Gå til innhold

Verste kommentar fra eller opplevelse med helsepersonell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 24.7.2017 den 14.25, FrkIA skrev:

Nei, jeg var ikke "bare" opprørt og full, jeg var redd fordi jeg ikke hadde telefon og ikke bankkort, i en fremmed by uten noen som gadd å hjelpe meg med å få ringt noen. Jeg ante ikke hvor jeg var, eller hvordan jeg skulle finne igjen vennene mine da ambulansen åpenbart hadde kjørt meg et stykke. Jeg løp heller ikke fra vennene mine, jeg løp fra ekskjæresten etter en kjempekrangel og satt meg ned ca 150 meter unna når jeg fikk panikkangst-anfallet. Det er tydelig at du aldri har slitt med depresjon eller hatt panikkangst. Nå i ettertid kan jeg også tenke på hendelsen og si at jeg sikkert virket latterlig for folk rundt meg, men jeg husker fortsatt fortvilelsen og hjelpesløsheten. Jeg ba heller aldri om å bli kjørt til legevakten, det var noen utrolig snille mennesker som insisterte på å ringe ambulanse og ambulansefolkene som også insisterte på at jeg skulle være med selv om jeg ikke ville.

Det jeg blir ordentlig provosert av er at du mener at jeg selv satt meg i situasjonen. De aller færreste som får panikkangst-anfall gjør det. Jeg er helt enig i at man ikke trenger å fraktes til legevakten for det, men ambulansefolkene insisterte da de ikke ante hva jeg evt. hadde fått i meg eller hva som var galt. Det er vanskelig å forklare noen hva som skjer når du ikke får puste og oppriktig talt tror du skal dø. 

Og til opplysning så hadde de absolutt ingenting å gjøre på legevakten den natten, de satt 4 sykepleiere og drakk kaffe i mottagningen der, men de gadd ikke å forklare meg veien. Jeg spurte også flere ganger om de kunne hjelpe meg å ringe noen, men jeg husket ingen av vennene mine sine numre i hodet og de gadd ikke å søke opp.

Eh, du valgte å drikke alkohol. Du valgte å krangle med kjæresten. Du valgte å gå unna han. Så jo, du satte deg i situasjonen selv. 

Anonymkode: 1e13e...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du valgte å drikke alkohol. Du valgte å krangle med kjæresten. Du valgte å gå unna han. Så jo, du satte deg i situasjonen selv. 

Anonymkode: 1e13e...67e

Det er ikke så vanskelig å låne en stakkars jente med angst en telefon når hun har mistet sin egen og ikke aner hvor hun er i en ukjent by på natta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Blod skrev:

Det er ikke så vanskelig å låne en stakkars jente med angst en telefon når hun har mistet sin egen og ikke aner hvor hun er i en ukjent by på natta.

Jeg har skrevet i alle mine innlegg her at de burde gitt henne telefon og/eller kontaktet politiet. :) 

Det vi diskuterer er at hun mener hun ikke satte seg selv i situasjonen, noe hun opplagt gjorde. Man løper ikke bare bort fra folk uten telefon og bankkort hvis man sliter med panikkangst og er full i en fremmed by. At hun skulle fått ringt har jeg skrevet mange steder :) 

Anonymkode: 1e13e...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FrkIA skrev:

Nei, det er ikke det. Uansett om du er fremmed, jobber på legevakten eller er politi. Det handler om medmenneskelighet, ikke at jeg forventet særbehandling på legevakten fordi jeg hadde drukket alkohol. Åpenbart litt vanskelig for folk å forstå. Skal sies at dette her var helt i begynnelsen av en depresjon, og første gangen jeg hadde et sånt anfall, så jeg ante ikke hva det var selv heller og var ganske redd av den grunn også. Etterhvert skjønte jeg jo hva det var og at de gjerne ble trigget av alkohol, men ikke akkurat der og da.

Helt enig! Når folk er så dumme at de setter seg i slike situasjoner, så kan man uansett låne de en telefon og være hakket mer ansvarlig enn den fulle. :) 

Anonymkode: 1e13e...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn på legevakten med smerter i magen.

Helsepersonell: "kan jo være det er en sjanse for at du er gravid"

meg: "nei, det er det nok ikke"

HP: "hehe, sier alle når dem er redde for det, tror vi tar en test"

Hadde ikke hatt sex på 2 år, og selv om jeg forstår at alt må sjekkes var det en tone der jeg ikke syns var akseptabel.

Anonymkode: 45348...40b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Denne tråden burde bli dratt opp igjen. Jeg syns jeg stadig hører om dårlig behandling fra helsepersonell for tiden. 

Selv hadde jeg med barnet mitt på legevakten for veldig nedsatt allmenntilstand. Legen sa kjapt at barnet virket jo veldig frisk. Jeg ramser opp flere ting som virkelig ikke er bra og får tilslutt igjennom at en crp skal bli tatt. 

Crp var så høy at vi ble sendt direkte til innleggelse på sykehus. 

Anonymkode: e074e...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne tråden burde bli dratt opp igjen. Jeg syns jeg stadig hører om dårlig behandling fra helsepersonell for tiden. 

Selv hadde jeg med barnet mitt på legevakten for veldig nedsatt allmenntilstand. Legen sa kjapt at barnet virket jo veldig frisk. Jeg ramser opp flere ting som virkelig ikke er bra og får tilslutt igjennom at en crp skal bli tatt. 

Crp var så høy at vi ble sendt direkte til innleggelse på sykehus. 

Anonymkode: e074e...9ef

Burde den egentlig det? Jeg synes det er viktigere å rette fokus på det som fungerer enn å skrive i en tråd for å klage på helsevesenet. Jeg har opplevd mye på sykehus jeg gjerne skulle vært foruten, men jeg velger å se fremover - ikke spre kritikk anonymt på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...