Gå til innhold

Holdbarhet på lutefisk

Alvina

Anbefalte innlegg

Fikk lutefisk (ikke kjøpt på butikk) av noen venner som kom fra nordland i fjor før jul som ble fryst ned. Kan jeg enda lage den eller er den gått ut på dato? Og hvor lenge er holdbarheten på lutefisk?

Jeg skal ikke lage det i dag, har ikke riktig tilbehør i hus, men synd å kaste den hvis den enda er ok. De jeg har snakket med sier at det er flere års holdbarhet, men kan jeg ta det for "god fisk"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så lite fett i lutefisk at den holder lenge om den er dypfryst. Jeg vil tro den godt kan holde seg halvannet år - men jeg er ingen ekspert, lutefisk varer aldri så lenge her i huset ;)

Åh, nå gleder jeg meg til jul og lutefisk med masse bacon, potet, ertestuing og brunost til. Og Maquavit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite fett i lutefisk at den holder lenge om den er dypfryst. Jeg vil tro den godt kan holde seg halvannet år - men jeg er ingen ekspert, lutefisk varer aldri så lenge her i huset ;)

Åh, nå gleder jeg meg til jul og lutefisk med masse bacon, potet, ertestuing og brunost til. Og Maquavit ;)

Jeg gleder meg også. Takk for svar. :) Jeg ringte moren min og spurte (hun lå og sov i sted og hadde tlf på lydløs) og hun sa at den holder seg. Og de jeg fikk den av sa at den er holdbar, den er jo faktisk lutet. Men må handle inn resten, bacon, ertestuing m.m. og får se hva det blir til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem :) vi pleier å ha noen julemiddager nå på høsten for å spise tom fryseren for det som ikke ble spist opp til jula som var

Anonymous poster hash: 39290...2a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...