AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Jeg hadde oppkjøring i uka og strøk på den. Grunnen til at jeg strøk var at sensor mente at måten jeg kjørte i rundkjøring på var trafikkfarlig. Hun mente jeg hadde for stor bue i rundkjøringen hvis jeg skulle rett frem. Jeg kjører slik kjøreskolen har lært meg og lager buen slik at det skal være plass til biler på innsiden. I venstre felt. (jeg kjøte i høyre) Det som gjør meg betenkt, er at det bare var meg og sensor i bilen, jeg fikk heller ikke noe skriftlig. Er dette slik det skal være? Når oppkjøringen foregår slik er jeg jo helt prisgitt sensors vilje. Vedkommende kan i teorien stryke folk pga dårlig humør. (ikke at det skjedde meg) Kjørelæreren min sa at vi skulle klage, og at han neste gang skulle være med i bilen. Høres denne situasjonen vanlig ur, og hva kan jeg oppnå med å klage? Anonymous poster hash: 6664a...3ec 2
Gjest Conradine Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Du skal ha skriftlig tilbakemelding fra sensor - det er noe alle har rett på. Når det kommer til rundkjøringen så spørs det hvordan denne er utformet. Er det to avgrensede felt? Jeg har sett mange som kjører altfor langt til høyre i rundkjøringer med kun ett felt og da skaper man farlige situasjoner for andre bilister.
PecanPie Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Dersom du klager og når fram med klagen din, kan du få dekket et nytt forsøk. Du kan ikke få gjort om fra "stryk" til "bestått".
Noteknekk Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Jeg har kjørt opp to ganger, i forskjellige byer, og begge steder var det kun sensor og meg i bilen, så jeg tror ikke at akkurat det er så uvanlig. Men jeg fikk resultatet skriftlig på papir begge gangene, og det skal man. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Det skal foreligge skriftlig tilbakemelding, så bare ta kontakt med trafikkstasjonen for å få det. Det er ikke mulig å klage på resultatet av en oppkjøring.
Safiye Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Er det vanlig at kjørelæreren ikke sitter med når du har oppkjøring?
ini Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Jeg har aldri hatt med kjørelæreren i bilen når jeg har hatt oppkjøringer (har utvidet førerkortet noen ganger), men tror det er lov. Uansett skal du alltid få skriftlig tilbakemelding fra sensor.
Gjest Blomst83 Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Det er ikke vanlig at kjørelærer er med.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Jeg strøk 3 ganger før jeg fikk lappen. Da jeg skulle kjøre opp siste gang var planen at kjørelærer skulle være med, men det nektet sensor. I tillegg satt den stakkars kjørelæreren og vrengte seg på venterommet fordi han visste at jeg hadde fått en veldig sær og streng sensor, noe han selvsagt ikke kunne eller ville fortelle meg før etterpå. Så da jeg bestod var det helt fantastisk Det er mye makt som ligger hos sensor, og de kan bestemme om kjørelærer skal være med i bilen. Anonymous poster hash: a0148...98a 1
Gjest Missfixit Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Jeg har nettopp tatt lappen, og når jeg øvelseskjørte og tok kjøretimer var det veldig uenighet blant de jeg kjørte med om kjøring i rundkjøringer. Kjørelærer lærte meg at man tar stor bue ut på høyre side dersom det er 2 felt, for å gjøre plass til bil på innsiden. Det er frivillig å blinke inn, men obligatorisk å blinke ut. Min mor og søster, de ligger stort sett mer mot midten når de skal rett frem, og gidder ikke å blinke.(men gjør det forhåpentligvis nå etter mitt mas) En dag da jeg øvelseskjørte med min søster, så gjorde jeg som jeg ble fortalt av kjørelærer; stor bue ut, og blinket ut rett etter jeg hadde passert veien ut til høyre (skulle rett frem), da var det en liten bil som kom i stor fart rett bak meg, og presset seg forbi, vi skulle begge rett frem.Jeg måtte bremse ned for ikke å kollidere. Ble veldig skremt av denne oppførelsen i rundkjøringer. Søsteren min mente at jeg skapte farlig situasjon siden jeg lå så langt ut i buen. Jeg fortalte kjørelæreren om denne situasjonen, og han mente jeg hadde rett i min plassering, den andre bilen kjørte trafikkfarlig med hensyn til fart og plassering. PÅ min oppkjøring kjørte jeg på samme måte, sakte og rolig inn mot kryss og rundkjøring, plassering til høyre når jeg skulle rett frem eller til høyre, og ga god plass til event. biler som skulle på venstre side. Fikk et skriv av sensor etterpå, hvor det står god plassering på veien:-) Jeg bestod :-) Syntes det er helt merkelig at sensor strøk det på dette, kanskje hun selv ikke har lært seg folkeskikk i rundkjøringer.
