b2b7...d51

Dette er jo konsekvensen du må ta av å bosette deg i Østfold :)

Anonymous poster hash: 62db7...8dc

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Sjeleglad for at du ikke er min nabo TS, er når to som deg som blir naboer konflikter virkelig bryter ut...

Å klage på den støy han må kjøre rundt i konstant blir bare tåpelig av deg, hadde jeg vært hans nabo hadde jeg ikke en gang giddet å bry meg.

Har dessverre levd lenge nok til å oppleve "typen" du er, på internat jeg bodde bl.a. var to som klaget på alt andre ikke en gang gadd å bry seg med, støy, at andre drakk etc., alt ble rapportert videre av dem.

Igjen, jeg er sjeleglad for at jeg ikke kjenner deg og må forholde meg til noen som klager over bagateller.

"Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv"

Jeg er rystet over hvor kjepphøye og ondskapsfulle flere av dere er. Har dere selv levd under slik motorterror, rusing og bråk døgnet rundt som på en rallybane? Det er aldeles ingen bagatell for andre enn dem som driver på slik.

Kan dere "motstandere" gi en saklig grunn til at denne gutten må holde på slik på en felles gårdsplass bare på trass? Det finnes sikkert andre og mer egnede områder der han og likesinnede kunne mekke på bilene sine.

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet

Dette er jo konsekvensen du må ta av å bosette deg i Østfold :)

Hva mener du med det? Jeg bor selv i en by i Østfold, et par kilometer fra sentrum og hører sjelden andre lyder enn fuglekvitter. Skjæreskrik også da.

Skrevet

Hva mener du med det? Jeg bor selv i en by i Østfold, et par kilometer fra sentrum og hører sjelden andre lyder enn fuglekvitter. Skjæreskrik også da.

Finnes vel ikke noe mer Harry fylke enn Østfold? Alle rånerne kommer jo derfra. Selv om de heldigvis for deg ikke råner utenfor huset ditt.

Ikke lat som at du ikke vet hvor Harry det er.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Finnes vel ikke noe mer Harry fylke enn Østfold? Alle rånerne kommer jo derfra. Selv om de heldigvis for deg ikke råner utenfor huset ditt.

Ikke lat som at du ikke vet hvor Harry det er.

Rånere finner du i alle land :). Hvor uttrykket stammer fra, aner jeg ikke.

Endret av Arabella
Skrevet

"Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv"

Jeg er rystet over hvor kjepphøye og ondskapsfulle flere av dere er. Har dere selv levd under slik motorterror, rusing og bråk døgnet rundt som på en rallybane? Det er aldeles ingen bagatell for andre enn dem som driver på slik.

Kan dere "motstandere" gi en saklig grunn til at denne gutten må holde på slik på en felles gårdsplass bare på trass? Det finnes sikkert andre og mer egnede områder der han og likesinnede kunne mekke på bilene sine.

Nå bor jeg tilfeldigvis langs en lite traffikert vei på landet et sted på Hadeland, forbi huset her trener ofte rallykjørere på nattestid, 180-200 kilometer i timen holder dem på strekka forbi her og rallybiler bråker ikke akkurat lite sammenlignet med vanlige biler. Så jeg blir tidvis vekket midt på natten av bilene (mest i helgene da jeg i ukedagene for det meste jobber om natten selv).

Om dog bråk fra bil, eller at noen ringer meg mens jeg sover tross dem ikke har noe viktig å si etc... Jeg gidder rett og slett ikke å bruke energi på å irritere meg over slikt, jeg har et ganske så avslappet forhold til slike uvesentligheter. Hadde ei heller blitt sur dersom noen ringte meg bare for å si, "ringte for å vekke deg bare for at du skal få sove igjen jeg, altså bare for å irritere deg", min værste reaksjon ville være å slå av mobilen dersom det gjenntok seg... Om jeg så hadde eksamen dagen derpå så hadde jeg ikke brukt energi på å bli sur på det...

Kan dog bli sur og si fra om ting, dog er det bortkastet med uvesentligheter man lett kan akseptere og ikke burde irritere seg over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...