Gå til innhold

Lønner det å være gift når man venter barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære venter barn i april og jeg er bare i 1. trimester. Men har lest at det lønner seg å være gift når man har felles barn. Stemmer dette? Hva er fordelene? Kan ikke bli samboere på en stund fordi min kjære bor i et annet EU land, men vi planlegger å flytte sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felles rettigheter, ikke noe stress med hvem som beholder barnet hvis du f.eks går bort. Litt usikker.

Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg at det skal lønne og gifte seg overhode.

Anonymous poster hash: 475ea...be7
Skrevet

Er det ikke noe problemer med arv om en av oss skulle dø en dag? Leste noe om at samboere ikke har samme rettigheter automatisk. Jeg gifta meg en gang før, så blir nok ikke noe fancy denne gangen. Tenkte bare tinghuset og lite familiemiddag eventuelt.

Skrevet

Vi valgte å gifte oss nå som vi venter barn, fordi vi begge har barn fra før. Det har med rettigheter i forhold til bo osv om en av oss skulle falle fra.

Anonymous poster hash: 2278d...6d7
Skrevet

Har en barn fra før har en heller ikke rett til å sitte i ustifta bo... Men det kan en om en kun har felles barn.

Skrevet

Jeg hadde aldri fått barn uten å være gift. Tenk om mannen stikker av? Som de andre skriver har det også med rettigheter å gjøre.

Anonymous poster hash: 77545...6bf
Skrevet

Mannen kan jo like mye stikke av om vi er gift.

• Liker 2
Skrevet

Gubben har ein del verdiar som ungane ville arva om han døydde og vi ikkje var gift, dvs at overformynderiet ville fått råderett. Sidan mesteparten er knytt opp i eigedomsom krev investeringar kontinuerleg var eg redd der kunne bli vanskeleg å få gehør inne i Oslo ;) så vi gifta oss så mykje derfor. Og fordi han då automatisk får mi livsforsikring og mine verdiar om eg skulle falle frå. Vi vil ha minst mogleg innblanding frå det offentlege om noko skulle skje... No slepp eg å kjøpe ut ungane av vårt felles hus til dømes.

Skrevet

Det lønner seg å være gift når man har barn ja.

Anonymous poster hash: 9efe1...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...