Gå til innhold

Hjelp, hvordan tolke denne bursdagsinvitasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter fikk en bursdagsinvitasjon fra en i klassen. Der sto det at hun er invitert i bursdagen til Anne, som Anne skal feire sammen med Andrea på klasserommet.

Alle tre går i samme klasse.

Andrea har ikke invitert min datter til bursdag, det er kun Anne som har gjort.

Skal jeg da kjøpe gave til bare Anne som har invitert, eller må jeg kjøpe til hun andre også siden de feirer sammen?

De er 7 åringer.

Anonymous poster hash: 14128...5f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til begge, selvsagt.

• Liker 1
Skrevet

Du må helt klart kjøpe gave til begge. Sikker på at invitasjonen ikke var en felles invitasjon? Hadde jo vært litt rart med to invitasjoner til samme bursdag.

• Liker 9
Skrevet

Oi, jeg ville tippet at jeg kun skulle gi gave til den som har invitert henne. Det var presisert at det var Anne, og ikke begge? Hm. Men hvis din datter også pleier å leke med Andrea, og de er i en gjeng sammen, og venninner, ville jeg selvsagt gitt til begge.

Anonymous poster hash: c1780...645

Skrevet

Jeg hadde sørget for gave til begge, da det ikke kan bli feil. I verste fall gir du da en gave til noen som ikke forventer det, og da er i det minste dere hyggelige. Hvis jenta di drar med gave kun til Anne, og alle andre som er der har med gave til både Anne og Andrea, tipper jeg hun blir litt flau..

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kjøpt gave kun til Anne, siden det er presisert at det er henne hun er invitert til. Når de har skrevet det slik i invitasjonen virker det som de har tenkt over nettopp dette med gaver, og at ingen skal føle seg presset til å kjøpe en gave til det andre bursdagsbarnet. Det er jo ikke alle barn i en klasse som kjenner hverandre særlig godt, og da føles det kanskje unaturlig å både gå i bursdag og kjøpe gave til.

Her har det vært mange bursdager som har vært slått sammen, nå sist med fire gutter, hvor de leide lokale. Alle i de to paralellklassene var invitert. Vår gutt (11 år) leker en del med det ene bursdagsbarnet, en av de andre leker han med noen ganger på skolen, sammen med andre, men har aldri vært med hjem, eller hatt besøk av ham. De to andre kjenner han ikke. Jeg syntes det ble teit, og følte meg presset til å kjøpe gaver til barn jeg ikke aner hvem er (de bor langt unna oss, og disse har ikke gått på skolen sammen mer enn i ca 3 år), mend et løste seg greit, for gutten vår ville ikke gå. Han følte selv det var teit, og helt feil, å skulle gå i bursdag til noen han ikke kjente.

Skjønner godt at lekekamerater arrangerer bursdag sammen, men det blir et visst press mtp gaver. Som i vårt tilfelle, med fire sammen, blir det jo veldig dyrt å skulle kjøpe til alle. Jeg tror foreldrene som står bak invitasjonen til TS sin datter har tenkt på det, og på denne måten sier at det er helt greit å ikke kjøpe gave til den andre jenta.

Anonymous poster hash: f7ebc...fdf
Skrevet

Om så invitasjonen kun var ment fra en tar dere med gave til begge uansett, fordi man da er høflig uansett hva som ligger bak at ikke begge inviterer.

Det kan tenkes at alle er inviterte kun av en person hver - slik at totalantallet er hva man ble enige om.

Du kan jo også ringe en av foreldrene og høre om det er slik at de har delt på invitasjoner og om man skal ha gave til en eller begge?

Anonymous poster hash: da853...854
Skrevet

jeg ville gitt til begge, siden det faktisk står i invitasjonen at hun feirer den sammen med Andrea.

Anonymous poster hash: ebb8e...df6
Skrevet

Ville gitt til begge jeg og, det må være ille å kun ha med gave til den ene hvis alle andre kommer med gave til begge to.

Gjest gurimalla
Skrevet

Ta med til begge to. Dette er jenter i 2 klasse så selv om Andrea og jenta di kanskje ikke leker så mye sammen kjenner de i alle fall hverandre og er vel vant til å være sammen i bursdager. Hos oss er det vanlig at småjentene inviterer alle jentene i klassen i bursdag.

Jeg tipper invitasjonen kun er klønete formulert.

Gjest gurimalla
Skrevet (endret)

Dobbelt opp - sorry

Endret av gurimalla
Skrevet

Selvfølgelig gave til begge! Hvis du syns der blir dyrt, kjøper du bare to mindre gaver til halvparten av det du hadde brukt om det kun var en gave. Snakk innpå lage problemer og en evt svært ubehagelig situasjon for datteren din om du lar være.

Anonymous poster hash: 00b65...c3b

Skrevet

Jeg ville kjøpt gave til begge, selv om jeg synes det var rart at invitasjonen ikke også var fra Andrea. Står det bare ett navn på alle invitasjonene, eller vet du ikke?

• Liker 2
Skrevet

Til begge, så klart.

Anonymous poster hash: c7563...bb0
Skrevet

Jeg ville kjøpt til begge, bare for å være sikker på å ikke være kjip.

Men veeeldig rart syntes jeg, at bare en inviterte og ikke begge inviterte

Skrevet

Husker jeg feiret bursdagen min med en venninne da vi gikk på barneskolen. Vi inviterte alle i klassen, og alle ga gaver til oss begge (selv om jeg var "mer" venn med noen i klassen hun ikke var venn med og motsatt), med unntak av én gutt som kun ga til venninnen min og ikke til meg. Husker han så litt usikker ut da han ga gaven - etter at han så at alle andre ga til oss begge. Husker jeg syntes det var litt flaut og at det føltes som om han ikke likte meg, og jeg husker at moren til venninnen min lagde et nummer av at da burde de splitte opp 50lappen han ga slik at vi fikk 25kr hver. Dette fordi det ikke var rettferdig at bare venninnen min skulle få når vi begge gikk i klasse med han og vi begge kjente han (selv om venninnen min kjente han mer). Nå hadde jo vi felles invitasjon da, men likevel.

Uansett - poenget med historien var: gi til begge. Både for hun andre som har bursdag sin del og for barnet ditt som må gi gaven.

Anonymous poster hash: beb98...aa3
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...