Gå til innhold

Ylvis nye video sett av flere mennesker enn det bor i Norge, på 3 dager!


Black March

Anbefalte innlegg

Nettopp. Folk flest, for å bruke det uttrykket, har tydeligvis mer behov for å uttrykke negative holdninger enn å snakke positivt om noe eller verdsette det andre gjør.

Jeg ser det heller som et uttrykk for frustrasjon over at meningsløse og flåsete ting får så jævlig mye oppmerksomhet. Hvis noen hadde laget en video om hvor dårlig eldre behandles eller hvordan barn som ikke får riktig oppfølging i skolen ofte ikke klarer seg i voksenlivet eller hvor dårlig psykisk helsevern vi har i Norge så er det ingen som hadde giddet å bry seg.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser det heller som et uttrykk for frustrasjon over at meningsløse og flåsete ting får så jævlig mye oppmerksomhet. Hvis noen hadde laget en video om hvor dårlig eldre behandles eller hvordan barn som ikke får riktig oppfølging i skolen ofte ikke klarer seg i voksenlivet eller hvor dårlig psykisk helsevern vi har i Norge så er det ingen som hadde giddet å bry seg.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Hvis din verden ikke har plass til humor, så tror jeg at jeg vil holde meg i den jeg allerede er i. Hvis du ikke kan le av noe, men må poengtere at vi heller skal bry oss om tragedier - så tror jeg at du til syvende og sist vil bli veldig skuffet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din verden ikke har plass til humor, så tror jeg at jeg vil holde meg i den jeg allerede er i. Hvis du ikke kan le av noe, men må poengtere at vi heller skal bry oss om tragedier - så tror jeg at du til syvende og sist vil bli veldig skuffet.

Min verden har plass til humor og jeg kan le av ting, men sånt meningsløst tull synes jeg ikke er moro i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verden har plass til humor og jeg kan le av ting, men sånt meningsløst tull synes jeg ikke er moro i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Så det er du som bestemmer hva jeg skal synes er morsomt? Når fikk du det ansvaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verden har plass til humor og jeg kan le av ting, men sånt meningsløst tull synes jeg ikke er moro i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Det som er meningsløst tull for en person, kan være kilde for latterkrampe for en annen.

Selv syns jeg heller ikke videoen er det beste og/eller morsomste de har lagd, men den er ikke dårlig heller. Samtidig er det gøy å se at Ylvis "breaker" i USA. Skikkelig gøy!

Anonymous poster hash: 364a2...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min verden har plass til humor og jeg kan le av ting, men sånt meningsløst tull synes jeg ikke er moro i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Er ikke "meningsløst tull" litt definisjonen på humor? Du slipper å tenke så mye eller ta stilling til noe. Det er kun laget for å være morsomt, ingenting annet.

Gi meg eksempler på hva du mener er bra humor, som har den viktige meningen du er ute etter?

Anonymous poster hash: d2fc8...731

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg synes det er hysterisk morsomt med alle som skal poengtere at "dette synes ikke jeg er morsomt", bare for å statuere mot alle som diskuterer noe de liker.

Jeg ser det heller som et uttrykk for frustrasjon over at meningsløse og flåsete ting får så jævlig mye oppmerksomhet. Hvis noen hadde laget en video om hvor dårlig eldre behandles eller hvordan barn som ikke får riktig oppfølging i skolen ofte ikke klarer seg i voksenlivet eller hvor dårlig psykisk helsevern vi har i Norge så er det ingen som hadde giddet å bry seg.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Hvis det er ok å si man liker humoren så må det vel være like ok å si at man ikke gjør det. Et debattforum er da ikke et vekkelsesmøte heller.

Jeg har ikke videre sans for Ylvis. Heller ikke for det meste annet innen norsk humor idag. Eller rettere sagt: jeg FORSTÅR ikke humoren, og forstår heller ikke hvorfor musikken liksom er god. For min del dreier det seg ikke om å være nedlatende, eller om å ønske å være annerledes. Greia er at jeg føler meg som en tilskuer, og ikke deltaker. Om å føle seg annerledes, uten tilhørighet til det de andre er og det de liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er ok å si man liker humoren så må det vel være like ok å si at man ikke gjør det. Et debattforum er da ikke et vekkelsesmøte heller.

Jeg har ikke videre sans for Ylvis. Heller ikke for det meste annet innen norsk humor idag. Eller rettere sagt: jeg FORSTÅR ikke humoren, og forstår heller ikke hvorfor musikken liksom er god. For min del dreier det seg ikke om å være nedlatende, eller om å ønske å være annerledes. Greia er at jeg føler meg som en tilskuer, og ikke deltaker. Om å føle seg annerledes, uten tilhørighet til det de andre er og det de liker.

Å si at det ikke er din greie er en ting. Men måten du formulerer deg på og beskriver det som "meningsløst tull" osv osv.. Blir noe annet.

Du har videre ikke sans for det meste av Norsk humor.. Du forstår den ikke engang.

Igjen må jeg spørre, hva i all verden er det da du liker? Er humor generelt bare ikke din greie? Du er mer på det dystre?

Anonymous poster hash: d2fc8...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at det ikke er din greie er en ting. Men måten du formulerer deg på og beskriver det som "meningsløst tull" osv osv.. Blir noe annet.

Du har videre ikke sans for det meste av Norsk humor.. Du forstår den ikke engang.

Igjen må jeg spørre, hva i all verden er det da du liker? Er humor generelt bare ikke din greie? Du er mer på det dystre?

Anonymous poster hash: d2fc8...731

Jeg forstod ikke helt den første setningen din. Men for ordens skyld mener jeg altså ikke at Ylvis` humor er "meningsløst tull" og ikke har noen egenverdi. For det har den tydeligvis når så mange liker den.

Mitt poeng var bare at det ikke nødvendigvis skyldes snobberi når noen sier at de ikke liker populære ting. Det hadde nemlig gjort livet mitt enklere om jeg hadde likt det de fleste andre liker. Men det gjør jeg altså ikke. Istedet står jeg utenfor og kikker gjennom vinduet på at dere andre har det morsomt.

Vel, jeg liker britisk humor. Spesielt politisk satire. Men kanskje du har rett. Jeg er litt dyster, ja. Liker seriøse ting fremfor mer useriøse. Er det galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod ikke helt den første setningen din. Men for ordens skyld mener jeg altså ikke at Ylvis` humor er "meningsløst tull" og ikke har noen egenverdi. For det har den tydeligvis når så mange liker den.

Mitt poeng var bare at det ikke nødvendigvis skyldes snobberi når noen sier at de ikke liker populære ting. Det hadde nemlig gjort livet mitt enklere om jeg hadde likt det de fleste andre liker. Men det gjør jeg altså ikke. Istedet står jeg utenfor og kikker gjennom vinduet på at dere andre har det morsomt.

Vel, jeg liker britisk humor. Spesielt politisk satire. Men kanskje du har rett. Jeg er litt dyster, ja. Liker seriøse ting fremfor mer useriøse. Er det galt?

Hvis du ikke skjønte den første setningen er du ikke den jeg trodde du var :P Ikke helt greit dette der alle er AB, meg selv inkludert :P

Det du skriver nå blir mer konstruktivt ja, er jo en ærlig sak å ikke like noe. Og betydelig mer troverdig når du også sier du skulle ønske du likte det. Det som ble diskutert tidligere var den type folk som sier de ikke liker noe bare for å heve seg selv over "alle andre". Litt i "Uffamei, dette nymotens fjolleriet altså" stil. Gjerne uten å ha sett videoen engang.

Jeg skulle faktisk til å nevne at jeg tippet du var John Cleese fan :P Men mulig jeg tar feil. Den humoren skjønner derimot ikke jeg, noe av det er morsomt, men veldig mye av det blir for sært for meg.

Anonymous poster hash: d2fc8...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønte den første setningen er du ikke den jeg trodde du var :P Ikke helt greit dette der alle er AB, meg selv inkludert :P

Det du skriver nå blir mer konstruktivt ja, er jo en ærlig sak å ikke like noe. Og betydelig mer troverdig når du også sier du skulle ønske du likte det. Det som ble diskutert tidligere var den type folk som sier de ikke liker noe bare for å heve seg selv over "alle andre". Litt i "Uffamei, dette nymotens fjolleriet altså" stil. Gjerne uten å ha sett videoen engang.

Jeg skulle faktisk til å nevne at jeg tippet du var John Cleese fan :P Men mulig jeg tar feil. Den humoren skjønner derimot ikke jeg, noe av det er morsomt, men veldig mye av det blir for sært for meg.

Anonymous poster hash: d2fc8...731

Hehe, jo jeg liker Cleese. Synes f.eks. det er hysterisk morsomt når normannerne kaster krøtteret ut av borgen og ned på beleirerne, når det vanlige i middelalderenes krigføring var å kaste sykdomsbefengt krøtter inn i den, dvs. som en slags form for biologisk krigføring. Monty Python er full av slike historiske referanser, siden de jo er skolerte folk.

Men jeg er ganske sikker på at de møtte samme nedlatende holdninger som Ylvis gjør i dag. Og det synes jeg lite om. Men det er vemodig å stå på sidelinja når andre snakker om Ylvis, eller om andre ting som er poppis som jeg ikke engang har hørt om. Det er som om jeg nylig skulle ha flyttet til Norge og ikke forstå de kulturelle referansene som folk så å si har i blodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan alle sukke litt fordi sangen ikke var på norsk. Da kunne de sagt:

Hva synger ræven?

promp promp promp promp promp promp promp



Anonymous poster hash: 0b4d5...1fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo jeg liker Cleese. Synes f.eks. det er hysterisk morsomt når normannerne kaster krøtteret ut av borgen og ned på beleirerne, når det vanlige i middelalderenes krigføring var å kaste sykdomsbefengt krøtter inn i den, dvs. som en slags form for biologisk krigføring. Monty Python er full av slike historiske referanser, siden de jo er skolerte folk.

Men jeg er ganske sikker på at de møtte samme nedlatende holdninger som Ylvis gjør i dag. Og det synes jeg lite om. Men det er vemodig å stå på sidelinja når andre snakker om Ylvis, eller om andre ting som er poppis som jeg ikke engang har hørt om. Det er som om jeg nylig skulle ha flyttet til Norge og ikke forstå de kulturelle referansene som folk så å si har i blodet.

Du er nok ikke så alene som du tror. Jeg kjenner svært mange som anser John Cleese og Monty Python som guruen hva humor angår. Om de videre liker typisk norsk er litt forskjellig. Men vet helt klart om flere som ville nikket bekreftende på alt du har fortalt om saken.

Anonymous poster hash: d2fc8...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

De gjør jo narr av den kommersielle musikkindustrien, og da er det jo ekstra morsomt at de gjør stor suksess med det. "Work it" bør i den sammenheng også bli sett.

Har likt Ylvisbrødrene fra da jeg var ti år gammel og forelsket i begge :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er vemodig å stå på sidelinja når andre snakker om Ylvis, eller om andre ting som er poppis som jeg ikke engang har hørt om. Det er som om jeg nylig skulle ha flyttet til Norge og ikke forstå de kulturelle referansene som folk så å si har i blodet.

Du har en rimelig spesiell måte å reagere på, synes jeg. Jeg ser aldri på reality, jeg hører aldri på moderne popmusikk, jeg leser aldri "populære" bøker, jeg er aldri ute på byen, men vet du hva, jeg er helt komfortabel med å "stå på sidelinja". Jeg ønsker meg ikke inn i en klikk som jeg ikke deler interessene til.

Si meg, er du ensom? Deprimert? Jeg synes ikke det høres helt sunt ut, den måten du reagerer på.

Anonymous poster hash: 47e3e...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en rimelig spesiell måte å reagere på, synes jeg. Jeg ser aldri på reality, jeg hører aldri på moderne popmusikk, jeg leser aldri "populære" bøker, jeg er aldri ute på byen, men vet du hva, jeg er helt komfortabel med å "stå på sidelinja". Jeg ønsker meg ikke inn i en klikk som jeg ikke deler interessene til.

Si meg, er du ensom? Deprimert? Jeg synes ikke det høres helt sunt ut, den måten du reagerer på.

Anonymous poster hash: 47e3e...a21

Bevares. Man trenger vel ikke psykoanalysere sine meningsmotstandere selv om man har forskjellig humor?

Jeg er selv fan av Monthy Python, samtidig som jeg fint kan le av ren prompehumor. Selv om jeg liker det Ylvis gjør, sitter jeg noen ganger med en følelse av at de kanskje prøver for hardt? At de er litt flinkis? De har all mulig grunn til å ha god selvtillit, de kan noen ganger være knakende gode, og de er ikke gamle kara, men jeg får følelsen av at de er litt høye på seg selv? Jeg får den følelsen av Valen også (ingen sammenligning forøvrig), men ikke av Python-gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke det morsomme eller fengende i den, har ikke brydd meg om å lete den opp, men så sendte de den på tvnorge blant reklamene, så jeg måtte se den. Ikke spesielt artig eller bra, bare jeg som synes det, eller..



Anonymous poster hash: 9de32...568
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det heller som et uttrykk for frustrasjon over at meningsløse og flåsete ting får så jævlig mye oppmerksomhet. Hvis noen hadde laget en video om hvor dårlig eldre behandles eller hvordan barn som ikke får riktig oppfølging i skolen ofte ikke klarer seg i voksenlivet eller hvor dårlig psykisk helsevern vi har i Norge så er det ingen som hadde giddet å bry seg.

Anonymous poster hash: ccb31...e41

Trist verden uten humor... det er faktisk noe alle trenger og har behov for uansett hvordan det psykiske helsevesen fungerer og hvordan eldreomsorgen i landet er. Det går da ikke an å sette disse tingene opp mot hverandre?

Jeg ser det som helt naturlig at mange ikke synes denne videoen er morsom, men jeg har en bitteliten mistanke til at de kanskje ikke ser parodien i den. Den er et godt eksempel på en håpløs atotunet poplåt med en totalt dustete tekst. Synes den er morsom jeg....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...