Gå til innhold

Ned 5 kilo før jul (2013 versjon)


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil også være med :D Jeg er 168 cm høy og sist jeg veide meg (to uker siden) viste vekta 65.5 kilo. Har bodd et semester i utlandet og har drukket øl nesten hver dag, samt spist stort sett karbohydrater, så ligger litt over trivelsvekt. Nå har jeg kommet hjem til foreldrene mine og begynner ikke i jobb før i midten av november, så har mye tid på å fokusere på trening og riktig kosthold :-) I det siste har jeg ligget på ca 1200 kcal om dagen i ukedagene, men det blir fortsatt en del øl i helgene, så snittet ligger nok nærmere 1700. Gidder ikke å melde meg inn i et treningssenter her, så det blir jogging på meg. To litt lengre turer i uken (6-8 km) og en eller to dager med bakkeintervaller. 5 kilo før jul høres perfekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag veide jeg 93.80 :)

Da er jeg ferdig med 94-tallet :fnise:

Gleder meg til jeg bikker under 90 kilo :)

Yes! Det går den rette veien :)

Jeg husker når jeg kom under 80-tallet, det var helt sinnsykt deilig!! Og utrolig motiverende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Yes! Det går den rette veien :)

Jeg husker når jeg kom under 80-tallet, det var helt sinnsykt deilig!! Og utrolig motiverende!

Ja, motivasjonen kan bli litt borte når man står for lenge mellom runde tall :fnise:

Første målet jeg hadde var å komme under 110 kg, så under 100 kg...og den siste der var TUNG. Stod helt fast på 101 kilo og kom meg ingen vei på noen uker. Så plutselig slapp det og jeg bikket under 100 og motivasjonen føyk rett i været igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, motivasjonen kan bli litt borte når man står for lenge mellom runde tall :fnise:

Første målet jeg hadde var å komme under 110 kg, så under 100 kg...og den siste der var TUNG. Stod helt fast på 101 kilo og kom meg ingen vei på noen uker. Så plutselig slapp det og jeg bikket under 100 og motivasjonen føyk rett i været igjen :)

Wow! Hvor mye veide du da du begynte? Du har jo gått ned kjempemye allerede, jeg er imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Wow! Hvor mye veide du da du begynte? Du har jo gått ned kjempemye allerede, jeg er imponert :)

Veide 115 kilo når jeg ble veid hos legen i fjor. Prøvde å spise mindre kalorier, sunnere etc, men gikk bare ned ca 3-4 kilo nesten 1 år

Så gikk jeg over på lavkarbo i månedskiftet mai-juni. Gikk fort ned til nesten 100 kilo (typ 1 1/2 mnd), men så lå jeg rett over 100 i noen uker.

Så kom en ny periode med vekttap og jeg kom meg ned til 95 kilo.

Nå har det stått stille i 2-3 uker igjen, men denne gangen er det nok min feil fordi jeg har spist mye hos andre og derfor spist mye karbo (jeg nekter plent å bli hysterisk og pirke bort mat når jeg blir servert mat hos andre)

Nå har jeg skjerpet litt inn igjen og gått ned ca 1 kilo på noen få dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten update fra min side :) Har gått fra 70kg til 68,8kg på 7 dager :)

Har ikke gjort så mye mer enn å telle kalorier og spise mindre porsjoner og sunnere. Fant ut at tyggi er veldig kjekt for å ikke gå rundt og spise på andre ting i huset :fnise:

Hovedmålet mitt er 60kg, men tenkte å nå under 65kg før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange begynner å oppgi resultatene nå. Men la oss bestemme en veiedag felles. Jeg foreslår fredager. Da har man en hel uke å jobbe med målene samtidig som det ikke er midt i helgen når mange koser seg litt ekstra.

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne bli med her :-)

Veide 60,5 da jeg startet på torsdag, blir spennende å se hva vekta viser på fredag.

Er 168 cm og vil ned til 56 kg ca.

Ligger på ca 1500 kalorier om dagen,(bruker shape up-appen, genialt!) og prøver å få trent ca 4 ganger i uka. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist deilig tacosalat til middag idag! Utrolig hvor mye mindre kcal det blir hvis man dropper tacotubs eller lefser! I en tacolefse er det 200kcal!!! Det er ganske mye syns jeg, så det er noe å tenke på om dere skal ha taco til middag! :jepp:

Men det ble ikke noe trening på meg idag gitt, dagen har gått i ett, og jeg syns det er så skummelt å skulle gå ut alene nå på kvelden :sjenert: Så imorgen, da er det ikke noe unnasluntring! Imorgen skal det trenes! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig 200 kalorier i en tacolefese??? :daane: Da skal jeg helt klart kutte ut lefsene!!!

Her ble det en times trilletur i rolig tempo i formiddag, og så prøvde jeg meg på yoga for første gang i kveld -- "Yoga Meltdown" med Jillian Michaels! Jeg virkelig ELSKER den dama! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig! Mye man ikke tenker over at det er mye kcal i. For eksempel er det 53kcal i en skive gulost!

Jeg har brukt denne som oppvarming før styrketrening. Jeg blir ganske svett på de 10minuttene, men nå skal det sies at jeg er ganske dårlig trent for tiden også da :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virkelig! Mye man ikke tenker over at det er mye kcal i. For eksempel er det 53kcal i en skive gulost!

H e r r e g u u u u u d :hakeslepp: Jeg som gjerne tar 3 skiver ost og gumler i meg mens jeg har på osten på knekkebrødet :sjenert:

Noen andre som har tips til greie (power)yogavideoer på youtube? Evt andre typer treningsvideoer? :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg er helt elendig om dagen. Viljestyrken er helt utenfor.

Vi hadde elektrikere her på morgenen idag, på det lille kjøkkenet vårt, så jeg fikk ikke lagd meg frokost før jeg skulle møte venninnen min. Så vi gikk på subway, og jeg kjøpte meg en stor sub :sjenert: Grovregnet på kaloriene på vektklubben, og suben i seg selv ble ca 850 kcal, jeg kjøpte meg også en smoothie ved siden av, så det kom på 1000kcal, bare det måltidet.. Har etterpå bare spist en nutrilettbar og nå snart blir det tacosalat igjen, så går nok ikke over dagsinntaket mitt kalorimessig, men 1000kcal på ett måltid a gett.

Dagsen kalorileksjon, ikke spis på subway, hvertfall ikke kjøp en stor sub :laugh:

Nå skal jeg ut å jogge, så trene styrke før jeg skal kose meg med tacosalat og ny episode av Person of interest :danse:

Håper alle har en super kveld! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dommens dag her -- veiedag i dag og vi deler resultatene våre.

Jeg kan starte med meg selv. Startvekt 64,1 kg. Vekta i dag 63,6 kg. - 0,5 kg.

Hva med dere?

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Har gått ned -0,3 kg siden forrige fredag. Men egentlig har jeg gått ned mer, har nemlig brukt uka til å ta av meg de 0,6 kg jeg la på meg i helgen som var (middag hos svigermor, haha) + litt til :fnise: Så jeg har jo egentlig gått ned 0,9 kg fra mandag til i dag. Veier meg for øvrig nesten hver dag, men fredagen er "offisiell" :Nikke:

I 5 kg før jul-prosjektet: totalt -0,3 kg

Total vektnedgang siden 5.august: 5,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...