Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men " problemet" går ut over mine sosiale relasjoner også så... Til saken; jeg føler det slik at min mentale kapasitet er så forskjellig i perioder. I perioder har jeg god konsentrasjon og selvtillit og mye energi og løser oppgaver og problemer på en god måte og i perioder føler jeg meg slapp og treg mentalt har vanskelig for å konsentrere meg og kan til og med ha problemer med å henge med i samtaler, serlig når det er mange samlet... Hva feiler det meg? Karaktermessig kan dette også skille ganske kraftig, noen som opplever lignende eller har noen innspill ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du

Anonymous poster hash: a9b4b...b69
Skrevet

Jeg tenker litt på om det kan være noe med stoffskifte ditt??!

Ta en tur til lege og få det undersøkt, for hvem vet, kan jo tenkes at mange har hatt samme problem og fått hjelp for det hos lege :)

Skrevet

Det er umulig å si utifra en slik kort beskrivelse. Mange psykiske plager kan ha slike ting ved seg, men du kan også rett og slett være trøtt og lei eller umotivert.

Alle mennesker har ting de har lettere for å interessere seg for og ikke minst ting vi har vanskeligere for å konsentrere oss om, det er bare naturlig.

Det finnes tester på nettet som kan hjelpe deg å finne ut om du sliter med angst, depresjon, bipolar lidelse osv.

Du kan jo ta noen slike tester, sånn bare for moro skyld.

Skulle du få noen veldig konkrete og sammenfallene resultater, så kan du jo ta det med fastlegen din til å begynne med.

Skrevet

Tenkte bipolar lidelse (i så fall en mild utgave foreløpig), men ikke ta forslag herfra altfor seriøst. Det kan ha noe med både psyken, hormoner eller stoffskifte. En lege kan hjelpe deg å finne ut av dette og henvise deg videre til en spesialist, om det er nødvendig.

Anonymous poster hash: 249d4...c6c

Skrevet

De færreste mennesker er vel helt "like" fra dag til dag? Jeg kan være ukonsentrert og mangle motivasjon noen ganger, samtidig som jeg stort sett har toppresultater fra studier og jobb. Hvis du svinger så mye at det skaper store problemer for deg kan det være noe du bør ta opp med lege, men som sagt, noe ustabilitet er helt normalt og ikke noe å sykeliggjøre. Jeg sliter forøvrig også med å henge med i samtaler hvis det er mange tilstede - men jeg tror det er en vanlig side ved å være innadvent/introvert. Heller ikke noe sykdomstegn.

Anonymous poster hash: 56ffa...c26
Gjest BalleKlovn
Skrevet

Folk er ikke nødvendigvis like på noen måter.
Om hvorvidt dette er normalt eller ei, er sannsynligvis i en varierende grad.

Stikk til legen å sjekk deg for alt mulig da, så får du nok svar på hvor normalt det evt er.

Skrevet

Jeg tenker litt på om det kan være noe med stoffskifte ditt??!

Ta en tur til lege og få det undersøkt, for hvem vet, kan jo tenkes at mange har hatt samme problem og fått hjelp for det hos lege :)

Jeg tenkte akkurat det samme. Høres ut som brainfog, noe som er veldig vanlig ved lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: de9de...3af

Skrevet

Spør om noe på KG, og diagnosene hagler. Vi er vel snart syke, hver eneste en av oss, på en eller annen måte. Og er vi ikke det, så kan en alltids dikte opp en diagnose.

Ja, du er normal. Vi har alle dager hvor vi ikke er helt på høyden og andre dager hvor vi er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...