Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2004 #1 Skrevet 28. april 2004 Ble inspirert i en annen tråd. Får man tak i det lengre? husker jeg elsket blodappelsiner da jeg var barn.
Nilma Skrevet 28. april 2004 #2 Skrevet 28. april 2004 Man får tak i det, men det er sjelden. Har sett det i butikkene et par ganger tidligere i vinter. Blodappelsiner er jo sååå godt!
Gjest gjest1 Skrevet 28. april 2004 #4 Skrevet 28. april 2004 Ultra og Centra har det i allefall. Hvor finner man disse butikkene? Ikke her i Bergen i hvert fall. :-x , har ikke sett det på meny heller. Nå er det vel uansett litt seint på sesongen.
Arkana Skrevet 28. april 2004 #5 Skrevet 28. april 2004 De finnes i Oslo, trodde Ultra kanskje fantes i Bergen siden de er i Trondheim også. Men har dere andre velassorterte butikker eller innvandrerforretninger har de det sikkert.
Nilma Skrevet 28. april 2004 #6 Skrevet 28. april 2004 Jeg har kjøpt på blodappelsiner på Mega, men som Arkana sier; nå er det sent i sesongen, så det spørs om du får tak i. Har i hvert fall ikke sett det på en stund.
Gjest 1111 Skrevet 28. april 2004 #7 Skrevet 28. april 2004 Har sett dem på Mega. det er jo så goooodt!
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #8 Skrevet 28. april 2004 Åh, jeg har oppskrift på en veldig god saus til and med blodappelsiner. Skulle gjerne hatt tak i det. Vanl. appelsine rgår også bra, men fargen blir ikke like fresh.
-Fisken- Skrevet 28. april 2004 #9 Skrevet 28. april 2004 Det er kjepmevanskelig å finne, har lett lenge etter det! Er sjelden jeg finner det :-(
Englepusen Skrevet 28. april 2004 #10 Skrevet 28. april 2004 Brämhults har jo blodappelsinjuice. Den er veldig god. Men jeg tror sesongen er over nå så den er nok ikke å få tak i.
LilleBille Skrevet 28. april 2004 #11 Skrevet 28. april 2004 Har ikke spist blodappelsiner siden jeg var liten jeg... og den gang var det så skummelt.... Tror jeg må prøve neste gang jeg ser det i butikken.
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2004 #12 Skrevet 28. april 2004 Hvor finner man disse butikkene? Ikke her i Bergen i hvert fall. :-x , har ikke sett det på meny heller. Nå er det vel uansett litt seint på sesongen. Rimi på Gullgruven hadde blodappelsiner i vinter.
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 29. april 2004 #13 Skrevet 29. april 2004 Blodappelsiner må det være 20 år siden jeg har spist.... Husker faktisk ikke hvordan smaken var, er ikke sikker på om jeg likte de så godt fordi de smakte godt eller fordi det het BLODappelsiner Husker tanten min skremte vettet av meg en sen kveld vi var hjemme hos mormor og delte en slik appelsin, hun serverte historien om at det var ordentlig blod i dem og de kom fra en mann som lå på et gatehjørne og blødde igjel :o (nå er tanten min bare seks år eldre enn meg da, så det er ikke snakk om voksne damer som mishandler sinnet til små søte piker akkurat )
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #14 Skrevet 29. april 2004 Er ikke så lenge siden det sto om det i avisen. Det blir innført lite blodappelsiner til de skndinaviske landene pga. de ikke vil ha dem. Hvorfor er vi ikke glade i de da? Jeg deler ikke den meningen.
Milly:) Skrevet 29. april 2004 #15 Skrevet 29. april 2004 Jeg har ikke sett blodappelsiner på lenge, men har funnet en og annen mellom vanlige appelsiner.
Nilma Skrevet 29. april 2004 #16 Skrevet 29. april 2004 Hvorfor er vi ikke glade i de da? Nei, det kan man jo lure på, de har jo mye mer interessant smak enn vanlige appelsiner. Jeg tror noe av forklaringen er det som flere har nevnt her, dette med at de har BLOD i navnet, slik at mange synes det høres uappetittlig ut. Dumt, for blodappelsiner er jo veldig godt. :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå