Gå til innhold

``Småhevn`` i forholdet?!


Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Selvom jeg har vært sammen med kjæresten min i litt over 3 år, så merker jeg at det er ting jeg må jobbe med. Når vi hadde vært sammen i litt over 1 år, så hadde kjæresten min fest hvor det ble vist bilder av hans ferietur med venner, en tur som jeg ikke hadde vært med på. Da satt han med røyk i hånden på nesten hvert eneste bilde! Jeg ble fullstendig knust for jeg visste ikke at han røykte :(

Følte meg knust, sviktet og forbannet den gangen! Siden jeg selv tar helsefaglig videreutdanning, vet jeg hvor mye røyk går utover hele helsen. Det verste er at kjæresten min aldri fortalte meg det! Han har gått bak ryggen min og røyket innimellom med venner på festiligeter. Kjedelig å være den som ikke vet.....

2 år inn i forholdet tok han den første røyken med meg til stede som ikke likte det. Og 2,5 år inn i forholdet så festrøyker jeg sammen med kjæresten min på pur faen!!! Så det siste halvåret har jeg joinet de få gangene kjæresten min har røyket. Jeg vet at han HATER at jenter røyker, så jeg gjør det av hevn og fordi jeg er fremdeles sur på han for dette!

Typen min prøvde å ta meg i hånda og love at han ikke skal festrøyke mer, men jeg stoler ikke på han, så denne hånden tok jeg ikke imot. Det skal sies at jeg elsker han og at jeg stoler på alt annet med han. Men det med festrøykingen har jeg vanskeligheter for å akseptere, - og det er trist :(

Det er helt greit at han har festrøyket før, han er jo en del år eldre enn meg og siden det er før vårt forhold så har jeg ikke noe med det. Men det at han ALDRI fortalte meg det mens vi datet og i førsten av forholdet, er rett og slett knusende! Så nå oppfører jeg meg på umodent stadie og vil virkelig ta hevn over han! Bare når jeg tenker på dette så blir jeg sinna! Så hvis jeg skal akseptere og få kommet videre ut av det, har jeg begynt å festrøyke selv! Det er lavmål jeg vet, men synes jeg aksepterer den tidligere røykingen hans lettere hvis jeg festrøyker over en periode som han IKKE liker! Nå blir det festrøyking uten han, så kan typen min få seg en lærepenge!

Men etterhvert så håper jeg at jeg skal komme meg videre og bare akseptere det som har skjedd :( Jeg elsker jo mannen, så det at jeg skal bli lei meg, sinna bare jeg tenker på dette er trist og slitsomt for meg. Men jeg skal la typen min ``lide`` slik som jeg har gjort! For dette synes jeg var dumt gjort av han å gjøre ovenfor meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kunne jo godt sagt fra om at han av og til røyker, den er jeg enig i. Men å lage så mye oppstyr rundt det hadde jeg ikke gidda.

Det er hans kropp og hans helse, vil han forpeste seg selv er det jo hans problem. Men du har helt klart lov å sette foten ned og si du ikke vil han skal røyke når han er med deg, passiv røyking er jo farlig det også.

At du har begynt å festrøyke på faenskap er jo bare dumt, og du vet det selv også. Plutselig blir du avhengig, fort gjort med den røyken altså. Men ikke bare at du risikerer å bli avhengog, du risikerer også mer trøbbel i forholdet.
Det kan fort utvikle seg til et irritasjonsmoment som fører til unødvendig mye krangling. Det er jo heller ikke hyggelig.

Jeg liker heller ikke at dama mi røyker, men jeg har vært røyker selv og vet det ikke er så enkelt å slutte, med mindre man er veldig motivert.
Så lenge hun røyker ute klager jeg ikke, man må kunne strekke seg litt i et forhold syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg selv i nakken, dette er svært umoden oppførsel (etter min mening).

For øvrig så festrøyker samboeren min også en sjelden gang, jeg liker ikke det. (er tidligere fast røyker, slutta for fem år siden og har blitt ganske anti-røyk siden den gang). Men det er ikke noe å lage oppstyr for, han bestemmer selv. Det eneste jeg gjør er å sende han et stygt blikk, før jeg deretter sender han et lurt smil. Han vet akkurat hva jeg mener om det, men om det er det verste han kan gjøre mot meg så tåler jeg det ;-)



Anonymous poster hash: 47913...8a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mangt man skal lese før øya detter ut.. Har du begynt å festrøyke fordi han gjør det? Dummeste jeg har hørt. Jeg har aldri røykt men har en mann som røyker, ikke inne men ute. Småhevner hører ikke til i et forhold hvis det skal vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Då det kom opp at kjæresten min har tatt ein røyk eller snus på fest, så var eg jo ikkje veldig happy med det. Eg har vore ekstremt anti-røyk og snus heile livet. Heilt siden eg var liten har eg blitt kvalm og uvel av bare lukten. Men eg kan ikkje bestemme over han, og sa "jaja, men ikkje forvent kos fra meg når du lukter py!" :)

Ein gang vi var ute og eg såg han hadde snus under leppa var eg ganske overraska. Første gang eg såg det. "Snuser du no?" "Eh ja.. Gjør det noko?" "Nei, gjør kva du vil, men eg kysser deg ikkje!" Det er siste gang eg har sett det! :P Kva han gjør når han er med kompiser kan eg ikkje styre, men trur han tenker seg om ein ekstra gang. Eg er veldig tydelig, og har vore det heile vegen, på kva eg synes om det. :)

Ikkje la det gå utover di helse at han ikkje bryr seg nok om si! Kan du ikkje bare fortelle korleis du følte det, og så la det vere opp til han om han vil fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal vise kjæresten din at du ikke liker røyk, ved å risikere å bli avhengig av røyking selv?

Skjønner at du ikke tolererer at han løy til deg, DET har jeg full forståelse for. Men måten du håndterer dette er overhodet ikke heldig for noen av dere. Du kjører forholdet deres med viten og vilje i grøfta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye tull pga festrøyking? Skjønner godt at han ikke sa det, om han trodde du kom til å reagere sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Så du "hevner" deg på en måte som på sikt kun skader deg selv og din helse...

Det er ikke hevn, det er idioti!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Skjønner at du er ung og har vokst opp i ett veldig skjermet liv når din verden omtrent går under for at typen din festrøyker. Dramaqueen. Skaff deg ett liv. Eller virkelige problemer. Hilsen en ikke røyker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærreguuuud ...slutt å røyk..risikerer å bli avhengig bare for at du er barnslig !! Det er kjempe vanskelig å slutte å røyke vist man har blitt avhengig av det...tull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Destruktivt. Dette er oppskriften på å drive vekk en kjæreste.

Om han holdt festrøyking skjult i begynnelsen, så la det gå. Han ville vel fremstå bra fordi han likte deg, og han ønsket å fortsette med sin festrøyking uten innblanding.

Han har glede av det, hvorfor kan du ikke unne han den gleden? Ja, det er helseskadelig, men det er jo ikke grunnen til at du peser han - du vil bestemme og straffe han for at han skjulte det tidligere, han vil ikke la seg kontrollere, du tyr til ekstreme virkemidler fordi du ikke får viljen din. Jeg sier ekstreme virkemidler fordi du er klar på at du er sterkt imot røyk, men for å få oppmerksomhet begynner du selv å røyke.

Den "logikken" kommer du ikke langt med, hverken i parforhold eller i livet ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Følte meg knust, sviktet og forbannet den gangen! Siden jeg selv tar helsefaglig videreutdanning, vet jeg hvor mye røyk går utover hele helsen. Det verste er at kjæresten min aldri fortalte meg det! Han har gått bak ryggen min og røyket innimellom med venner på festiligeter. Kjedelig å være den som ikke vet.....

Men etterhvert så håper jeg at jeg skal komme meg videre og bare akseptere det som har skjedd :( Jeg elsker jo mannen, så det at jeg skal bli lei meg, sinna bare jeg tenker på dette er trist og slitsomt for meg. Men jeg skal la typen min ``lide`` slik som jeg har gjort! For dette synes jeg var dumt gjort av han å gjøre ovenfor meg.

Jada.. Og i dag stod jeg opp på feil bein, datt ut av sengen og landet på alle fem. Traumatiske saker! Like traumatisk som å lese dette her ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på hva som går av folk. Dette er et sånt tidspunkt.

På den ene siden har jeg lyst å vite hva TS tenker med, på den annen håper jeg at jeg aldri får vite det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde dere ikke vært i en situasjon sammen der det var naturlig å fortelle om det, så er det jo ikke sikkert han tenkte over at dette var noe vesentlig som du mener han burde ha fortalt deg. Men, når situasjonen nå er som den er, er det ikke bedre å snakke sammen som voksne mennesker?

Dersom du faktisk har den helsefagutdanningen og de kunnskapene dine om hvor skadelig røyk er, så må du jo skjønne at din hevnerøyking skader deg selv mer enn han? Og hva om han ikke reagerer på den måten du ønsker, hva oppnår du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herliga London, er det mulig? Den eneste du saboterer for er deg selv, og det innser du nok snart om du vokser opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...