Gå til innhold

Backslash/omvendt skråstrek på windows 8 (vanlig tastatur) funker ikke!


Gjest Ciegus

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg PC med W8, og er overraskende fornøyd, men det er en del momenter som irriterer vettet av meg også. Om det er PC-en eller W8 som er problemet vet jeg ikke.

Jeg trenger backslash/omvendt skråstrek (altså omvendt av denne: / ) med jevne mellomrom, men får den ikke frem! På spørsmålstegn-tasten på tastaturet ligger symbolet nede til høyre, men uansett hvilke kombinasjoner jeg prøver av ctrl, alt, alt gr etc vil den ikke frem. Om jeg bytter til svensk tastatur - ja da dukker den lydig opp når jeg kombinerer Alt Gr og ?. Den er også tilgjengelig på touch-tastaturet. Men jeg kan jo ikke drive og skifte tastaturspråk hver gang jeg trenger den.

Så, hvordan får jeg den frem? Noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å trykk på tasten rett til høyre for + (ikke numpad)

Altså 8-9-0-+-\

Uten å holde innen noen knapper.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også win 8 på laptopen. Fant ut (ved å spørre typen) at \ på ?+\ knappen er svensk tastatur, mens på knappen ved siden av er et en grønn \, og det er den som er norsk tastatur. Gjelder det din også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min laptop har også \ på knappen mellom tilbakeknappen og knappen med ? og +, altså til høyre for knappen med ? og +, selv om den er tegnet på sammen med ? og +..irriterende:P

(Det har noe med svensk/norsk tastatur å gjøre, ikke operativsystemet, ikke at det er viktig da men:))

Endret av SoftKitty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tastaturet ditt står som norsk(bokmål)?

Hva skjer når du trykker på den knappen vi snakker om? Hvilke symbol får du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tastaturet ditt står som norsk(bokmål)?

Hva skjer når du trykker på den knappen vi snakker om? Hvilke symbol får du.

Det kom ingenting da jeg trykket på den. Men nå, etter restart, fungerer det! Merkelige greier...

Anonymous poster hash: 346c9...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...