Eplemos Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Det er så masse dårlig kjøring forbundet med rundkjøringer. Er kommet til det punktet at det er farlig å kjøre rett! At man faktisk holder høyresiden når man skal rett frem blir av mange tolket som et signal på at man skal til høyre. Folk bør virkelig lære seg reglene!!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #12 Skrevet 27. september 2013 Jeg har nettopp tatt lappen, og når jeg øvelseskjørte og tok kjøretimer var det veldig uenighet blant de jeg kjørte med om kjøring i rundkjøringer. Kjørelærer lærte meg at man tar stor bue ut på høyre side dersom det er 2 felt, for å gjøre plass til bil på innsiden. Det er frivillig å blinke inn, men obligatorisk å blinke ut. Min mor og søster, de ligger stort sett mer mot midten når de skal rett frem, og gidder ikke å blinke.(men gjør det forhåpentligvis nå etter mitt mas) En dag da jeg øvelseskjørte med min søster, så gjorde jeg som jeg ble fortalt av kjørelærer; stor bue ut, og blinket ut rett etter jeg hadde passert veien ut til høyre (skulle rett frem), da var det en liten bil som kom i stor fart rett bak meg, og presset seg forbi, vi skulle begge rett frem.Jeg måtte bremse ned for ikke å kollidere. Ble veldig skremt av denne oppførelsen i rundkjøringer. Søsteren min mente at jeg skapte farlig situasjon siden jeg lå så langt ut i buen. Jeg fortalte kjørelæreren om denne situasjonen, og han mente jeg hadde rett i min plassering, den andre bilen kjørte trafikkfarlig med hensyn til fart og plassering. PÅ min oppkjøring kjørte jeg på samme måte, sakte og rolig inn mot kryss og rundkjøring, plassering til høyre når jeg skulle rett frem eller til høyre, og ga god plass til event. biler som skulle på venstre side. Fikk et skriv av sensor etterpå, hvor det står god plassering på veien:-) Jeg bestod :-) Syntes det er helt merkelig at sensor strøk det på dette, kanskje hun selv ikke har lært seg folkeskikk i rundkjøringer. Jeg er ts og måten du beskriver å ha kjørt rundkjøringer på er nøyaktig slik jeg kjørte da jeg strøyk. - og slik jeg har lært av kjørelæreren. Stor bue mot høyre for å gi god plass til biler som evt skulle til venstre. Sensor mente jeg skapte farlige situasjoner og strøyk meg. Jeg mener at om jeg skulle ut av rundkjøringen til høyre hadde jeg blinket, og mener dermed at situasjonen er oversiktlig for dem bak. .... Blir usikker når kjørelæreren og sensor sier forskjellige ting...Anonymous poster hash: 6664a...3ec
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #13 Skrevet 27. september 2013 Ta kontakt med trafikkstasjonen. De arkiverer arket som sensor har notert seg saker og ting på og som du også skulle ha fått hoveddelen av. Det må ha vært en forglemmelse at du ikke fikk denne. Anonymous poster hash: 98a4a...afa
Gjest Blomst83 Skrevet 27. september 2013 #14 Skrevet 27. september 2013 Jeg er ts og måten du beskriver å ha kjørt rundkjøringer på er nøyaktig slik jeg kjørte da jeg strøyk. - og slik jeg har lært av kjørelæreren. Stor bue mot høyre for å gi god plass til biler som evt skulle til venstre. Sensor mente jeg skapte farlige situasjoner og strøyk meg. Jeg mener at om jeg skulle ut av rundkjøringen til høyre hadde jeg blinket, og mener dermed at situasjonen er oversiktlig for dem bak. .... Blir usikker når kjørelæreren og sensor sier forskjellige ting...Anonymous poster hash: 6664a...3ec Var det kun det ang rundkjøringer som sensoer mener at du gjorde feil?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå