Gå til innhold

Kjeder oss i denne byen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min leier leilighet i en av Norges største byer, likevel kjeder vi oss. Jeg har vokst opp i denne byen og har hele familien min her. Vi har begge også jobb her, og sparer nå til å kjøpe oss leilighet her. Vi har ikke så mange venner i denne byen. De fleste har flyttet, studerer, eller har fått barn og hele pakken.

Vi kjeder oss så utrolig mye, og vurderer nesten å flytte til en annen by for å starte på nytt. Vi er lei av å sitte inne hver bidige helg. Det dumme med å flytte til en annen by er jo at det ikke er like lett å få ny venner når man jobber, så jeg tenker at jeg måtte ha begynt å studere igjen.

Når jeg ser på TV-serier ser det så fristenes ut å bo i USA eller noe. Jeg er så forbanna lei denne byen i vært fall.

Hva skal vi gjøre?

Anonymous poster hash: 3f1b2...a87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo de samme tingene som foregår i de fleste byer. Til og med i USA :o

Man henger med venner, koser seg med kjæresten, er på konserter, kafe, kino, i parken, melder seg på kurs, er med i klubber osv.

Anonymous poster hash: 48c81...819
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo de samme tingene som foregår i de fleste byer. Til og med i USA :o

Man henger med venner, koser seg med kjæresten, er på konserter, kafe, kino, i parken, melder seg på kurs, er med i klubber osv.

Anonymous poster hash: 48c81...819

Ja, kanskje menneskene her jeg ikke klinger så godt med da. Hadde vært deilig å fått nye venner. Her kjenner "alle" alle. Felles venner osv.

ts

Skrevet

Bor i en av Norges største byer og "alle kjenner alle"?

Riktignok er selv Oslo milevis fra verdens metropoler størrelsesmessig, men å påstå at alle kjenner alle i en storby av norsk standard er jo bare tull.

Hvorfor sitter dere inne helg etter helg? Det er jo dere selv som gjør livet til en kjedelig affære, så opp og hopp og slutt å sitte inne og forvente at omgivelsene skal komme på døra og underholde dere.

Skrevet

AFV humor er brilliant til alle situasjoner og til enhver tid. :)

..Not ! :ler:

Skrevet

Usa er utrolig kult, kunne selv tenkt og bo der og lengter tilbake. Men er også en del negative ting der. Ble kjent med en del folksom hadde tapt alt de eide grunnet helse forsikring. Er dårlig lønn der for en vanlig jobb. Så vi har det tross alt godt i norge hvertfall med tanke på i usa blir jo de personlig konkurs om de blir syk. dere er i jobb begge to, det er jo sosialt, må no være mulig og finne noen ny venner der. Men ikke lett og finne nye venner, hobby og jobb er det beste stedet og finne det.dere er no heldig som har hverandre, fins de som ikke har det heller.

Skrevet

ikke er det bare å "flytte" til USA heller....

Usa er utrolig kult, kunne selv tenkt og bo der og lengter tilbake. Men er også en del negative ting der. Ble kjent med en del folksom hadde tapt alt de eide grunnet helse forsikring. Er dårlig lønn der for en vanlig jobb. Så vi har det tross alt godt i norge hvertfall med tanke på i usa blir jo de personlig konkurs om de blir syk. dere er i jobb begge to, det er jo sosialt, må no være mulig og finne noen ny venner der. Men ikke lett og finne nye venner, hobby og jobb er det beste stedet og finne det.dere er no heldig som har hverandre, fins de som ikke har det heller.

Vel, dette må være mennesker som er svært dårlig stilt økonomisk i utgangspunktet. De aller fleste med vanlig jobb har gode helseforsikringer i USA som i tillegg dekker tannlege (helt gratis ja, det er mer enn hva vi har her til lands).

Skrevet

Vel, dette må være mennesker som er svært dårlig stilt økonomisk i utgangspunktet. De aller fleste med vanlig jobb har gode helseforsikringer i USA som i tillegg dekker tannlege (helt gratis ja, det er mer enn hva vi har her til lands).

Nei dette er folk med vanlige jobber. Som matbutikk, drosjesjåfør osv. Så nei de hqr det ikke bedre enn oss..dårlige betalt i timen osv. Ble kjent med mange og var til og med en del finsker der som skulke til norge fordi alle vet jo hvordan norge er.hjelper alle utenom våre egne
Skrevet

Jeg og samboeren min leier leilighet i en av Norges største byer, likevel kjeder vi oss. Jeg har vokst opp i denne byen og har hele familien min her. Vi har begge også jobb her, og sparer nå til å kjøpe oss leilighet her. Vi har ikke så mange venner i denne byen. De fleste har flyttet, studerer, eller har fått barn og hele pakken.

Vi kjeder oss så utrolig mye, og vurderer nesten å flytte til en annen by for å starte på nytt. Vi er lei av å sitte inne hver bidige helg. Det dumme med å flytte til en annen by er jo at det ikke er like lett å få ny venner når man jobber, så jeg tenker at jeg måtte ha begynt å studere igjen.

Kan garantere at dere kommer til å kjede dere like mye i en hvilken som helst annen by.

Dere må ta initiativ selv :) ut og opplev ting - meld dere på et kurs, bli med i et lag eller forening, dra på konsert eller utstilling osv osv

Livet kommer ikke til dere - uansett hvor dere bor :)

Anonymous poster hash: 56cdd...a23

Skrevet

Nei, er du heldig så dekker jobben helseforsikring og tannlege, men det er slettes ikke normalen.

Hilsen en som har bodd i USA i 10 år.

Anonymous poster hash: cd94a...a04

Skrevet

norske byer er jo knøttsmå, selv Oslo, man ser jo de samme trynene hver dag og etter en stund har man vært på alle restauranter, butikker og utesteder. Bor selv i London, her er det noe nytt å oppdage hver eneste dag

Anonymous poster hash: 19ba9...041
Skrevet

Nei dette er folk med vanlige jobber. Som matbutikk, drosjesjåfør osv. Så nei de hqr det ikke bedre enn oss..dårlige betalt i timen osv. Ble kjent med mange og var til og med en del finsker der som skulke til norge fordi alle vet jo hvordan norge er.hjelper alle utenom våre egne

15 % av USA's befolkning har ikke forsikring, men over 50% av disse tjener mer enn $50,000 (ca 300 000 NOK) i året. Gjennomsnittslig inntekt i USA (pr juni 2013) er $52,098. Disse 50% velger bort forsikring fordi de er unge og friske. I realiteten er det altså 7,5 % som ikke har fått tilbud om health benefits.

Jeg legger til at de årene jeg bodde i USA kjente jeg ingen som ikke fikk health benefits gjennom jobb eller studier (Eller gjennom foreldrene).

Men uansett, tilbake til tema.

TS, slik vil det være i alle byer. Det er opp til hver enkelt.. man er sin egen lykkes smed. Kom dere ut og finn på noe sprell :)

Skrevet

En må finne på noe selv rett og slett. Kjeder du deg så er det ditt problem som du må løse. Ting vil ikke planlegge eller skje av seg selv. Det hjelper ikke å flytte til en annen by om dere fortsatt sitter inne hele tiden og ikke gjør på noe.

Anonymous poster hash: 81754...311
Skrevet

En må finne på noe selv rett og slett. Kjeder du deg så er det ditt problem som du må løse. Ting vil ikke planlegge eller skje av seg selv. Det hjelper ikke å flytte til en annen by om dere fortsatt sitter inne hele tiden og ikke gjør på noe.

Anonymous poster hash: 81754...311

Det er klart av mye er hva man gjør det til selv. Men hva er det å finne på da? Det er iskaldt ute, regner, blåser.. Det er dyrt her og generelt lite å finne på dersom man ikke har mange venner fra før. Det er ikke bare bare å komme inn i en ny venninne flokk heller. Samboeren min har heller ingen venner her da han har flyttet fra hjembyen.

Det er heller ingen interessante kolleger på jobb som 'passer' meg personlig. Enten er de mye eldre, eller så har de barn og hele pakka.

Jeg føler livet bare passerer, mens jeg ligger dag ut og inn på sofaen. Jeg tenkte jo litt på å studere igjen for å bygge opp ett nettverk, men det blir man ikke akkurat rik på.

'ts

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Mvh Irrlys, mod.

Skrevet

Finnes det ikke kulturtilbud nok i en av Norges største byer? Konserter, kino, restauranter, teater osv. Det finnes plenty i min by og her bor det bar 50 000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...