Gå til innhold

Hjelp jeg klarer ikke teorien :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dyskalkuli og skjønner derfor ikke logikken bak matematikk. Desverre er det en del utregningsoppgaver på teoriprøven, jeg strøk første gang pga det. Nå gjør jeg tester på nettet men stryker fortsatt. Jeg skjønner det bare ikke! Dumt jeg aldri skal få tatt lappen da, når jeg ikke skjønner matte :(

Flere som har måttet gi opp pga dette?

Anonymous poster hash: a04d5...176
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, vet man kan få tilrettelagt teoriprøven når man har dysleksi(får ta den muntlig), men kanskje om du har dokumentasjon på din diskalkuli så kan du få prøven bedre tilrettelagt?

Anonymous poster hash: 264ad...93b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vet man kan få tilrettelagt teoriprøven når man har dysleksi(får ta den muntlig), men kanskje om du har dokumentasjon på din diskalkuli så kan du få prøven bedre tilrettelagt?

Ja, det er mulig. Men hvordan får jeg papirer på det? Jeg fikk bare diagnosen muntlig av en mattelærer på vgs. Litt kjedelig å bruke så mye penger også må jeg slutte pga teorien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppgaver er det snakk om? Bremselengde og shånn og schånnt?

Anonymous poster hash: 2eb1f...d51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt den mattelæreren du hadde på vgs! Om vedkommende mente det da, så må jo vedkommende kunne stå inne for det nå også, slik at du får mer tilrettelegging da.

Anonymous poster hash: d4c51...44e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppgaver er det snakk om? Bremselengde og shånn og schånnt?

Anonymous poster hash: 2eb1f...d51

Yes! Eneste jeg har lært er at jeg skal dele på 3,6 men resten klarer jeg ikke. Samme med beregning av avstand, sier meg ikke en dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er mulig. Men hvordan får jeg papirer på det? Jeg fikk bare diagnosen muntlig av en mattelærer på vgs. Litt kjedelig å bruke så mye penger også må jeg slutte pga teorien.. Anonymous poster hash: a04d5...176

Du fikk den muntlig av en mattelærer? En mattelærer kan ikke stille en diagnose. får å få papirer på dette må du til en lege!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Men hvordan får jeg papirer på det? Jeg fikk bare diagnosen muntlig av en mattelærer på vgs. Litt kjedelig å bruke så mye penger også må jeg slutte pga teorien..

For å få en diagnose må man til utredning hos en lege. Og det kan ta tid med tanke på testene og samtalene etc man skal ta, så det vil jeg anbefale at du starter med ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal fortelle deg min historie;

prøvde å lese boka, men klarte ikke det siden den var så kjedelig. Klarte heller ikke å lære meg utregningene og alt ble bare kluss. Prøvde å ta teoriprøver på nettet, men selv det fungerte ikke. Jeg strøk første gangen, og andre gangen... så bestemte jeg meg for at nå må jeg lese uansett!! så jeg satt meg ned med boken og rakk å lese ferdig 2 sider før jeg fikk feber. Bestemte meg da for at jeg skulle bestå uansett hva, men uten boka. I dag har jeg hatt lappen over 1 år og seks måneder :) .. bestod fjerde gangen, så ikke gi opp uansett hva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfixit

Vil bare si att man får opp en kalkulator på selve teoritimen ved de spørsmål som har med utregning å gjøre. Men sikkert lurt å snakke med kjøreskolen om din diagnose, så de kan tilrettelegge for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du nok få diagnostert dyskalkuli av fagpersonell, det holder dessverre ikke med mattelæreren(men kudos for at han/hun snappet det opp!). Så ta kontakt med fastlegen og be om å bli utredet for diskalkuli slik at du kan få tilrettelagt teoriprøven:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i lappen , kjøp deg busskort heller , det er mye billigere og mere miljøvennlig

Får ikke med meg skiutstyret på bussen, så derfor må jeg ha lappen!

Nå bestod jeg teoritentamen på nett med 6 feil.. begynner å bedre seg! Er vel bare å ta det igjen og igjen til jeg får 0 feil, før jeg tar den ordentlige testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda du får med deg skiustyr på bussen , ser jo stadig vekk folk med barnevogner på bussen og sykler , da er ski utstyr ingenting i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suphadupha

Hei! :)

Selv om du sliter med beregningene, så er ikke håpet ute. På teoriprøven på bil kan man ha 7 feil totalt. Av de 45 spørsmålene, vil ikke 7 av de kreve utregninger, så om du virkelig pugger på alt annet enn utregninger så burde du gå klar allikevel.

Jeg lærte meg aldri disse utregningene, men fikk fortsatt bare 2 feil på prøven.

Lykke til :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyskalkuli? Jeg er dårlig å tegne, kan jeg få en diagnose for det vær så snill?

Uansett, du trenger ikke kunne utregniger for å bestå prøven. Det er så få spørsmål at hvis du kan det andre består du.

Anonymous poster hash: 5ff6a...b49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i lappen , kjøp deg busskort heller , det er mye billigere og mere miljøvennlig

Ah, sånne ting er bare det dummeste jeg leser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...