Gå til innhold

Overvektig flyvertinne, er det i det hele tatt lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg satt ved midtgangen, og hun deiste borti meg hver gang hun passerte, hadde åpenbart problemer med å bevege seg i midtgangen grunnen størrelsen.

Er ikke dette et sikkerhetsproblem? Bør jeg ta kontakt med flyselskapet og be dem gjøre noe med saken?

Det er jo slik at man f.eks. ikke kan bli pilot om man er for høy eller for liten eller hvordan det er. Og tilsvarende bør det være en grense på midjemål på flyvertinnejobben. Forskjellen er jo at når man blir gammel nok til å søke diverse utdanningsretninger/jobber, så blir man som regel ikke noe høyere. Men man kan fint begynne å ese ut etter hvert.

Bør slikt som dette kunne være oppsigelsesgrunn?



Anonymous poster hash: bfcee...f08
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bør slikt som dette kunne være oppsigelsesgrunn?

Anonymous poster hash: bfcee...f08

Det er sikkert det i Ryan Air.

Edit: For å presisere hva jeg svarer på.

Endret av Singha
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mind you're own business sier nå jeg bare!

Jeg prøvde, men ble dunket borti skulderen av henne hele tiden. Nei, det var ikke Ryan Air.

Anonymous poster hash: bfcee...f08

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert lov, hvis ikke ville hun ikke vært ansatt:)

Var borti (bokstavelig talt) ei sånn jeg og sist jeg var på tur. Hver gang hun gikk forbi så bumpet rumpa hennes borti meg (forsåvidt ei fin rumpe da), var en smule irriterende da jeg sølte kaffe i fanget mitt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars flyvertinne! :P

Anonymous poster hash: d83e4...b4d

Ja, det kan du si, men det må vel gå en grense et sted? Hva om man rett og slett er så stor at det er umulig å bevege seg gjennom midtgangen uten skrape opp klærne hver gang?

Anonymous poster hash: bfcee...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alltid jeg blir sultet borti jeg, uavhengig av størrelsen på flyvertinnen.

Så lenge hun er i fysisk stand til å utføre jobben sin på en god og forsvarlig måte (og selvsagt kunne klare å gå opp og ned midtgangen uten å måtte smyge seg frem sidelengs) kan jeg ikke forstå at midjemålet skal ha vesentlig betydning.

Hennes arbeidsgiver (leder på ett eller annet nivå hvertfall) er nok klar over hvor stor hun er, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal blande deg. Hvis de mener at set er et problem så griper de nok fatt i det

Anonymous poster hash: 4732e...fb8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante jobbet i SaS fremtil for ti år siden og hun måtte veies i ny og ne.

Anonymous poster hash: e3900...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de mener at set er et problem så griper de nok fatt i det

Anonymous poster hash: 4732e...fb8

Og det kommer til å bli enkelt. Love handles!

Anonymous poster hash: 2f05f...0f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo fysiske krav for en hel rekke yrker, skjønner ikke hvorfor det skulle være så kontroversielt av flyvertinner må være slanke og i god form? Hun trenger jo ikke miste jobben, men få andre oppgaver på bakken.

Endret av karkl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS er bred over skuldrene eller hadde så stor kropp at den stakk ut i midtgangen? Dårlig gjort å legge skylda på andre for sin ruvende kropp!



Anonymous poster hash: a76a3...343
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje TS er bred over skuldrene eller hadde så stor kropp at den stakk ut i midtgangen? Dårlig gjort å legge skylda på andre for sin ruvende kropp!

Anonymous poster hash: a76a3...343

Så typisk!

"Den som sier det er det selv". De fleste la fra seg den formen for logikk da de gikk i barnehagen.

Anonymous poster hash: bfcee...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Jeg anser TS som en av de menneskene som mener seg berettiget til å vite bedre enn alle andre hvem som er kvalifisert til å inneha hvilke yrker, en av dem som kjenner innholdet og kravene i ethvert yrke bedre enn selskapet som driver virksomheten, bedre enn tilsynsorganene som har ansvaret for å føre tilsyn med virksomhetene.

En av disse menneskene som i en hver tenkelig situasjon er så 'hjertelig til stede med hele seg'.

Jeg undrer meg litt på innen hvilket yrke TS har sin virksomhet siden vedkommende er av den formening at en flyvertinne som TS mener er overvektig, burde avskjediges...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser TS som en av de menneskene som mener seg berettiget til å vite bedre enn alle andre hvem som er kvalifisert til å inneha hvilke yrker, en av dem som kjenner innholdet og kravene i ethvert yrke bedre enn selskapet som driver virksomheten, bedre enn tilsynsorganene som har ansvaret for å føre tilsyn med virksomhetene.

En av disse menneskene som i en hver tenkelig situasjon er så 'hjertelig til stede med hele seg'.

Jeg undrer meg litt på innen hvilket yrke TS har sin virksomhet siden vedkommende er av den formening at en flyvertinne som TS mener er overvektig, burde avskjediges...

Du verden, for et svada-innlegg. Men for å si det enkelt, så kan man jo spørre seg hvordan det vil gå om en situasjon skulle oppstå, hvor flyvertinnen får problemer med å bevege seg i midtgangen, sperrer for folk eller lignende.

Ett sted må grensa gå når man jobber et sted hvor jobben går ut på å bevege seg i en passasje med ikke altfor god plass. Og her var det tydelig at størrelsen hemmet vedkommende.

Anonymous poster hash: bfcee...f08

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abcdefgh

De har garantert størrelse og vekt krav ihvertfall. Til og med sjømenn har det , og de får ikke reise ut når de blir for feit. Hun blir vel huka på neste kontroll om hun er utenfor kravene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med gjeldende flyselskap kanskje og spørre? Vet andre yrker har en toppvekt på 85-90kg. Det har med evakuering/redning å gjøre.

Anonymous poster hash: e40ab...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...