Gå til innhold

Angrepiller og p-piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har truffet en gutt jeg er blitt stormforelsket i, og vi klarte rett og slett ikke la være å ha sex, flere ganger også. Det endte med at jeg tok angrepille, 2 ganger i løpet av den samme uka. Leste at det ikke anbefales pga. det kan bli forstyrrelser i menstruasjonssyklus, men at det for de fleste ikke er farlig. Tryggere enn å risikere å bli gravid, tenkte jeg da.

Jeg går ikke på p-piller, men tenkte å begynne. Leser at man bør begynne ved første dagen av menstruasjon, men husker ikke når denne skal være. Er det sånn at man kan begynne med en gang før mensen, også er man trygg fra den 8. dagen, eller noe slikt?

Jeg kunne jo ha begynt i dag - men er det forvirrende for kroppen å ha tatt 2 angrepiller i løpet av en uke, for deretter å begynne på p-piller?

Noen tanker rundt dette teamet?



Anonymous poster hash: ff349...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Allergikeren

På en måte har du klusset såpass mye allerede, at sånn sett hadde jeg tenkt at man like gjerne kan få det mer stabilt med p-piller enn å styre med angrepillen så ofte. Dyrt er det også, jeg kunne hatt p-piller i to-tre måneder for samme pris som en angrepille. (Men kondom er jo også en fin ting ...)

På den annen side kan det være greit å få avkreftet en mulig graviditet først. Så hvis du klarer å holde deg på matta et par-tre uker, kan du ta en test etter to uker, begynne på pilla da, og være trygg en uke etter oppstart. En test bør du ta uansett, tenker jeg, siden bivirkninger av angre- og p-piller og symptomer på graviditet kan være ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret ditt! Ja, jeg har virkelig klusset det til, og ønsker å starte på P-piller så fort som mulig! Har hentet pilleboksen med resept, og venter bare på å starte opp, enten 1. mensdag eller nå så fort jeg kan! Men sidne jeg tok en angrepille lørdag, kan jeg begynne med p-piller så kort tid etterpå?

Det var forresten Hoppe av i svingen-metoden som ble brukt, pluss angrepille, så jeg tipper sjansene for graviditet er små.. men man vet jo aldri.
En ting: akkurat nå kjennes det ut i magen som om jeg skal ha mensen. Dersom jeg får dette i dag, så ken jeg vel begynne på P-piller fra i dag av? Og får jeg mensen, er jeg vel sikker på at jeg ikke er blitt gravid? (selv om det bare er 3 dager siden vi hadde sex?)



Anonymous poster hash: ff349...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte på p-pillen når som helst. Men hvis du starter utenom 1. mens dag må du huske å bruke annen prevensjon som f.eks kondom i en uke. Alt står forklart i pakningsvedlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan starte på p-pillen når som helst. Men hvis du starter utenom 1. mens dag må du huske å bruke annen prevensjon som f.eks kondom i en uke. Alt står forklart i pakningsvedlegget :)

Takk! Ok, men det står ikke i det pillemerket jeg skal begynne med, som er Cerazette. Der står det bare at man skal begynne på 1. mens-dag. Men så har jeg lest på nettet at med p-piller generelt kan man begynne som du sier?

Anonymous poster hash: ff349...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer:-) må bare påpeke at mange opplever småblødninger en stund på cerazette før kroppen blir vandt med pillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Glemte å takke for gode svar i denne tråden! Jeg fikk mensen rett etter at jeg hadde skrevet dette innlegget, så da begynte jeg bare på p-pillen som etter planen. Håper da at dette faktisk var reell mensen og ikke småblødninger - det varte i 5 dager og virket som vanlig mensen, hva tror dere?



Anonymous poster hash: ff349...511
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Ikke godt å si. Litt sent å si nå, men i slike tilfeller kan det være lurt å bruke kondom i tillegg ved evt sex den første uka uansett. Sannsynligvis er det mensen du har fått siden den oppleves som vanlig, altså, men sikker er det jo ikke mulig å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...