Gå til innhold

Hvor mye får ditt barn i uke/mndlønn?

Anbefalte innlegg

Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg har ingen barn selv, men fikk litt bakoversveis her jeg sitter i kassa og overhører en mor og en sønn prate om mndlønn, tydeligvis mente sønnen at 1200kr i mnd er ikke nok og han kunne vel være omkring 11-12 år gammel o.o Hvorpå det hele ender med at han slår tantrum i butikken og sier "Javel! om jeg IKKE får det, så fikser jeg noen fine riper i bilen og NY IPAD takk!" Hvor han tramper ut..

Jeg..fikk vel mnd lønn helt til jeg var 14-15 år gammel tenker jeg (det er knappe 10siden, og siden jeg begynte å sitte mye barnevakt, klippe gress osv osv hos naboer, så slutta mamma å gi meg penger)
Men jeg fikk omkring 3-400kr i mnd og jeg maste aldri! xD Var heller "Aner ikke hva du liker av snacks/brus og sånn, stikk på butikken selv å kjøp hva pokker du vil" Og jeg har ALLTID vært sånn "Serr...nei nei, jeg trenger dem ikke altså o.o" Og jeg er det i dag også, jeg spør så og si aldri om penger hjemmefra :fnise:

Men 1200kr i mnd til en guttunge på 11-12 år gammel, er det normalt? o.O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk kanskje max 500 kroner i mnd og dette var penger jeg hadde "tjent" opp selv ved å gjøre husarbeid.

Sykt at dagens ungdom får så mye i ukepenger. Jeg er forresten i begynnelsen av 20-årene. At ting forandrer seg så fort.

Anonymous poster hash: 8cfb3...5d0
Skrevet

Jeg fikk ikke ukelønn. Men fikk lønn om jeg jobbet for det. Type 20 kroner for å ta oppvasken, 20 kroner for å vaske badet, 30 kroner for å vaske vinduene også videre. Så om jeg gjorde alle de tingene så fikk jeg ja; 70 kroner. Synes det er greit jeg. Da lærte jeg at penger kommer ikke gratis ;) Så fikk jeg velge selv om jeg ville spare de eller kjøpe noe.

Men altså, jeg fikk jo så klart klær eller andre ting om jeg trengte det. Men fikk ikke en sum av ukeslønn bare av å gjøre ingenting.

Anonymous poster hash: 81dc6...231
Gjest ms_kwang
Skrevet

Jeg fikk kanskje max 500 kroner i mnd og dette var penger jeg hadde "tjent" opp selv ved å gjøre husarbeid.

Sykt at dagens ungdom får så mye i ukepenger. Jeg er forresten i begynnelsen av 20-årene. At ting forandrer seg så fort.

Anonymous poster hash: 8cfb3...5d0

Eller mange har vel for mye penger igjen x)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Altså jeg gjorde jo ting jeg også, (å rydde mitt eget rom var IKKE inkludert haha)
Men vaske gulv, oppvask, klesvask, henge opp, støvsuge, klippe plen, måkke snø, dekke på bord, dekke av, sette potetene på kok osv :)

Men jeg var vant til å gjøre det, forventa jo aldri noe tilbake :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...