AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2861 Del Skrevet 22. september 2013 Det er faktisk mange som blir påvirket negativ av rosabloggere, interiørbloggere og statuser på facebook, tro meg. Jeg snakker da med folk jeg og. Mange jeg kjenner har sluttet med facebook og fikk et bedre liv. Facebook er bare skryting, samme med instagram og bloggere. De vil fremstille seg penere, tynnere, rikere og mer velfungerende enn andre, hvis de sier noe annet så lyver de. Anonymous poster hash: cf5ef...056 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 22. september 2013 #2862 Del Skrevet 22. september 2013 Gidder dere virkelig å måle deres egne liv mot disse bloggerene? Dere burde i såfall lære å sette mer pris på både deres egne hverdager og menneskene rundt dere. Jeg kunne fint ha lagd en blogg der jeg sakset ut det fineste i livet mitt og latt vær å fortelle om alle de repetative og kjedelige tingene jeg foretar meg. Dessuten står hun ofte opp mens vi andre fortsatt er i REM-fasen, for å trene. Bare å begynne med dette jenter, så er en kropp som hennes innenfor rekkevidde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gresshoppesang Skrevet 22. september 2013 #2863 Del Skrevet 22. september 2013 Det er faktisk mange som blir påvirket negativ av rosabloggere, interiørbloggere og statuser på facebook, tro meg. Jeg snakker da med folk jeg og. Mange jeg kjenner har sluttet med facebook og fikk et bedre liv. Facebook er bare skryting, samme med instagram og bloggere. De vil fremstille seg penere, tynnere, rikere og mer velfungerende enn andre, hvis de sier noe annet så lyver de. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Hvordan er FF mer velfungerende enn "alle andre"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 22. september 2013 #2864 Del Skrevet 22. september 2013 Haha, det er faktisk bare en ting som bekymrer meg, og det er om den ungens sanser kommer til å utvikle seg. Babyer elsker sterke farger, det er jo det eneste de ser! Og her kommer frua og spraymaler ALT i dusrosa, Gud forby at noe kræsjer med interiøret:D Og for en upraktisk babygym hun har laget, ingenting ungen kan ta på, putte i munnen, lytte til og dra i. Jeg lurer på om hun tror hun har en dukke i magen som bare skal ligge og se på alle de fine tingene de har Ugleoverload har jeg også tenkt, hva skjer om noen kommer med en fargespraket elefant i gave? Vil den bli gjemt bort fordi den ikke passer stilen til babyen? Jeg synes seriøst det er helt hillarious hvordan det virker som hun har tenkt å designe den ungen, ikke utfordre den. Morsomt. Det er jo ikke lenge siden diskusjonen her gjaldt at hennes hjemmesnekrete babygym ville føre til overstimulering (!) av babyen. Det er jammen ikke lett for henne å gjøre noe "riktig". Alt skal kritiseres og alle mulige merkelige scenarioer skal det dramatiseres rundt. Da jeg fikk barn brukte jeg også tid på å innrede rom, bygget rede. Jeg hadde mange tanker rundt hvordan ting skulle bli - og det ble mye som måtte justeres underveis. Jeg tror det er slik for alle. Hvorfor har dere dette behovet for å hakke løs på ei som gleder seg så inderlig til å bli mamma? Jeg er sikker på at hun klarer oppgaven med glans - og jeg er sikker på at hun også kjenner på at mammarollen til tider kan være tøff. Slik de fleste gjør. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 22. september 2013 #2865 Del Skrevet 22. september 2013 Det er faktisk mange som blir påvirket negativ av rosabloggere, interiørbloggere og statuser på facebook, tro meg. Jeg snakker da med folk jeg og. Mange jeg kjenner har sluttet med facebook og fikk et bedre liv. Facebook er bare skryting, samme med instagram og bloggere. De vil fremstille seg penere, tynnere, rikere og mer velfungerende enn andre, hvis de sier noe annet så lyver de. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Selvfølgelig er det mange som blir påvirket negativ fordi de tillater seg selv å bli det! Jeg kan også bli negativt påvirket av mye rart men jeg LAR meg ikke selv bli det fordi jeg ønsker ting godt for meg selv. Ingen som nekter for at bloggere har stor påvirkningskraft og kan føre til at folk føler seg mislykka. Samtidig så sitter de ikke med en magisk kraft, det er lesere selv som må sette grensen. Voksne lesere og foreldre til dagens tenåringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 22. september 2013 #2866 Del Skrevet 22. september 2013 Hvis man slutter skolen, går inn i en depresjon og partner må blokkere FFs blogg pga. at den er skyld i forutnevnte - da tenker jeg at problemstillingen her er en helt annen enn at FF har en rosablogg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 22. september 2013 #2867 Del Skrevet 22. september 2013 Om man blir så negativ av å lese om andres liv så får man jo ta et dypdykk i seg selv tror jeg. Hva med å heller bli glad på andres vegne? Herlighet...jeg er kronisk syk, fattig og har et stusselig hjem, men jeg blir da ikke deppa av å lese om andre som har det bra. Det er snakk om å finne sin egen lykke i livet istedenfor å sammenligne seg med andre 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2868 Del Skrevet 22. september 2013 Hvordan er FF mer velfungerende enn "alle andre"? Fordi de vellykka samfunner har skapt: trener mye, er slanke, har mye penger, kan kjøpe hva de vil, kan bruke uttallige penger på kroppspleie, spabehandlinger, restylane, botox, fylle på med silikon, handle møbler 2 ganger i året, reise jorden rundt, shoppe klær hver dag og listen er lang. Media har skapt og sagt at da er man vellykket. Blogger man om det også så får de virkelig vist frem sin vellykkethet Anonymous poster hash: cf5ef...056 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma1984 Skrevet 22. september 2013 #2869 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) For noen folk som er i denne tråden altså...! Spørsmålet mitt er hva i alle dager det gir DERE å lese denne bloggen hvis dere hater den så fælt? Hvorfor oppsøker dere noe dere vet dere ikke liker? Jeg leser bloggen til fotballfrue, til dels utifra fascinasjon, til dels utifra inspirasjon. Men det er et tomt skall, 100 % overfladisk - noe FF selv påstår er grunnlaget for bloggen sin. Ingen lever et slikt liv hun fremstiller, selv ikke FF. Det virker som noen går inn på bloggen KUN for å pirke og finne ting de kan kritisere. Hvorfor gidder dere dette? Ville dere f.eks lest ferdig en bok der de 5 første kapitlene var dårlige? Hun har truffet en nerve i bloggens målgruppe, og har skapt et produkt som fungerer og er ettertrakta. Deal with it, les bloggen eller la være. Endret 22. september 2013 av Selma1984 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2870 Del Skrevet 22. september 2013 Jepp, leser den ikke. Hun skal ikke få gleden av mine klikk Jeg kan ikke se at hun fronter en sunn livstil med det overforbruket hennes. Anonymous poster hash: cf5ef...056 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2871 Del Skrevet 22. september 2013 Haha, det er faktisk bare en ting som bekymrer meg, og det er om den ungens sanser kommer til å utvikle seg. Babyer elsker sterke farger, det er jo det eneste de ser! Og her kommer frua og spraymaler ALT i dusrosa, Gud forby at noe kræsjer med interiøret:D Og for en upraktisk babygym hun har laget, ingenting ungen kan ta på, putte i munnen, lytte til og dra i. Jeg lurer på om hun tror hun har en dukke i magen som bare skal ligge og se på alle de fine tingene de har Ugleoverload har jeg også tenkt, hva skjer om noen kommer med en fargespraket elefant i gave? Vil den bli gjemt bort fordi den ikke passer stilen til babyen? Jeg synes seriøst det er helt hillarious hvordan det virker som hun har tenkt å designe den ungen, ikke utfordre den. Synes det er bra at hun fortsatt har en stil selv om hun skal ha barn. Mange med unger har hus som ser ut som fargeskrin, det er ikke veldig pent altså. Ungen dør ikke om den ikke blir omgitt av turkis og knalloransje. Anonymous poster hash: 2b0fd...23b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zess Skrevet 22. september 2013 #2872 Del Skrevet 22. september 2013 Fatter ikke hvorfor du tillater deg selv å bli påvirket av slikt. Unnskyld altså, det er jo utrolig trist at folk lar seg bli så nedfor av slike ting. Hvorfor sier du ikke til deg selv at det der er piss? Folk må slutte å måle seg selv i alle andre, kjøre på med sin egen stil, si til seg selv at man duger såpass mye som man selv vil (forresten, denne tråden er jo egentlig ett sabla godt eksempel på hvorfor folk ikke tør å være seg selv, man blir jo slakta for å ha trua på seg selv...) Tror du mer på glansbildet bloggerne viser frem enn deg selv? Synes det er skremmende hvor utrolig tafatte folk er når det kommer til ansvar for egen lykke. No kidding. Synes folk er skremmende tafatte generelt. Og det er sjelden snakk om å ta ansvar for egne problemer, eller i det hele tatt lete etter de dypere årsakene til at man sliter. Da er det lettere å finne fram de enkle forklaringene og lete etter faktorer utenfor seg selv som kan forklare hvorfor ting går skeis og livet føles kjipt. "Barneskolelærern føkka opp hele skolegangen min, det er NAVs skyld at jeg ikke får jobb, videospill har skylda for at jeg slår ned folk, Fotballfrue gir meg spiseforstyrrelser og politikerne har generelt skylda for resten av alt som suger i livet mitt". 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2873 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg er ikke ulykkelig pga Fruen fremstillelse av perfekt liv, jeg er bekymret for dagens unge jenter som leser slike blogger og blir påvirket. Enda mer enn meg, jeg er ikke deprimert jeg, men jeg ser og forstår unge og umodne jenter som ikke forstår at Fruen får sponset så og si alt hun skriver om, pga det er blitt en butikk og en reklameplakat. Reklame selger i bøtter og spann, og da blir dette jobben hennes. Unge jenter ned i 11-14 års alderen skjønne ikke det. Har du ikke lest kommentarene hun får? De helliggjør henne som en gudinne, de elsker henne, og de vil bli akkurat som henne. Trener likt, spiser likt, prøver å shoppe likt, og vil bo slik hun gjør. DA må vi få lov å reagere. Hvor langt er det ikke gått da? Og hvis man ikke blir påvirket av bloggere, så ville ikke alle rosabloggene vær like med blondt falskt hår, silikon, restylane, botox og falske negler. Da ville vi fått variajson. Anonymous poster hash: cf5ef...056 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2874 Del Skrevet 22. september 2013 Når hun har stått opp uten å ta på seg make-up, viser hun kun bilder av henne bakfra med hundene...., men det er jo forsåvidt ikke noe nytt..... Anonymous poster hash: 95d1e...e18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2875 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg er ikke ulykkelig pga Fruen fremstillelse av perfekt liv, jeg er bekymret for dagens unge jenter som leser slike blogger og blir påvirket. Enda mer enn meg, jeg er ikke deprimert jeg, men jeg ser og forstår unge og umodne jenter som ikke forstår at Fruen får sponset så og si alt hun skriver om, pga det er blitt en butikk og en reklameplakat. Reklame selger i bøtter og spann, og da blir dette jobben hennes. Unge jenter ned i 11-14 års alderen skjønne ikke det. Har du ikke lest kommentarene hun får? De helliggjør henne som en gudinne, de elsker henne, og de vil bli akkurat som henne. Trener likt, spiser likt, prøver å shoppe likt, og vil bo slik hun gjør. DA må vi få lov å reagere. Hvor langt er det ikke gått da? Og hvis man ikke blir påvirket av bloggere, så ville ikke alle rosabloggene vær like med blondt falskt hår, silikon, restylane, botox og falske negler. Da ville vi fått variajson. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Som sagt over her, folk må slutte å gi andre skylda for sine egne problemer. Det er ikke fotballfrue som har skylda. Og lar man seg styre, ungdom eller ei, av en annens person liv så vil man få problemer på et punkt uansett. Enig med "Zess" over her. Jo bedre man har det i et land jo mer kravstore og bortskjemte blir vi. Og det er jo så lett å legge skylda på andre med noe man selv sliter med. Derfor er det vel også viktig at ingen skiller seg ut slik at vi kan skjerme de sarte sjelene så godt som mulig, for de må ikke se noen som er fornøyd med sitt eget liv. Og om ungdom tar skade av bloggen hennes og andre så bør de ikke tenke på å stikke snuta si inn i denne tråden. Den er jo 100 ganger verre! Her leser man jo hvor stygt det er å være tynn, at man ikke kan være som man vil, bemerkninger som går på utseendet, mobbing, tåpelige hersketeknikker. Om man blir usikker av bloggen til "fotballfrue" så er man et nervevrak når man går ut av denne. Alt kamufleres av "Hun er jobben sin, vi må få lov til å diskutere henne konstruktivt" Som om det er en rett å diskutere en annens person liv på en slik måte. Hvem er det dere tror dere er egentlig..? Anonymous poster hash: d1ced...5cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2876 Del Skrevet 22. september 2013 Kommentar fra dette innlegget: http://fotballfrue.no/2013/09/20/siden-sist-fotballfrue-22/comment-page-1/#comments Fotballfrue: "Jo, jeg synes det er en veldig merkelig ting å legge merke til, det betyr jo bare at folk virkelig studerer bildene mine, og det er ekkelt for meg å tenke på." Vel, hvis hun synes det er så ekkelt å tenke på, hvorfor legge ut bilder på Internett? Hun må jo være klar over at ALLE kan se bildene hun legger ut, at de aldri forsvinner, og at folk kan lagre dem og studere om en skulle ha lyst til det. Anonymous poster hash: da433...5cc 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 22. september 2013 #2877 Del Skrevet 22. september 2013 Kommentar fra dette innlegget: http://fotballfrue.no/2013/09/20/siden-sist-fotballfrue-22/comment-page-1/#comments Fotballfrue: "Jo, jeg synes det er en veldig merkelig ting å legge merke til, det betyr jo bare at folk virkelig studerer bildene mine, og det er ekkelt for meg å tenke på." Vel, hvis hun synes det er så ekkelt å tenke på, hvorfor legge ut bilder på Internett? Hun må jo være klar over at ALLE kan se bildene hun legger ut, at de aldri forsvinner, og at folk kan lagre dem og studere om en skulle ha lyst til det. Anonymous poster hash: da433...5cc Fordi det ikke er normal oppførsel? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2878 Del Skrevet 22. september 2013 Fordi det ikke er normal oppførsel? Men en kan ikke forvente normal oppførsel fra hele landets befolkning.. Anonymous poster hash: c195e...338 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2879 Del Skrevet 22. september 2013 Fordi det ikke er normal oppførsel? Tror du det er bare normale mennesker som henger på nettet? Selvfølgelig må hun forvente at det finnes folk som gjør slikt. Anonymous poster hash: 44ee2...61d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 22. september 2013 #2880 Del Skrevet 22. september 2013 Men en kan ikke forvente normal oppførsel fra hele landets befolkning.. Anonymous poster hash: c195e...338 Nei, det ser man nok av eksempler på bare i denne tråden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg