Gjest Houdini Skrevet 26. september 2013 #1 Del Skrevet 26. september 2013 Nå som vinterkulden snart setter inn snart er det viktig å ha nødvendig utstyr. Dette er min første vinter med bil. Det første jeg tenker på er snøskrape (?) for å få vekk ev. is på vinduene. Hvor får jeg fatt i det? Må jeg ha både kost og skrape? Er det andre ting som er "viktig" å ha for å gjøre morgenritualet så smertefritt som mulig? Er rimelig blank. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #2 Del Skrevet 26. september 2013 Isskrape ja, veldig greit å ha. Samme med kost, for å koste bort snø med. En microfiberklut, kan være greit å ha å tørke bort dugg på innsiden med(hvis man er utålmodig og ikke venter til bilen er varm.) Jeg er lei av å skrape is og koste snø om morgenene, så til denne vinteren skal jeg kjøpe overtrekk. så er det bare å dra det av når jeg skal på farten. Utstyret fås kjøpt på Biltema, Clas Ohlson, Bilxtra, Mekk. Og kanskje en og annen bensinstasjon har noe(men ingen garanti, de bare trakk på skuldrene en gang jeg var innom for å kjøpe) Anonymous poster hash: d2110...a85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 26. september 2013 #3 Del Skrevet 26. september 2013 Overtrekk tenkte jeg på, faktisk. Er det mye styr med å ta det på? Og kan ha eventuelle "bivirkninger"? Må være deilig å bare kunne dra av overtrekket. For sikkerhets skyld er det greit med iskrape og kost. :-) Hvilken er best av BilTema og Clas Olson når det kommer til innkjøp av dette utstyret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 26. september 2013 #4 Del Skrevet 26. september 2013 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Presenning/Helpresenning-polyester-37260/ Noe som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Del Skrevet 26. september 2013 I heletatt å spørre om du må ha både skrape og kost er jo helt på trynet. Hva skulle du gjort når bilen er helt snødd ned? Og når det er stålis på rutene? Skummelt med overtrekk/topphatt når rutene er våte når du parkerer bilen. Dritten kan fryse fast i rutene så du river den i hundre biter når du skal ha den av neste morgen. Andre ting som er viktig er å ha frisk olje på motoren, og at batteriet er tipp topp. Har du dieselbil må også alle glødepluggene virke. Anonymous poster hash: 4adbe...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 26. september 2013 #6 Del Skrevet 26. september 2013 Kost, isskrape, overtrekk. Dessuten bør du aldri parkere bilen med under halv tank, fordi du kan få kondens på tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 26. september 2013 #7 Del Skrevet 26. september 2013 Og sjekke at kjølevæsken tåler kulde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missfixit Skrevet 26. september 2013 #8 Del Skrevet 26. september 2013 Slenger meg på her, min første vinter også med bil. Når er det på tide å skifte til vinterdekk? Bor på østlandet nær Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 26. september 2013 #9 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Jeg har en sånn heldekkende presenning, som er helt uunnværlig når man ikke har garasje. Litt styr å få den på om kvelden, spesielt hvis det blåser, men det betaler seg neste morgen. Er det skikkelig kaldt, legger jeg aviser og gamle pledd på frontruta først. (tørr) Ellers fyller jeg kondensfjerner på bensintanken, uansett. Sjekker oljen og frostvæsken. Og nytt batteri fikk jeg i fjor så jeg regner med at det holder en stund til. Vinterdekk skifter jeg til i GOD tid før snøen faller. Gjerne i oktober. (men her kan man jo bli overrasket). Og så har jeg isskraper i nær sagt alle størrelser og fasonger. Lange, korte osv. Endret 26. september 2013 av hjertesukka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 27. september 2013 #10 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har med meg en låsolje (eller spray, husker ikke) i veska. Låsen kan fryse, kjipt om man ikke har med olje/spray Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Casall Skrevet 27. september 2013 #11 Del Skrevet 27. september 2013 - Kjøp en isskrape med kost i andre enden. Dersom bilen står ute og det snør/blir is på bilen, vil du trenge begge deler. - Spyleveske som tåler frost. - Hansker/votter til å skrape med/kjøre med til bilen blir varm. - Teppe (hvis noe skulle skje, så du kan holde varmen. Kjekt å ha) - Hvis du ikke har sentrallås, låsolje! Både sånn som forebygger at det fryser, og en du kan ha med deg hvis det skulle fryse. Låsen fryser når det blir kaldt. Det kan også være greit å ha spray/stift til gummilistene. De fryser også. - Sjekk frostvesken i god tid. Antageligvis nå snart. - Startkabler kan være lurt å ha. Hilsen ei som har hatt eldre bil og stått parkert ute endel vintere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå