Gå til innhold

Svigers og familien skal samles, trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha ettårsdag for prinsessa, og skal den anledning ha et selskap hvor begges foreldre, søsken og søskens familier er invitert. Våre familier kommer fra to forskjellige planeter, og jeg skulle så gjerne hatt noen tips til noen enkle aktiviteter eller lignende vi kunne gjort for å ha noe å snakke om på en måte...

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Aktiviteter syns jeg bare blir kleint.

Dere skal feire ettåringen, henne kan de sikkert snakke masse om :)

• Liker 10
Skrevet

Ja, jeg tenker ikke på selskapsleker eller noe sånt..hehe et prosjekt kanskje? Jeg aner ikke...bare noe man kan gjøre som tar noen minutter hvis det blir helt krise...:/

Skrevet

Vise bilder (av henne/familien) på TV'en? Så har folk noe å glane på, og stillheten blir ikke så pinlig, hvis det er den du frykter? :vetikke:

Anonymous poster hash: 2a128...4bd
  • Liker 5
Skrevet

Ja, jeg tenkte kanskje å vise litt bilder i bakgrunnen på ipad. Men tenkte mer på noe sånt som å ha et kamera hvor man kan gi en hilsen til baby å vise på 18årsdagen eller noe sånt.. Eller å lage et familietre med håndavtrykk på et lerret eller lignende, noe vi kan henge på veggen på barnerommet..

• Liker 1
Skrevet

Vise bilder (av henne/familien) på TV'en? Så har folk noe å glane på, og stillheten blir ikke så pinlig, hvis det er den du frykter? :vetikke:Anonymous poster hash: 2a128...4bd

Og ja, det er det jeg frykte...hehe eller at de forskjellige familiene skal samles hver for seg...

Skrevet

Ja, jeg tenkte kanskje å vise litt bilder i bakgrunnen på ipad. Men tenkte mer på noe sånt som å ha et kamera hvor man kan gi en hilsen til baby å vise på 18årsdagen eller noe sånt.. Eller å lage et familietre med håndavtrykk på et lerret eller lignende, noe vi kan henge på veggen på barnerommet..

Det var jo gode ideer du kom med selv :)

Anonymous poster hash: 735ed...b08

• Liker 4
Skrevet

Tja..det var kanskje en god ide..hehe leste det om igjen nå, og hørtes litt gøy ut egentlig.. *klappesegpåskulderen*

Men vi, gjern ha flere ideer!

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes du kommer med supre forslag selv! Det hadde ikke jeg klart å komme på. (Takk for tips. :) ) MEN videoen ville jeg laget med tanke på konfirmasjonen og ikke 18-årsdagen. Det er ikke gitt at barn bor hjemme helt til de er 18 lengre. Og når de flytter ut av redet så er gjerne venner førstepri for dem vs foreldre. Når det er sagt så er jeg klar over at ikke alle tenåringer konfirmeres en gang, men du skjønner tanken?

Skrevet

Jeg synes du kommer med supre forslag selv! Det hadde ikke jeg klart å komme på. (Takk for tips. :) ) MEN videoen ville jeg laget med tanke på konfirmasjonen og ikke 18-årsdagen. Det er ikke gitt at barn bor hjemme helt til de er 18 lengre. Og når de flytter ut av redet så er gjerne venner førstepri for dem vs foreldre. Når det er sagt så er jeg klar over at ikke alle tenåringer konfirmeres en gang, men du skjønner tanken?

Ja, kanskje jeg kan be slekten holde en mini fiktiv konfirmasjonstale...hehe

Skrevet

Du undervurderer ikke familiene deres nå? Vi har ikke gjort noe annet enn å sette kaker og drikke på bordet, og så går preiken av seg selv blant de voksne og ungene løper rundt og leker :)

Vi er mange forskjellige mennesker, men alle trenger jo ikke å snakke med alle :)

Aktivitetene har ikke vært noe annet enn bursdagssang og kakelysblåsing og godteposefisking :)

• Liker 6
Skrevet

Ja, kanskje jeg kan be slekten holde en mini fiktiv konfirmasjonstale...hehe

Jeg hadde dødd litt inni meg og jeg skulle gjøre noe slikt!skal jeg liksom stå foran en hel familie jeg ikke kjenner så godt å ha en samtale med en kamera til niesen min. tror jeg hadde dratt tidlig da ja.

Anonymous poster hash: d98bb...d72

• Liker 7
Skrevet

Jeg hadde dødd litt inni meg og jeg skulle gjøre noe slikt!skal jeg liksom stå foran en hel familie jeg ikke kjenner så godt å ha en samtale med en kamera til niesen min. tror jeg hadde dratt tidlig da ja. Anonymous poster hash: d98bb...d72

Nei, dette ville i så fall blitt helt uhøytidlig. Setter opp et kamera i et annet rom, så ingen hører noe som helst. Og det er nok å si gratulerer med dagen :) må nok uansett vurderer dette litt mer, mannen hadde litt dennsamme reaksjonen som deg, hehe...

Skrevet

Du undervurderer ikke familiene deres nå? Vi har ikke gjort noe annet enn å sette kaker og drikke på bordet, og så går preiken av seg selv blant de voksne og ungene løper rundt og leker :)

Vi er mange forskjellige mennesker, men alle trenger jo ikke å snakke med alle :)

Aktivitetene har ikke vært noe annet enn bursdagssang og kakelysblåsing og godteposefisking :)

Jo, jeg gjør nok det altså. Men det er sånn at vi har noen "spesielle" tilfeller i familien, noe som kan gjøre at folk kanskje sliter litt mer enn andre med smalltalken ;) men når det er sagt, så er vi flere voksne som er flinke til å inkludere hverandre. Vil bare så gjerne at dette skal være en hyggelig møteplass for alle, siden dette antageligvis blir en årlig greie fra nå av. Noe som folk kan glede seg litt til da.

Skrevet

Å måtte i barnebursdager er i utgangspunktet ikke noe folk gleder seg til å bruke lørdagen på. Å i tillegg måtte feire med folk man ser én gang i året og overhodet ikke har noe felles med, gjør saken om mulig kjipere.

Men å da på toppen av det hele, måtte delta på AKTIVITETER... Da har man nådd et nytt nivå av "ting jeg ikke vil bruke fridagen min på".

• Liker 11
Skrevet

Å måtte i barnebursdager er i utgangspunktet ikke noe folk gleder seg til å bruke lørdagen på. Å i tillegg måtte feire med folk man ser én gang i året og overhodet ikke har noe felles med, gjør saken om mulig kjipere.

Men å da på toppen av det hele, måtte delta på AKTIVITETER... Da har man nådd et nytt nivå av "ting jeg ikke vil bruke fridagen min på".

Signerer denne. Sett fram kake og kaffe, det holder. Felles aktiviteter er flause.

Anonymous poster hash: 94aa0...916

• Liker 2
Skrevet

Helt enig!

Og oppriktig talt, de leste voksne mennesker er vel i stand til å føre en sivilisert samtale noen timer, til tross for noe manglende kjemi.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Du har ikke barn selv, du vil jeg tro?

Skrevet

Gjør det enkelt sier nå jeg bare! Kake, kaffe og brus. Det enkle er ofte det beste. Om jeg hadde skullet på en bursdag med aktiviteter hadde jeg fått hetta, men sett på bilder i bakgrunnen, det er litt koselig, men gjerne bilder der det skjer noe, ikke 1000 bilder av ungen liggende i samme stilling på ei matte på gulvet.

Det går nok bra, lykke til :)

Skrevet

Du har ikke barn selv, du vil jeg tro?

Med en gang man får barn, blir fellesaktiviteter med fremmede mennesker det kuleste man kan bruke tiden sin på?

Kan man ikke bare sette frem noen kaker og noe kaffe?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...