Gjest gjest__ Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Da jeg var barn ble jeg utsatt for overgrep av en i nær familie, nå 13 år senere sliter jeg fortsatt med å møte denne personen og det bringer opp vonde mnner. Jeg har sagt til min familie at de ikke skal invitere han hit når jeg er her (han er av såpass nær familie at de ikke ønsker å fryse han ut). Det gjør vondt for meg å se han eller høre stemmen hans, så når han er her låser jeg meg inn på rommet og gråter i sengen til han har dratt, og resten av min dag er ødelagt. Overdriver jeg? Burde jeg kunne møte han så mange år senere? Andre som har opplevd det samme og har noen råd å komme med?
Gjest Magdalene Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Har ikke opplevd det samme, men er ham virkelig hjertelig velkommen på familiesammenkomster til tross for hva han har gjort deg? Familien fin burde i det minste ta såpass hensyn at du utelot han når du kommer. 4
Steinar40 Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 (endret) Hvis familien din vet hva som har skjedd så bruker de ubegripelig dårlig vett. Selvfølgelig burde de fryse ham ut. Endret 22. september 2013 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Du overdriver IKKE. Klart du ikke ønsker å møte på overgriper, skjønner godt at det kan være både vanskelig og trigge. Anonymous poster hash: e34c4...6a8
Brimi Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Så klart skal du ikke måtte møte overgriperen din! Synes familien din ikke respekterer deg ved å invitere han! Hadde noen i familien min gjort det hadde jeg sagt han eller meg. Hvis valget blir han så ser de ikke snurten av meg mer.
Gjest anonym Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Hvordan i huleste kan de invitere han hvis de vet at han overgrep seg på deg? Hvilken familie har du? Anmeldte du han? Selvfølgelig må du få reagere! Jeg hadde IKKE vært hjemme hvis han kom på besøk, og sterkt vurdert å flytte alene hvis foreldrene dine ikke skjønner dette! ( hvis du ikke er for ung til å flytte hjemmefra da )
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Vi har noe lignende i min familie. Et nært familiemedlem som har overgrepet seg på meg og noen andre, og han er absolutt ikke velkommen på noen type familiesammenkomster, og ingen ønsker å ha noe med ham å gjøre. Sånn bør det absolutt være! Anonymous poster hash: 75900...b66 1
Gjest Gjest__ Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 TS her. Jeg er godt oppi 20 årene og bor ikke hjemme (heldigvis), men de gangene jeg er på besøk (bor langt unna så kommer på besøk i hele helger) så har jeg dessverre opplevd at han har kommet hit. Ofte har han ikke blitt invitert, men kommer på middag feks av seg selv (vil ikke avsløre for mye, men altså veldig nær familie). Men det har vært tungt at han ikke har blitt fryst ut i det hele tatt, alle vet jo om det..
Schweppes Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Får vondt av å lese det her. Regner med du har nok med å prøve å bite tennene sammen og komme deg videre i livet, så det at han kommer på besøk, og som du her skriver - inviterer seg selv må være helt forjævlig for deg. Har du sagt ordentlig ifra til familien din hva du synes om dette? Det med at han er nær familie synes jeg er en dårlig unnskyldning mtp. hva han har gjort mot deg. Sender deg en god klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå