Gå til innhold

"Visste" du at du var gravid før positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var magefølelsen før du fikk positiv test? Hadde du en sterk følelse på at du var gravid eller var det overraskende?

Hadde du noen tidlige symptomer som gjorde at du var sikker på at du var gravid?

Jeg var helt ekstremt sikker på at jeg var gravid. Hadde en trygg følelse i hele kroppen og fikk festeblødning. Fikk positiv test flere dager før IKM, men det var nesten sånn at jeg ikke gadd å teste siden jeg var så sikker.

Hadde litt stikninger rundt livmor/eggstokker (?), men var usikker på om det var innbilning fra min side ;)

Anonymous poster hash: ea46c...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge gangene jeg har vært gravid, hadde jeg ikke følelsen av å være gravid i det hele tatt. Tanken streifet meg ikke engang, før dagen mensen ikke dukket opp.

Har trodd jeg har vært gravid mange ganger, da jeg ikke var det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært gravid, men jeg har opplevd at den sterke magefølelsen tar feil. Jeg har et par ganger trodd ganske sterkt at jeg har vært gravid når jeg ikke har vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som mest sannsynlig var "festesmerter" tolket jeg som matforgiftning eller hold fra treninga. Og etter å ha fått negativ test 9 mnd på rad, så var jeg virkelig forberedt på at det skulle bli samme resultatet på nytt.

Så nei, jeg visste det ikke. Svimte nesten av da det kom frem et blått kryss. :fnise:

(Edit: Teflonhjerne som jeg er for tiden, så kom jeg på nå at grunnen til at jeg faktisk testet var at jeg ikke fikk sove natta før fordi det luktet så j*vlig av tøymykningsmiddelet. Og at jeg fikk vondt nedentil da jeg løp på tredemøllen. Men var ikke innstilt på at den var positiv.)

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med førstemann var eg så godt som sikker før eg testa. Eg kjente egget festa seg 6 dagar etter eggløsning, og kjente meg stadig meir sikker etter kvart som mensdag nærma seg. Kjente igjen gravidmurringar og følelsen av "tyngde i livmora" frå tidligare graviditetar. (3 SA/MA før førstemann.)

Med andremann syns eg eg kjente igjen dei same symptoma utan å vera gravid, men hadde ingen forhåpningar eller mistankar den månaden eg faktisk blei gravid. Eg blei nokså overraska, for eg ttrudde jo eg var ein mester på å kjenna igjen graviditetar. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gangene jeg har vært gravid har jeg visst det før testing. Har ingen bedre forklaring enn at jeg bare har visst. Noe har vært anderledes uten at jeg direkte kan sette fingeren på hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang viste jeg det ikke men skjønte det når mensen ikke kom, men testet negativt (4 dager etter IKM med morgenuring) så ble glad og tenkte ikke mer på det. Et par uker etterpå kom symptomene og da skjønte jeg det og testet positivt. Tok ikke abort hvis noen lurer.

Andre gangen hadde vi prøvd i 8 mnd og hver mnd før IKM så var jeg spent men testet aldri før iKM fordi jeg ville vente og se om mensen kom først, så det ble ikke testing på meg siden mensen kom hver mnd. Men den gangen jeg var gravid så fikk jeg følelsen 2-3 dager før IKM så jeg kjøpte meg en test, men ventet allikevel på IKM. Mensen kom ikke så dagen etter IKM testet jeg og ble ikke overrasket over at den var positiv :) For det viste jeg! Trudde det flere ganger tidligere, men da bare trudde jeg, en helt annen følelse.



Anonymous poster hash: 4e0bb...a54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det. Selv om jeg fikk negativt svar på de to første testene var jeg overbevist om at jeg var gravid. Og det var jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spottet ikke noe og var oppblåst hver dag en uke i forveien så tenkte at kaaaaanskje. Tenkte også at for første gang kom jeg til å bli skuffa om den var negativ. Men jeg visste det ikke og ble litt overrasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Ingen symptomer overhodet, ingen følelse. Hadde håpet så mange ganger før, og da kjent all verdens symptomer, men ikke når det gjaldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd å mistenke graviditet når jeg ikke har vært gravid. Men de gangene jeg har vært det, har jeg likevel visst det med en annen sikkerhet. Mine første symptomer har alltid vært skjerpet luktesans og lett halsbrann, og denne gangen kjente jeg det godt en uke før jeg testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var helt sikker. kjente egget feste seg alle tre gangene ved en kraftig svimmelbye som varte et par sekunder. Den gjorde at rommet gikk rundt om jeg sto eller satt! (Stod jeg falt jeg nesten overende)

Dette var 5-6 dager etter EL.
Så begynte brystvortene å verke intenst rundt 9 DPO og 11-12 DPO fikk jeg positive tester. (2-3 dager før IKM)



Anonymous poster hash: af493...f24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste det før jeg fikk positiv test alle 3 gangene. De to første var planlagt, så den er jo grei, men siste var overhodet ikke planlagt, men likevel så fikk jeg følelsen av at jeg måtte ta en test (et par dager før forventet mens).

Men på den andre siden har jeg også noen ganger hatt en sterk følelse av at jeg har vært gravid, og ikke vært det (mulig pga jeg har mye vondt i livmora).



Anonymous poster hash: 53d62...dc0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...