Gå til innhold

Bør jeg si noe? (Studier og angst)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann i tyveårene og er student. Jeg har en professor som skal hjelpe meg med masteroppgave, som så mange studenter. Jeg har sosial angst og blir dermed ekstra sosialt klønete, type veldig stresset og oppfattet slm uhøfelig fordi jeg i stressede øyeblikk glemmer ting som å si takk for hjelpen, ikke tør å møte blikk psv. Etter jul skal jeg også holde et foredrag foran denne professoren, men jeg får så lett jernteppe og ser ut som jeg ikke har åpnet en bok, selv om jeg på skriftlige eksamener får stort sett A og B. Med sosial angst så blir det så sykt ydmykende, og jeg får ofte følelsen av å svime av under muntlige presentssjoner. Jeg er så redd for hva hun skal synes, da jeg også ser veldig opp til henne, at hun skal tro jeg er en student som ikke gjøre en dritt i innsats.

Burde jeg fortelle henne om det? Eller synes sånt så godt at de skjønner det? Er ganske engstelig uansett, for jeg føler jeg vil bli dømt negativt og sett på som patetisk om jeg innrømmer det at jeg har angst, samtidig som jeg kanskje vil møte noe forståelse. Hater bare følelsen av å bli sett på som patetisk, men vil ha forståelse for at jeg kan virke helt bortreist pga nerver av og til.

Anonymous poster hash: d0110...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det eller skriv det ned å gi det :)

Hvordan kan jeg skrive det uten å virke veldig patetisk eller sutrete? :)

Anonymous poster hash: d0110...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du skriver/sier det fordi du ikke vil at de skal ha en mistolket oppfatning av deg. Bare forklar at du blir lett nervøs på en kort og greit måte :) De syns nok bare det er greit å vite det.

Er det en stor klasse?

Du kan jo skrive ned hva du skal si/skrive her :) Jeg kjenner meg utrolig godt igjen. Men en "plan" har alltid hjulpet meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...