whoppii Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Min lille søster fikk låne leiligheten min i tre mnd pga at ho ikke hadde en plass å bo. Jeg bodde da med kjæresten. Det som var er at jeg ba ho om å flytte ut etter 3 mnd pga at jeg hadde sakt opp leiligheten. Vi kranglet en del fordi hun mente at hun burda ha fått mer tid på seg osv. Men hun har hatt 3 mnd på å finne seg noe annet. Jeg har på di 3 mnd betalt husleiga for hun på 7500. Jeg er student og har et barn så er ikke så rik. Når jeg kom inn i leiligheten for noen dager siden så hadde hun tatt masse av tingene mine, dyner,kjøkken utstyr,pynte gjenstander,tepper osv. Hun nekta for at hun har tatt noe. I dag så fikk jeg en tlf fra inkasso selskap der at strøm regningene ikke er betalt?!avtalen var at hun skulle betale di regningene. Hun har såtte meg i en situasjon jeg ikke vet hvordan jeg kommer meg ut av den. Tviler på at det hjelper å anmelde hun for tyveri. Regningene nekter hun å betale. Hun svarer meg ikke på tlf eller meld! Aaaaah faen asso. Hva skal jeg gjøre!!!
MissEi Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Gi henne noen dager med enten betaler hun eller så anmelder du henne. 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville truet med anmeldelse. Hun utnytter deg jo!!! Anonymous poster hash: 9dedd...f8d 7
whoppii Skrevet 18. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2013 Ja men hvor lamgt kommer jeg på å anmelde hun da? Føler at politiet henlegger alt som er
Fraggzy Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Ja men hvor lamgt kommer jeg på å anmelde hun da? Føler at politiet henlegger alt som er Det stemmer i stor grad, men dersom du feks. har inboforsikring eller lignende vil forsikringsselskapet ofte kreve en anmeldelse for å kunne vurdere/utbetale erstatning. Det kan jo også hjelpe saken din at du truer henne med anmeldelse. 1
Lady Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Så det var takken for at du stiller opp for henne:s 2
whoppii Skrevet 18. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2013 Jeg har ikke forsikring:S en jeg kjenner kjørte jo hun til leiligheta for at hun skulle få henta seg mat. Da sa han at hun hadde tatt med kjøkken utstyr osv. Han har tatt det opp med hun men hun har klikka å sakt at vist du tar kontakt med meg så halshøgger jeg deg. Haha må le litt av det. Hun klikka jo på meg og å kalte meg div ting. Men det er flere som har snakka me hun å hun nekter for at hun har tatt en drit. For å ikke snakke om hvordan leiligheten så ut etter hun da! Det ser ikke ut der. Ikke har hun vaska/tatt oppvasken/katte drit over alt. Aaah!
Strixvaria Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville uansett levert en anmeldelse til politiet i morgen tidlig. Selv om den sannsynligvis blir henlagt ligger den i systemet. Pass på å dokumentere hva som mangler (skriv ned alt du kommer på), ta bilder av ting som er ødelagt osv. Og så regner jeg med at dere kanskje har noen foreldre som ikke vil bli spesielt imponert over oppførselen hennes..? Ofte er det litt verre å høre det derfra. Aldri la henne låne så mye som en krone av deg i fremtiden! Makan til utakknemlig drittunge, at det går an å oppføre seg sånn. Kvalmt. 2
Adhara Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Tråden er ryddet for oppfordringer til voldelige handlinger. Mvh Irrlys, mod.
Gjest celine Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jeg tviler på at du kommer særlig langt med å anmelde, i og med at du selv har sluppet henne inn i leiligheten og gitt henne tilgang til tingene dine. Uansett er det bare å bryte all kontakt med drittkjerringa, og gi et ærlig svar på hvorfor, når resten av familien lurer...
frøkenkoz Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Du lot henne flytte inn i leiligheten som du leier og er ansvarlig for.å så flyttet du til kjæresten. Har du vitner på at hun har tatt tingene? Strømmen står på deg så der hell har du egentlig ingenting du skulle ha sagt. .dessverre
AnonymBruker Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Aldri lån henne noe igjen, ikke penger, ikke bosted, ingenting. Det skader ikke å anmelde. Den kan virke skremmende, om ikke annet. Om dre ikke hadde kontrakt, ser det mørkt ut. Du burde betale strømregningen for å unngå betalingsanmerkninger på deg.Anonymous poster hash: 5b861...ed1
Drizzt Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Siden det var hun som bodde der, så er det hennes ansvar at leiligheten forblir i vesentlig samme stand som da hun flyttet inn. Med mindre dere har hatt tyver på besøk, så er det hun som har gjort et eller annet. Har hun sluppet ukjente som har tatt med seg diverse ting? Søstera di oppfører seg helt uakseptabelt. Hadde jeg vært deg, ville jeg gitt henne frist å ordne opp for seg både når det gjelder regninger og gjenstander som er borte. Etter det anmelder du. Makan til drittunge.
whoppii Skrevet 19. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2013 Heldigvis får jeg litt hjelp av min bror nå!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 Hvis du ikke har KONTRAKT med søstern din, på at du fremleier leiligheten til henne, så er det juridisk sett DITT ansvar. Du vil ikke komme noen vei med en anmeldelse. Det skulle selvfølgelig være unødvendig med kontrakt når det gjelder familie og nære venner, men man vet jo aldri... "Utakk er verdens lønn" er det noe som heter :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå