AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Min datter har akkurat begynt å bhg, og er nå konstant forkjølet. Det jeg lurer på, og dere syns kanskje det er er dumt spm, men er førstegangsmor og har lite peiling. Kan en 1åring få c vitamin piller? Sånne tyggetabletter som smaker appelsin..tenker det Kanske hjelper mot forkjølelsen og styrker immunforsvaret? Anonymous poster hash: 17256...9aa
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Gi henne tran vi gir med sitron smak og de gleder seg til å få tran merkelig nok Anonymous poster hash: 8a251...683
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Også gir vi jungelbrøøøøl uten vit A og D, jeg er kanskje litt overbeskyttende men ville vært litt redd for at en 1 åring kan feste en tygge tablett i halsen, finnes det noen c vitamin dråper tro ? De har sikkert gode råd på apoteket Anonymous poster hash: 8a251...683
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Gi henne tran vi gir med sitron smak og de gleder seg til å få tran merkelig nok Anonymous poster hash: 8a251...683 . Takk for svar Hun får tran i melken hver dag, ellers nekter hun og det er en kamp å få det i henne. Jeg tenkte kanskje det var noe som smakte bedre hun kunne få.. Husker jeg fik sanasol eller hva det heter da jeg var liten. Finnes det noe slikt enda som smaker greit? Anonymous poster hash: 17256...9aa
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Også gir vi jungelbrøøøøl uten vit A og D, jeg er kanskje litt overbeskyttende men ville vært litt redd for at en 1 åring kan feste en tygge tablett i halsen, finnes det noen c vitamin dråper tro ? De har sikkert gode råd på apoteket Anonymous poster hash: 8a251...683 Jungelbrøl? Hmm det har jeg ikke hørt om. Smaker der greit? Syns det er slitsomt å tvinge i henne noe hun ikke liker hver dag.. TS Anonymous poster hash: 17256...9aa
Gjest Eurodice Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 . Takk for svar Hun får tran i melken hver dag, ellers nekter hun og det er en kamp å få det i henne. Jeg tenkte kanskje det var noe som smakte bedre hun kunne få.. Husker jeg fik sanasol eller hva det heter da jeg var liten. Finnes det noe slikt enda som smaker greit?Anonymous poster hash: 17256...9aa Sanasol lever i beste velgående, Biovit også. Begge produkter smaker deilig .
AnonymBruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Sier det heter vitamin, og sønnen min svarer jaaaaaaaa bitadin hehe herlig. Men jungelbrøøøøl smaker godt, spiser noen selv også for sakens skyld, tror nesten man fint kunne putte en i godis skålen og det ville ikke gått rett ned Anonymous poster hash: 8a251...683
SummerJoy Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 (endret) Barn under 3 år skal verken ha sanasol eller c vitaminer med smak, pga kunstige søtningsstoffer. Gi henne frisk frukt Endret 20. september 2013 av SummerJoy 3
Severus Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Appelsin inneholder jo masse c-vitamin 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 Appelsin inneholder jo masse c-vitamin Paprika har mye mer. Anonymous poster hash: bfae2...0f2
Severus Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 Paprika har mye mer. Anonymous poster hash: bfae2...0f2 Men appelsin smaker bedre enn paprika. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #12 Skrevet 21. september 2013 Men appelsin smaker bedre enn paprika. Ikke enig Anonymous poster hash: bfae2...0f2 1
Tolly Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 Hvis du leter etter noe som smaker godt og erstatter tran, gi eskimo-3 kids. Tuttifruttismak.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2013 #14 Skrevet 21. september 2013 Hvis du leter etter noe som smaker godt og erstatter tran, gi eskimo-3 kids. Tuttifruttismak. Pga kunstig søtning skal denne heller helst ikke gis til små barn. Kiwi har masse c-vitamin det samme med jordbær. C-citaminrik mat bør gis til hvert måltid for å fremme jernopptak av maten. Paprika i middag og frukt til dessert etter frokost/lunch/kvelds (kanskje ikke tre ganger dagen dog) holder i massevis for at de skal få c-vitamin.Anonymous poster hash: 369f9...89c 1
Snop Skrevet 27. september 2013 #15 Skrevet 27. september 2013 C-vitamintilskudd mot forkjølelse virker ikke, dette er en myte som lever i beste velgående. I beste fall tisser man det bare rett ut igjen (det er grenser for hvor mye c-vitamin som kan absorberes i tarmene, derfor er tilskudd over disse grensene ganske poengløse) og i verste fall får man problemer med nyrene. Derfor blir jeg litt nervøs av å tenke på nyrene til en ettåring. Gjør heller som noen her oppe foreslo, og pass på at hun får c-vitaminer gjennom frukt Her er en liste over hva som inneholder mest: Solbær – 159 mg Rød paprika – 140 mg Gul paprika – 130 mg Grønn paprika – 120 mg Molter – 95 mg Jordbær – 69 mg Kiwi – 59 mg Spinat – 54 mg Klementin – 54 mg Appelsin – 51 mg Det er ekstremt, ekstremt uvanlig med c-vitaminmangel hos voksne og barn med et vanlig norsk kosthold. Fokuser heller på å gi barnet ditt nok av frukt/grønt generelt i løpet av dagene, immunforsvaret styrkes av det, husk at det ikke bare er c-vitamin isolert som styrker det men også en rekke andre vitaminer og mineraler som samarbeider. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå